Gå til innhold

Billig "Phablet" eller tablet til far


Anbefalte innlegg

Min far ønsker en stor mobil som er lett å bruke, bruken er relativt enkel, mest ringing og sms, men han vil altså ha en svær skjerm. En Galaxy note hadde jo vært fin, men er dyr for hans bruk, så hva er alternativene?

 

Phablet av billigere type? (eldre note, Huawai Ascend eller hva den heter?)

Rett og slett en 7-tommers tablet som støtter telefonbruk (hva finnes av alternativer her som er billige?)

 

noe annet?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den første Noten fikk jo strålende kritikker, men vet ikke om prisene har falt så mye. På jobb har jeg en Note 2, og den er... større enn man skulle tro. LG er noe rimeligere enn Samsung, mens Huawei igjen nok er noe rimeligere enn LG. Både LG og Huawei har konkurrenter i Note-størrelsen tror jeg, sjekk prisguide for størrelsefilter.

 

Sikker på at ikke en i SIII-klassen er stor nok? I den klassen får du en LG 4X til ca 2700 på Elkjøp (den kjøpte jeg til meg selv, godt fornøyd). Enda billigere og svakere specca er LG L9, med samme fysiske skjermstørrelse, til 1995 på komplett. Den har fått gode kritikker, mener jeg, men er altså en svakere telefon.

 

Min tanke er at til ringing og SMS-bruk er det ikke egentlig størrelsen på skjermen, men hvilke apps man installerer som avgjør om det er et godt grensesnitt for noen som liker store bokstaver og taster. Har kun hørt om middelmådige til dårlige erfaringer fra folk som prøver å bruke en tablet som telefon. Produktet bør virkelig være beregnet for telefoni, for at ting som ringevolum vs volum vs headset og sånn skal virke.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Google Nexus 7 3G 32GB, 2299 på Expert.

 

En som har testa den som telefon:

 

http://www.androidpo...-7-as-my-phone/

 

"One downside of the Nexus 7 is that even though it has mobile data, it doesn't make voice calls."'

 

Ser ikke nødvendigvis perfekt ut for SMS heller:

http://www.reddit.com/r/Android/comments/14k7cq/i_got_a_nexus_7_3g_and_im_surprised_by_how_much/

Selv om det garantert kan fikses med apps.

Endret av tommyb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...