Gå til innhold

[Løst] Kjøp av PC til 15000kr - Trenger litt feedback


Anbefalte innlegg

Hoi!

 

Etter at min forrige maskin tok kveld i en cola ulykke skal jeg kjøpe meg en ny. Noe av det uheldige med at man venter på forsikringspenger på denne måten er at man sitter å leker å knoter noe grusomt på feks komplett til man ser seg blind. Noe jeg mistenker at jeg har klart å gjøre.

 

Jeg trenger rett og slett litt feedback på komponentene jeg har valgt, om jeg bør bytte ut noe for å få mer for pengene.

 

Med det sagt er det et par ting som er viktige for meg.

 

Den skal hovedsaklig brukes til gaming

Er såpass enkel av det kosmetiske er viktig, derfor jeg har valgt såpass mye svart og rødt.

Et visst overklokking/oppgraderingspotensiale (par ekstra skjermkort, oppgradere/overklokking av cpu etc)

 

Det som ligger i denne listen er det jeg trenger, no if's no but's and no coconuts.

 

1s5ueIjl.png

 

Håper noen kan ta seg tid til å kikke kjapt på det og gi meg et aldri så lite vink

Endret av deac
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det i posten over er jo ett alternativ, hvis du bytter kabinettet til ett uten sidevindu, det HK er jo alle farger på. Lyseblått,blått,hvitt,grått og det som er. (Har det samme selv)

Hvis du vurderer annen farge stil kan jo msi Mpower hovedkortet kanskje være noe.

Ville byttet ut kjøleren med enten h80i eller h100i, hvis dette passer i kabinettet.

 

Med 3 skjermkort og overklokking av cpu, ville jeg vurdert både annen psu og 2011 plattformen. Høyeste HK størrelsen kabinettet ditt støtter er ATX, ifølge spesifikasjonene, men kan godt være det HK du har valgt passer.

Endret av otl
Lenke til kommentar

e-atx er marginalt større, så det passer. Men dekker over bitte litt av kabelhullene.

Vurderer sterkt å bytte kjøler, men tviler sterkt på at jeg kommer til å ende på 2011 plattformen. Tviler på at jeg kommer til å dra det så langt som 3 skjermkort, men at det blir et 670 til etterhvert ser jeg ikke bort ifra.

 

I forhold til kjøler så har jeg tenkt mye på det men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for. Vet at 1155 cpuer fort blir styggvarme, men ja, får se.

 

I forhold til å bytte hovedkort og fargetema så er jeg ikke voldsomt keen på det. Latterlig overfladisk I know, men jeg liker det når det ser fint ut ^^.

 

Får tenke litt til å se hva jeg ender opp med, takk for tilbakemeldingene foreløpig.

Lenke til kommentar

Gikk bare ut i fra det du skrev i første innlegget ditt :)

Så lenge du velger kabinett med sidevindu, er det jo greit at det ser litt pent ut. Det jeg garantert ville gjort var å valgt 8gb minne, blir det for lite ved senere tidspunkt kan du bare fylle på med 8gb til. Også snike med 3770k i stedet. Den er bedre enn 3570k, selv til gaming.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom 3570k og 3770k i forhold til gaming er overhodet ikke verdt pengene. Har lest meg ihjel på akkurat det så den biten er jeg svært komfortabel med.

 

Min bruk tilsier ikke at jeg har noe behov for 3770k da hovedforskjellen er bittelitt større cache og HT. Rammen har jeg forøvrig bytta ut med 2x8gb brikker istede, Corsair Dominator platinum.

 

 

Edit, men igjen, viss bruksområdet mitt plutselig skulle omfatte streaming etc igjen hadde nok 3770k kommet godt med. Så jeg tar den istede. :)

Endret av deac
Lenke til kommentar

e-atx er marginalt større, så det passer. Men dekker over bitte litt av kabelhullene.

Vurderer sterkt å bytte kjøler, men tviler sterkt på at jeg kommer til å ende på 2011 plattformen. Tviler på at jeg kommer til å dra det så langt som 3 skjermkort, men at det blir et 670 til etterhvert ser jeg ikke bort ifra.

 

I forhold til kjøler så har jeg tenkt mye på det men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilken jeg skal gå for. Vet at 1155 cpuer fort blir styggvarme, men ja, får se.

 

I forhold til å bytte hovedkort og fargetema så er jeg ikke voldsomt keen på det. Latterlig overfladisk I know, men jeg liker det når det ser fint ut ^^.

 

Får tenke litt til å se hva jeg ender opp med, takk for tilbakemeldingene foreløpig.

 

Hva snakket du om? 1155 cpuer er ganske energigjerrige.

 

77 og 90 watt om jeg husker riktig.

Lenke til kommentar

Forskjellen mellom 3570k og 3770k i forhold til gaming er overhodet ikke verdt pengene. Har lest meg ihjel på akkurat det så den biten er jeg svært komfortabel med.

 

Min bruk tilsier ikke at jeg har noe behov for 3770k da hovedforskjellen er bittelitt større cache og HT. Rammen har jeg forøvrig bytta ut med 2x8gb brikker istede, Corsair Dominator platinum.

 

 

Edit, men igjen, viss bruksområdet mitt plutselig skulle omfatte streaming etc igjen hadde nok 3770k kommet godt med. Så jeg tar den istede. :)

 

3770k kan tape med ett par fps vs 3570k i enkelte spill. 3770k har 11fps bedre i skyrim f.eks, dette i min fps. Sier ikke at en får utnytte av å sitte på en 3770k i alle spill, men i de spillene den virkelig trår til er det veldig kjekt å ha den. Spill-messig bedre med en 3770k og 8gb ram, enn 3570k og 16gb :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...