Gå til innhold

[Løst] hvilket kort er best


satmah

Anbefalte innlegg

Hei, jeg venter på en pc med evga sr-2 kort og tenkt å kjøpe et par brukt kort som jeg kunne sette opp sli oppsett. Jeg sjekket på finn og her på hardware.no. Jeg fant at noen selger til og med brukt kort dyrere enn nytt kort kjøpt per dagens dato.

Det som jeg lurer på hvis jeg skulle kjøpe et par nytt kort, hva ville vært best?

2 X GTX 560Ti, 2X GTX 650Ti eller 2 X GTX 660? Jeg ville også kjøpt et par brukt GTX 580 kort hvis prisen er grei. Hva kunne man betalt for et brukt GTX 580 kort i dag?

Både av prismessig og ytelse messig tenker jeg at GTX 660Ti er et bra valg.

 

Hva tenker dere? Åpent for alle type forslag. En ting til, kan jeg bare kjøre SLI på dette kortet eller kan jeg også kjøre firefox. Hvis det er i tilfelle er dette rett frem eller mye tukling?

 

Tusen takk for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1982Kims? Hvilket 660ti kort har du? skal ha snart selv og vil vite hvem av merkene som er best har vurdert gainward på det høyeste. Siden dette får jeg med 150 usd som det står pluss 3 spill som jeg elsker. Samtidig som prisen er grei og ligger på 1899 om jeg husker rett.

Jeg har Evga sin versjon (som kostet 1990kr) av kortet, men jeg tror ikke det er noen merkbar forskjell på Gainward eller Evga. Har selv bestillt Gainward sin slik at jeg kan kjøre sli.

 

Edit: Her er forresten målingen jeg tok med Fraps for en tid tilbake med GTX660 TI.

Da hadde jeg satt preset på Ultra, 64 manns Kharg Island.

 

2013-01-11 16:51:40 - bf3

Frames: 23026 - Time: 321144ms - Avg: 71.700 - Min: 41 - Max: 118

Endret av 1982kims
Lenke til kommentar

Jeg har Evga sin versjon (som kostet 1990kr) av kortet, men jeg tror ikke det er noen merkbar forskjell på Gainward eller Evga. Har selv bestillt Gainward sin slik at jeg kan kjøre sli.

 

Edit: Her er forresten målingen jeg tok med Fraps for en tid tilbake med GTX660 TI.

Da hadde jeg satt preset på Ultra, 64 manns Kharg Island.

 

2013-01-11 16:51:40 - bf3

Frames: 23026 - Time: 321144ms - Avg: 71.700 - Min: 41 - Max: 118

 

ok greit nok det, men det kan ikke ha vært på maks. dvs med alt på inkludert MSAA og lignende. hvis du ser på tester av 660ti på seriøse sider så yter 660ti ca litt over 40 fps i avg på 1080p med maks innstillinger.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

1982Kims? Hvilket 660ti kort har du? skal ha snart selv og vil vite hvem av merkene som er best har vurdert gainward på det høyeste. Siden dette får jeg med 150 usd som det står pluss 3 spill som jeg elsker. Samtidig som prisen er grei og ligger på 1899 om jeg husker rett.

 

jeg ville heller valgt 670. siden 660ti sliter i en del spill pga få ROPS og lav minnebåndbredde. og det vil bli mer merkbart fremover

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

ok greit nok det, men det kan ikke ha vært på maks. dvs med alt på inkludert MSAA og lignende. hvis du ser på tester av 660ti på seriøse sider så yter 660ti ca litt over 40 fps i avg på 1080p med maks innstillinger.

Når jeg setter preset på Ultra så regner jeg med at alt er på maks. Jeg har diskutert dette med andre på forumet som ikke tror meg på det jeg sier. Har absolutt ingen grunn til å lyge om resultatene jeg får.
Lenke til kommentar

Når jeg setter preset på Ultra så regner jeg med at alt er på maks. Jeg har diskutert dette med andre på forumet som ikke tror meg på det jeg sier. Har absolutt ingen grunn til å lyge om resultatene jeg får.

 

jeg sier ikke at du lyver, men at de resultatene ikke kan være alt på maks. jeg har 2 stk 670 kort, og alene er de bedre en 660ti, noe som skulle tilsi at jeg skulle da få rundt 150 fps i bf3, noe jeg selvsakt ikke får, jeg ligger på rundt 90 avg. men tipper du muligens kjører FXAA og ikke MSAA.

Lenke til kommentar

Et stykk 670 yter ikke så voldsomt mye bedre enn 660TI. Har en kompis med det kortet å han har igjenomsnitt 4-6 fps mere enn det jeg har i BF3.

Du får ikke 150fps fordi CPUen din blir flaskehals. Tror ikke det finnes en CPU pr dags dato som klarer å få 150fps med alt på maks i BF3.

Lenke til kommentar

Et stykk 670 yter ikke så voldsomt mye bedre enn 660TI. Har en kompis med det kortet å han har igjenomsnitt 4-6 fps mere enn det jeg har i BF3.

Du får ikke 150fps fordi CPUen din blir flaskehals. Tror ikke det finnes en CPU pr dags dato som klarer å få 150fps med alt på maks i BF3.

 

 

ved bruk av MSAA så er 670 kortene ganske overlegne 660ti i mange situasjoner pga rops og minnebåndbredden.

ja er klar over at cpuen blir flaskehals. men ok, hvis du får 70fps i BF3 så bra for deg :)

Endret av Blazer
Lenke til kommentar

jeg sier ikke at du lyver, men at de resultatene ikke kan være alt på maks. jeg har 2 stk 670 kort, og alene er de bedre en 660ti, noe som skulle tilsi at jeg skulle da få rundt 150 fps i bf3, noe jeg selvsakt ikke får, jeg ligger på rundt 90 avg. men tipper du muligens kjører FXAA og ikke MSAA.

Du må huske på at det mest sannsynlig er CPU som holder deg tilbake her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...