Gå til innhold

Overklokket 3770k, for høye temp. ved Idle?


Anbefalte innlegg

3970x har 6 kjerner, typisk er bf3 og crysis 3 veldig glad i cpu'er med mange kjerner. Crysis 3 støtter også HT. I de fleste spill så vil 3770k klokket 4ghz være bedre enn 3970x klokket 3.5ghz. I noen spill vil 3970x være bedre på grunn av flere kjerner. Man kjøper egentlig ikke en 3970x kun for spill. Er så mye annet man kan bruke en så kraftig cpu til. Ikke kun spilling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

3970x har 6 kjerner, typisk er bf3 og crysis 3 veldig glad i cpu'er med mange kjerner. Crysis 3 støtter også HT. I de fleste spill så vil 3770k klokket 4ghz være bedre enn 3970x klokket 3.5ghz. I noen spill vil 3970x være bedre på grunn av flere kjerner. Man kjøper egentlig ikke en 3970x kun for spill. Er så mye annet man kan bruke en så kraftig cpu til. Ikke kun spilling.

 

Skjønner, min CPU dekker det meste av behovet for Gaming. Jeg valgte de dyreste komponentene(konfigurere selv) utifra Komplett sin "Gamer i05" des.-12

 

Tråden er innstillinger(Overklokke) på mitt HK(Bios) fulgte denne videosnutten en annen la inn her inne.

"Please gjør det enklere"

 

Gjorde alt som snutten viste..

 

Finnes det noe program som viser både temp. og Hz på CPU samtidig?

Lenke til kommentar

Gikk inn på Biosen nå og satt Volten til 1,290.

 

Finner ikke denne "multipliern" som det ble nevnt i denne tråden. Etter hva jeg har forstått skal multipliern settes til den frekvensen en ønsker å teste ut. I mitt tilfelle 4,4 Ghz.

 

Hvor i biosen ligger den?

 

Legger ved data ocer cpu i idle

post-277821-0-18569000-1363367934_thumb.jpg

post-277821-0-55084100-1363367969_thumb.jpg

Endret av labbus
Lenke til kommentar

Mener nå jeg har putta inn disse dataene fra vsnutten. Fant ikke denne "multipliern"

 

Sender ved data på idle etter oppd.

 

Kan vel ikke se noen større forandring. Noe jeg gjør galt?

 

Disse verdiene på "VID" forandrer seg jo hele tia

post-277821-0-67014600-1363370583_thumb.jpg

Endret av labbus
Lenke til kommentar

Hadde jeg jobbet med data til daglig tror jeg at jeg hadde slippet å plage dere med noe dere tar for en selvfølgelighet.

 

Det jeg driver med til daglig er å sørge for at dere ikke blir våte i hue. Alle kan ikke kunne alt.

Sist jeg satte sammen en maskin var i 1998. Nå er det så mye annerledes siden den gang.

 

Dette forumet er som en magnet for meg de 4 siste mnd. Når en artikkel blir lagt ut av HW.no er det mere interessant for meg å lese hva dere brukere kommenterer enhver artikkel.

 

 

Likevel finner faen ikke denne såkalte "multipliern" i Bios....

Lenke til kommentar

Trykk på Exit/advanced setting øverst til høyre. Deretter trykker du på AI Tweaker. Deretter CPU power management. Der kan du legge inn multiplieren.

 

Deretter trykker du på cpu voltage og endrer denne til manuell. Deretter setter du inn ønsket voltage.

 

Thats it! :)

 

Volten finner jeg men er litt usikker på frekvensen.Se vedlagt bilde.

Om det er denne Cpu Ratio jeg skal endre så kan jeg stille denne fra 16 til 63.

 

Dette sier ikke meg noen ting.

post-277821-0-46073500-1363457664_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...