Gå til innhold

- Vi lager en smartklokke


Anbefalte innlegg

Samsung har kommet noen i forkjøpet med produktannonseringen, om ikke produktlanseringen eller tilgjengelighet for kjøp. Samsung og Apple har forskjellig tidsavstand mellom de tre fasene, men Samsung har altså kommet Apple i forkjøpet med den første fasen.

 

Hvem bryr seg egentlig? Smartklokker er allerede ute på markedet, uansett hvordan man snur og vender på det, så er hverken denne nye fra samsung, eller apples hypotetiske klokke først.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvem bryr seg egentlig?

 

Niklas og ZeVs bryr seg tydeligvis, for de kommer henholdsvis med en påstand og en motpåstand.

 

Samsung kommer Apple i forkjøpet.

– Vi lager en smartklokke

 

Strengt tatt har vel ikke Samsung kommet noen i forkjøpet siden de faktisk ikke har lansert noe enda..

 

Jeg støtter den originale påstanden, fordi motpåstanden var på feilaktig grunnlag. Det ser for meg ut som ZeVs tolket den første påstanden som om den sa at Samsung vil levere sin annonserte smartklokke før Apple leverer sin. ZeVs har helt rett i at ingen av disse har levert de to eventuelt konkurrerende produktene "først" ennå. Men det var ikke det Niklas skrev, heller.

 

Artikkelens ingress sier at Samsung kom Apple i forkjøpet. Ja, de annonserte en smartklokke før Apple har annonsert en smartklokke. De kom Apple i forkjøpet på akkurat den ene tingen.

 

Jeg mener at det er bra å påpeke feil bruk av påstander i overskrifter og ingresser, men denne gangen mener jeg at det er en riktig ingress. Siden jeg forsvarte den, går jeg ut fra at jeg også bryr meg.

 

Siden du helt åpenbart IKKE bryr deg, fatter jeg ikke hvorfor i all verden du bruker din tid og energi til å skrive et negativt ladet motinnlegg.

 

Du har også helt rett i at smartklokker allerede er ute på markedet, men Samsung har helt tydelig gjort et forsøk på å dra oppmerksomhet bort fra ryktene om Apples smartklokke. Dette gjennomførte de med å forsøke å komme Apple i forkjøpet på produktannonseringen. Det klarte de, Samsung har et annonsert produkt, og det har ikke Apple.

 

Ingen har sagt at dette vil bli den første smartklokken i verden, eller engang Samsungs første. Så Niklas' påstand står fortsatt som ingress, og den holder seg fortsatt.

Lenke til kommentar

Jeg kan være enig i at innlegget mitt er litt flåsete og lite konstruktivt, men når det er sagt, så bryr meg om smartklokker og hva som lanseres på den fronten. Jeg synes derimot det er en litt kjedelig del av diskusjonen om denne klokka er først på noen måte, produktene kommer til å konkurrere på funksjonalitet, ikke å være originale.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar

MetaWatch eksisterer, og kinesiske Android-mobiler med silikon-reim eksisterer også. Dette er ikke et spesielt tidlig tidspunkt å annonsere en smartklokke, du har helt rett i det.

 

Det eneste spesielle med tidspunktet er at det kommer som preemptivt i forhold til Apples mulige/forventede annonsering som det har vært veldig mye skriverier om de siste dagene. Samsung er redd for imaget sitt. De tåler ikke å alltid framstå som om de kommer diltende etter Apple.

 

Min primære interesse er også at jeg håper på en bedre produktklasse med masseproduserte produkter. Jeg ønsker meg en smartklokke, gjerne android-basert, som ikke er like tykk som en mobiltelefon (det er vel alle de kinesiske) eller mangler evne til å stå på egne ben (som f.eks. MN800).

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...