Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

første bil, er denne verdt det?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Tannstang til 7000,- + moms (8750,-) + arbeid til 1000-1500 i timen blir fort 15000,-

http://www.tv2.no/underholdning/broom/skulle-hente-bilen-fikk-beskjed-om-aa-sette-seg-paa-en-stol-3438008.html

 

Så er jo spørsmålet om den er verdt 30000,- ferdig fikset. Med alt som er tatt, og om den er relativt rustfri er den vel det.

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40529430

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40554246

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40441511

Lenke til kommentar

Ja, med eksemplene til Ankh i minne ser ikke dette ut til å være komplisert. Han har priset seg riktig.

 

Ta en telefon til favorittverkstedet ditt å få et prisoverslag på den jobben. Kanskje det kommer på under 15k.

Endret av toro4
Lenke til kommentar

hvorfor?

 

Jeg har hatt flere Audi, men nå har jeg lært. Du spør om hvorfor, så da skal jeg svare:

Min første Audi var en 1997 A4 avant. Kjøpte den i 2000 og hadde den i ca 3 år. Knallgod bil å kjøre og synes at utseende den gang var ganske "up to date". Men på den tiden hadde VAG en del svakheter. Blant annet forstillingen. Jeg byttet forstilling 3 ganger mens jeg hadde den, det vil jeg si er hovedargumentet mot en slik bil.

I tillegg har du også problematikken med dørlåser om vinteren. Dette er forbruksvare på samme måte som forstillingsdeler. De bilene du ser på er av de billigste på markedet, styr unna.

Skal du absolutt ha en slik A4, finn en som har vært eid av entusiast. Gjerne en 1.8T. Ikke at kvaliteten er bedre på de, men du kan jo like så godt ha litt ekstra power mens du venter på neste verkstedtur.

 

Problemene som jeg skriver om her er ikke enestående for min bil, men er gjentakende for disse bilene. Selv er jeg en petimeter og tar ALLTID godt vare på bilene mine,

 

Dersom jeg skal gi deg et råd ville jeg enten:

1.Kjøpe en nyere Audi, hvis det er Audi som er tingen. Kvaliteten er ujevn, men sjangsen er større for at du finner en med ryddig historikk. Disse koster mer selvfølgelig.

 

2.Kjøpe bil av et annet merke. Du finner mye kule biler. Alt fra Mitsubishi Galant V6 (ca.30.000+)

til Mazda 6 Sport 4wd. Et alternativ er også Nissan Primera GT dersom du ikke må ha stasjonsvogn.

 

3.Må du ha tysk, så ville jeg sett om jeg fant evt. en godt holdt BMW 320i Touring. God kvalitet, minst like god å kjøre som Audi.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt flere Audi, men nå har jeg lært. Du spør om hvorfor, så da skal jeg svare:

Min første Audi var en 1997 A4 avant. Kjøpte den i 2000 og hadde den i ca 3 år. Knallgod bil å kjøre og synes at utseende den gang var ganske "up to date". Men på den tiden hadde VAG en del svakheter. Blant annet forstillingen. Jeg byttet forstilling 3 ganger mens jeg hadde den, det vil jeg si er hovedargumentet mot en slik bil.

I tillegg har du også problematikken med dørlåser om vinteren. Dette er forbruksvare på samme måte som forstillingsdeler. De bilene du ser på er av de billigste på markedet, styr unna.

Skal du absolutt ha en slik A4, finn en som har vært eid av entusiast. Gjerne en 1.8T. Ikke at kvaliteten er bedre på de, men du kan jo like så godt ha litt ekstra power mens du venter på neste verkstedtur.

 

Problemene som jeg skriver om her er ikke enestående for min bil, men er gjentakende for disse bilene. Selv er jeg en petimeter og tar ALLTID godt vare på bilene mine,

 

Dersom jeg skal gi deg et råd ville jeg enten:

1.Kjøpe en nyere Audi, hvis det er Audi som er tingen. Kvaliteten er ujevn, men sjangsen er større for at du finner en med ryddig historikk. Disse koster mer selvfølgelig.

 

2.Kjøpe bil av et annet merke. Du finner mye kule biler. Alt fra Mitsubishi Galant V6 (ca.30.000+)

til Mazda 6 Sport 4wd. Et alternativ er også Nissan Primera GT dersom du ikke må ha stasjonsvogn.

 

3.Må du ha tysk, så ville jeg sett om jeg fant evt. en godt holdt BMW 320i Touring. God kvalitet, minst like god å kjøre som Audi.

 

mercedes c-klasse, er det noe?

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40165476

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=40001613

Endret av terje123
Lenke til kommentar

mercedes c-klasse, er det noe?

 

Jeg virker sikkert som en pessimist, men nei, jeg synes ikke at C-klasse er noe.

Det begrunner jeg med at de er SVÆRT utsatt for rust, og har generell dårlig kvalitet.

Kjempe komfort, men resten står desverre ikke i stil.

En kjenning av meg hadde en 99 C-klasse. Motoren til vindusviskeren foran gikk ad dundas. En ny kostet 9000 kr, den gang. + arbeid.

 

Dersom du skal gå for et premiummerke så ville jeg nok gått for BMW 3-serie. fra 98-. Det er noe småtterier med de også, men ikke så mye "rare" feil. Det som uansett er viktig er historikk og vedlikehold.

 

Jeg ville nok også sett på Volvo S70 som et alternativ, hvis du ikke MÅ ha stasjonsvogn.

 

Edit: Det er nokså begrenset utvalg av S70, men S80 er en skute som også er mye bil for pengene.

Endret av Aqulini
Lenke til kommentar

Hvor lenge har du tenkt å beholde denne første bilen, Terje?

 

Sånn ellers er det sjokkerende å lese om den viskermotoren.. Helt absurd, man får ikke lyst til å kjøpe stjernebil av sånt.

 

blir jo sånn ca 1-2 år

 

Jeg virker sikkert som en pessimist, men nei, jeg synes ikke at C-klasse er noe.

Det begrunner jeg med at de er SVÆRT utsatt for rust, og har generell dårlig kvalitet.

Kjempe komfort, men resten står desverre ikke i stil.

En kjenning av meg hadde en 99 C-klasse. Motoren til vindusviskeren foran gikk ad dundas. En ny kostet 9000 kr, den gang. + arbeid.

 

Dersom du skal gå for et premiummerke så ville jeg nok gått for BMW 3-serie. fra 98-. Det er noe småtterier med de også, men ikke så mye "rare" feil. Det som uansett er viktig er historikk og vedlikehold.

 

Jeg ville nok også sett på Volvo S70 som et alternativ, hvis du ikke MÅ ha stasjonsvogn.

 

Edit: Det er nokså begrenset utvalg av S70, men S80 er en skute som også er mye bil for pengene.

 

har også sett en del på 850, s40/v40 og 940?

Endret av terje123
Lenke til kommentar

blir jo sånn ca 1-2 år

 

 

 

har også sett en del på 850, s40/v40 og 940?

 

850 begynner å bli gammel, S/V40 er mye av det samme som Mitsubishi Carisma.

940 drar også en del på årene.

 

Min favoritt er nok s80 siden du får mye mer moderne bil for forholdsvis lite penger.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Har en lignende tråd om biler til 35-40000,-

 

Generelt, det beste jeg finner i denne prisklassen er honda cr-v og toyota rav4. Mange med lite rust, slitere som går og går, og lite feil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...