Gå til innhold

Canon 650d eller vente på 700d


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Valget står vel heller heller mellom å kjøpe 650D nå, eller vente med å kjøpe 650D til 700D er i butikken og prisen på 650D har gått ned litt mer ;)

 

Hvis du absolutt ikke må ha touch screen; så ville jeg heller lett etter et godt tilbud på 600D og brukt mellomlegget på noen objektiver. Bildekvaliteten er lik på alle tre kameraene.

Endret av tomsi42
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener å ha lest at 650D fikk den nye Digic 5 prossesoren, som gjør at biledstøyen er opptil 4 ganger mindre enn Digic 4, som sitter i 600D.

I dette tilfellet så er "4 ganger mindre" en utalelse som markedsføringsavdeling til Canon har funnet opp.

 

Hvis du tar bilder i RAW formatet, så er jeg rimelig sikker på at du ikke kan se forskell på bilder fra 600D og 650D. Men hvis du tar bilder i JPEG, så vil nok bildene fra 650D bli bedre enn bilden fra 600D hvis du bruker ISO 1600 og oppover.

 

Men tar du bilder i RAW, så ser du neppe noen forskjell.

Lenke til kommentar

I dette tilfellet så er "4 ganger mindre" en utalelse som markedsføringsavdeling til Canon har funnet opp.

 

Hvis du tar bilder i RAW formatet, så er jeg rimelig sikker på at du ikke kan se forskell på bilder fra 600D og 650D. Men hvis du tar bilder i JPEG, så vil nok bildene fra 650D bli bedre enn bilden fra 600D hvis du bruker ISO 1600 og oppover.

 

Men tar du bilder i RAW, så ser du neppe noen forskjell.

 

Hvis man skulle trodd Canon med tja, ja la oss si 400D når den sensoren kom. Og fulgt utviklingen(skrytet) frem til i dag. Da hadde det ikke vært grenser for hvor bra bildene skulle blitt på 700D.

 

Svaret er vel heller kanskje 4 ganger siden 400D kom på markedet. La oss si at ISO 800 på 400D tilsvarer 3200 på et splitter nytt kamera i dag. Og selv da tror jeg det er å ta litt hardt i.

Endret av to88he
Lenke til kommentar

Tittelen seier vell alt. Kjøpe 650d no eller vente på 700d?

Jeg ville ventet og sett til noen får testet om det er vesentlige forskjeller på disse, og som flere har påpekt er det bra sjanser for tilbud på 650D fremover (men det spørs hvor mange de har igjen).

 

Ser to områder hvor det kan være forskjeller, AF i liveview/video og bildekvalitet. Det siste er lite sannsynlig, men ikke umulig. Både 650D og 700D har Digic V og det er forskjeller i støyreduksjon i forhold til 600D som har Digic IV. Men disse forskjellene ser du kun på JPG'er, tar du RAW er sensorene så og si identiske.

 

Dessuten skal 700D-grepet ikke skifte farge eller gi alergiske reaksjoner når du holder det i følge Imaging Resource, men jeg kan ikke huske å ha truffet noen som opplevde det med 650D heller. Forbedret AF med live view og video kan imidlertid være verdifulle forbedringer - gitt at det stemmer og at du bruke disse funkjsonene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...