Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

første bil, er denne verdt det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette skulle vel være en litt morsom samt driftsikker bil?

https://www.finn.no/...nnkode=40345067

 

Cabriolet i Norge er vel noe av det dummeste du kan finne på :w00t:

 

Fungerer hvis du har altfor mye penger og flere biler, men husk at du må leve med en slik bil i miljøet vi har, når du er i en prisklasse som dette må du enkelt og greit velge, Driftsikkerhet, eller kul bil, du får ikke i pose og sekk.

Lenke til kommentar

Cabriolet i Norge er vel noe av det dummeste du kan finne på :w00t:

 

Fungerer hvis du har altfor mye penger og flere biler, men husk at du må leve med en slik bil i miljøet vi har, når du er i en prisklasse som dette må du enkelt og greit velge, Driftsikkerhet, eller kul bil, du får ikke i pose og sekk.

Han skal ha bilen i 1-2 år, og da regner jeg med at cabriolet'en vil holde tett. Man får en litt småkul driftsikker bil til en fin sum. Sikkert ikke det perfekte valget for trådstarter, men vi bor jo ikke akkurat på planeten Mars heller, så jeg tror nok en slik bil vil overleve en liten stund.

 

Men om det er en slik bil TS ser for seg er jo en annen sak. Det var bare ett lite påskudd fra min side :)

Lenke til kommentar

Fordi min kompis sin 1988mod. Golf Cabriolet holder tett, så regner jeg med at denne Mazda'en også klarer seg i ett år eller to.

 

Så klart kan jeg ta feil. Er ingen garanti for at noe ikke vil skje med en så gammel bil. Var bare et alternativ til TS jeg fikk lyst til å nevne.

 

Men det er mulig en bilkjenner som deg har fasiten, slik at vi andre slipper å komme med tullete forslag? :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vil vel helst anbefale å kjøpe en relativt enkel bil som førstebil.

 

Audi A3 fra rundt 2000 kan være et godt eksempel.

 

Jeg har selv en 1,6 liters A3 Ambiente fra 1999 til salgs.. Egentlig en veldig god bil, oppleves som overraskende kvikk til å ha så liten motor.

 

 

har du link til din? :)

Lenke til kommentar

Fordi min kompis sin 1988mod. Golf Cabriolet holder tett, så regner jeg med at denne Mazda'en også klarer seg i ett år eller to.

 

Så klart kan jeg ta feil. Er ingen garanti for at noe ikke vil skje med en så gammel bil. Var bare et alternativ til TS jeg fikk lyst til å nevne.

 

Merkelig resonnement. Ser ikke sammenhengen her. At en gammel Golf ikke er lekk sier meget lite om tilstanden på en Mazda. Du vet jo ingenting om hvordan denne bilen er blitt behandlet.

 

Men det er mulig en bilkjenner som deg har fasiten, slik at vi andre slipper å komme med tullete forslag? :)

 

Hva slags dustemelding er dette å komme med? Har jeg på noen måte utgitt meg for å være en "bilkjenner som har fasiten"? Skjerp deg.

Lenke til kommentar

Du krittiserer mine forslag men kommer jo ikke med noen forslag selv...

man kan vel aldrig vite tilstanden på en bil 100% før man evt. har tatt en NAF test av bilen. Mener du at jeg skulle ringt personen og bedt om en NAF test og fullstendig rapport før jeg uttalte meg her?

 

Det gar vel ann å komme med forslag til biler som TS kan kikke nærmere på. Er jo opp til TS og foreta den siste "kontrollen".

 

Hvilken bil ville du anbefalt TS da?

 

Hva slags dustemelding er dette å komme med? Har jeg på noen måte utgitt meg for å være en "bilkjenner som har fasiten"? Skjerp deg.

Om du vet så mye om bil vet jeg ikke, men du er vertfall flink til å krittisere og rette på meg, så da regner jeg kanskje med at du også har noe konstruktivt å komme med?

Lenke til kommentar

Du krittiserer mine forslag men kommer jo ikke med noen forslag selv...

man kan vel aldrig vite tilstanden på en bil 100% før man evt. har tatt en NAF test av bilen. Mener du at jeg skulle ringt personen og bedt om en NAF test og fullstendig rapport før jeg uttalte meg her?

 

Det gar vel ann å komme med forslag til biler som TS kan kikke nærmere på. Er jo opp til TS og foreta den siste "kontrollen".

 

Hvilken bil ville du anbefalt TS da?

 

 

Om du vet så mye om bil vet jeg ikke, men du er vertfall flink til å krittisere og rette på meg, så da regner jeg kanskje med at du også har noe konstruktivt å komme med?

 

Unnskyld? Hvor i setningen "Hvorfor regner du med det?" finner du kritikk? Jeg lurte på hvorfor du regnet med at den ikke var lekk. Nå må du slutte å være så hårsår. Et enkelt spørsmål, ikke lag så jævlig mye sutring ut av det.

Lenke til kommentar

Sutrer ikke jeg. Jeg skjønner bare ikke hvorfor du skal flisespikke alt som blir sagt.

 

Hvis du leser posten min, så ser du at jeg skriver at "Så klart kan jeg ta feil..."

Hvis du er redd for at TS skal bli anbefalt feil bil, så tror jeg han hadde satt stor pris på om du hjalp han litt.

 

Hvis bilen jeg linket til er interresant for TS, så vil han jo ringe på den, samt prøvekjøre den etc. og da finner han jo ut om taket lekker eller ikke. Men man bør vel annta at taket er tett så lenge det ikke sies noe om dette i annonsen.

Lenke til kommentar

Sutrer ikke jeg. Jeg skjønner bare ikke hvorfor du skal flisespikke alt som blir sagt.

 

Hvis du leser posten min, så ser du at jeg skriver at "Så klart kan jeg ta feil..."

Hvis du er redd for at TS skal bli anbefalt feil bil, så tror jeg han hadde satt stor pris på om du hjalp han litt.

 

Hvis bilen jeg linket til er interresant for TS, så vil han jo ringe på den, samt prøvekjøre den etc. og da finner han jo ut om taket lekker eller ikke. Men man bør vel annta at taket er tett så lenge det ikke sies noe om dette i annonsen.

 

Jeg skjønner ikke helt hva du driver med her. Jeg stilte deg et enkelt spørsmål, så kommer du med masse mig om at jeg "er redd for at det blir anbefalt feil bil", at jeg gir deg kritikk osv. Stått opp på feil bein i dag? Hvordan får du "hvorfor regner du med det?" til å bli til flisespikking?

Endret av Kent Touch This
Lenke til kommentar

Cabriolet i Norge er vel noe av det dummeste du kan finne på :w00t:

 

Fungerer hvis du har altfor mye penger og flere biler, men husk at du må leve med en slik bil i miljøet vi har, når du er i en prisklasse som dette må du enkelt og greit velge, Driftsikkerhet, eller kul bil, du får ikke i pose og sekk.

 

Hvorfor er det dummenste en kan finne på? Jeg har hatt 2 cab'er her i Norge og det er de bilene som har fått meg til å smile mest.

Mazda MX-5 er av MEGET god kvalitet, og her får du både en kul og driftsikker bil til en rimelig pris. At bilen er 21 år gammel betyr lite, det er hvordan den er behandlet som teller. Dersom taket er jevnlig behandlet er det ingenting som tilsier at det ikke skal være tett.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke helt hva du driver med her. Jeg stilte deg et enkelt spørsmål, så kommer du med masse mig om at jeg "er redd for at det blir anbefalt feil bil", at jeg gir deg kritikk osv. Stått opp på feil bein i dag? Hvordan får du "hvorfor regner du med det?" til å bli til flisespikking?

Gidder bare ikke :)

Ut i skogen opp i trærne! :)

 

Jeg retter herved min post hvor jeg skrev at jeg regnet med at denne holdt tett, med å si følgende:

 

" Jeg kan på ingen måte stå for at denne holder tett og TS bør ringe eier av bilen samt prøvekjøre den for å være sikker. Man skal heller ikke regne med at resten av bilen henger sammen.

 

God påske til alle, for nå har jeg ferie :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Den første virker mest fornuftig, basert på kortere kjørelengde og at den andre virker mer ungdomskjørt med bl.a justerbart senkesett osv.

 

Men alt avhenger av vedlikehold og om servicer er fulgt. Bytte av registerreim er dyrt, har lest intervaller på både 80-100 og 120 tusen og da er jo spørsmålet om den er tatt på den første. om den tas hver 80000.

Lenke til kommentar

Den første virker mest fornuftig, basert på kortere kjørelengde og at den andre virker mer ungdomskjørt med bl.a justerbart senkesett osv.

 

Men alt avhenger av vedlikehold og om servicer er fulgt. Bytte av registerreim er dyrt, har lest intervaller på både 80-100 og 120 tusen og da er jo spørsmålet om den er tatt på den første. om den tas hver 80000.

 

nå er den første solgt, men har vært kontakt med eieren på den andre bilen og han var en voksen mann. men ja....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...