Gå til innhold

Du får ikke den nett-hastigheten du betaler for


Anbefalte innlegg

Har selv aldri fått den hastigheten som jeg egentlig betaler for. Jeg har hatt litt forskjellige leverandører, men det hjelper lite hvem jeg har. Han ene sa til og med at han gjorde noe med nettet mitt slik at det skulle være raskere. Tror jeg fikk bitte litt raskere nett da, men det var ikke mye. Men som det kommer fram i denne artiklen, og som Telenor sier, det er "opp til" hastighet det er snakk om, og ikke reel hastighet du skal forvente å motta. Det stedet jeg pleide å bo betalte jeg for opp til 20Mbit ned, det høyeste jeg noen gang var opp i var rundt 12-13Mbit ned. Opp hastigheten var også sånn 3/4 av det jeg betalte for. Jeg bodde da midt i Oslo, like ved en sentral (på andre siden av gata eller noe).

 

Nedi gata der jeg pleide å bo har de nå satt opp nye hus, og der har de alle fått fiber. :p

 

Der jeg bor nå er det enda verre, og jeg bor fortsatt minst like sentralt.

Gjorde bare en enkel test på speedtest.net, bare sånn for å ha en generel idé om hvordan det er her nå:

4,02Mbit ned, og 0,56Mbit opp.

For noe dritt.

 

Gjorde samme testen igjen:

3,94Mbit ned, og 0,56Mbit opp (igjen). :p

Endret av MMDE
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

Litt nekro dette, men har 20/1 linje fra NGT. Samtlige nettspeedometre jeg har tatt viser ca. 6.5 ned, og rundt 0.6 opp.

 

Fikk nylig tilbud om å oppgradere til 30/5... Men antar jeg må se langt etter den hastigheten.

 

Har den såkalte 30/5 linja nå.

 

Effektivt ligger den på ca. 10/0.6.

Endret av hugRmunR
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Jeg tok nettopp en speedtest fra desktop (wlan) og fra mobilen (samme wlan).

Testene ble foretatt like etter hverandre men med veldig ulike resultater:

 

Desktop: 64/43 mbit/sek

Mobil: 15/15 mbit/sek

 

Mobilen er en iPhone 5S, og jeg lurer litt på hvorfor den oppfører seg så mye tregere enn en desktop-PC (det hører til at vanligvis får jeg ca 35/20 når jeg tester med mobilen).

 

Linjen er en 90/10 fra Loqal i Trondheim, mens routeren er en Dlink DIR 655.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...