Gå til innhold

Får man jobb med truckførerlappen?hvor lenge tok det deg?hvor mye får du betalt?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Trucklappen kan man få veldig mye nytte av. Vil ikke si at 4 600,- er mye, men du kan høre gjennom Nav. En venn av meg fikk dekt truckførerlappen gjennom Nav, men da var han lovet arbeid hvis han fikk det. Var vel kanskje derfor. Jeg selv tok den gjennom skole. Har hatt mye nytte av den.

 

Tror ikke det er like lett å få seg jobb uten erfaringer med truckkjøring. Mange grønnskolninger der jeg jobber som aldri har kjørt utenom. Har nesten flere ganger blitt påkjørt...

Har kjørt truck en del år selv nå, og det er faktisk helt fantastisk hvor fort noe kan gå til helvete. Husk å alltid se bak når du rygger:) Vet flere instruktører som stiller seg bak trucken eller kaster en palle bak trucken på kurset for å se om du er oppmerksom. Kjør forsiktig, fint yrke som venter deg :)

Endret av Mørkeblå
Lenke til kommentar

Lett og lett, men du vil nok kunne få deg jobb i et såkalt "bemanningsselskap", f.eks. Manpower, som deretter leier deg ut til en bedrift som trenger en ekstra mann på lageret. Ofte er det slik at når du har vært leid ut i så og så lang tid til en bedrift, vil de ansette deg fast, om du gjør en god jobb selvfølelig.

Lenke til kommentar

Jobbmuligheter kommer mye ann på hvor du bor. Er det mye produksjon og lagere i nærheten, samt grei arbeidsledighet så er mulighetene gode.

 

Meg: Truckførerbevis fra forsvaret. Tok 3 dager, god bruk for det i år da jeg plutselig fikk et jobbår.

 

Jobb i butikk 133kr/t, ca 150 i snitt etter tillegg (deltid, 3 måneder)

Truckjobb produksjon: 152 kr/t, ca 160 etter tillegg (gjennom byrå, 3 måneder)

Nå: Truckjobb distriubusjon: 196 kr/t + gode tillegg, 230-240 snitt avhengig av skift. (gjennom bra byrå)

 

Man kan ikke stige til himmelen lønnsmessig, men som vist over så er det gode muligheter hvis man står på, lærer godt og får gode referanser. Er store verdier i ting som produseres i Norge, så det er verdt det for selskapene med godt betalte arbeidere som gjør en god jobb.

 

Det skal sies at det er vanskelig å få den første jobben selv med truckførerbevis. Er litt som å søke på drosjesjåfør rett etter du har tatt lappen. Greiest å gå igjennom et byrå eller bruke kontakter hos noen som har en liten truckjobb slik at man får litt erfaring.

Lenke til kommentar

Jeg jobber på lager, der jeg og lagersjefen i samarbeid tar intervjuer og ansettelsesprosseser.

I disse dager da alle bemanningbyråer flommer over av den skandinaviske polakken, nemlig svenskene, er det nok ikke lengre så lett å få seg jobb på lager.

Vår erfaring er desverre at norske unge arbeidere stort sett mangler nøkkelferdigheten arbeidsmoral, derfor er jeg pr. nå eneste norske igjen hos oss, noe jeg personlig er glad for da jeg slipper å være barnehageonkel for de ansatte.

Om du fortsatt vil arbeide på lager anbefaler jeg å registrere deg hos en seriøs aktør på bemanningsfronten f.eks Manpower eller Student Consulting, ikke Orcus - de har generelt dårlige referanser, misfornøyde ansatte og dårlig oppfølging

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...