Gå til innhold

God DVD rom til å spille filmer


Anbefalte innlegg

Jeg har satt opp en media PC til bruk i stuen. Optimalt sett skulle jeg ønske at jeg kunne rippe DVDene mine inn på den for å slippe å måtte fysisk finne frem plata når vi skal se filmen. Forstår at det ikke er så lett å rippe DVDene p.g.a. kopisperren og har IKKE tenkt å bryte den.

 

Problemet mitt er at jeg også har problem med å få PCen til å lese noen av filmene for å spille dem av. Derfor kan jeg ikke pensjonere den nå 14 år gamle DVD spilleren.

 

Finnes det noen DVD rom spiller som takler dette bedre, eller er det rett og slett kopisperren på platene som hindrer DVD rom spillere i å lese dem?

 

Symptomene er at PCen går fryktelig tregt. Alle programmer henger seg helt til jeg tar ut platen igjen.

Endret av Drittsekken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normalt skal alle DVD-ROM spille av filmer selv med kopisperre. Problemer kan oppstå med DVD brennere hvis diskene har kopisperre. Selv har jeg en LG Bluray brenner pluss en helt vanlig LG DVD-ROM leser, har ikke opplevd noen problemer med LG leseren, så langt.

Men med Bluray brenneren har jeg opplevd at filmer og spill disker nekter å virke nettopp pga at det er en brenner.

Lenke til kommentar

Aha, uten at jeg akkurat nå vet hva slags spiller det er så kan det godt være at det er en brenner. Det forklarer nok problemet. Da skal jeg få tak i en ren DVD rom spiller. At jeg ikke sjekket det. :confused:

 

Jeg mener å huske at bla, Ubisoft og Sony (tror det var Sony) brukte en kopisperre/antipirat program som var så helv... jævlig at den i verste fall ødela brennere. Ubisoft måtte visst fjerne denne sperren fra sine spill disker og lurer på om ikke Sony også måtte gjøre det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...