Gå til innhold

Minnebrikker for høye for kabinett - fram med vinkelsliperen?


DynamicPower

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ganske sikker på at de ikke trenger kjølingen. Spesielt hvis du ikke kjører på maks oppgitte frekvens og timings.

Kjør 1600 eller 1800 og lavere spenning. Men sjekk gjerne om de blir varme.

Men Chipset/Hovedkort støtter opp til 2400, og disse AMD APU'ene drar godt nytte av dette. Skal ta en titt og se om "kjøleribbene" kan fjernes senere idag, og i så fall prøve dette og følge med på temperaturen. Hva er normal temp og maks temp jeg bør tillate?
Lenke til kommentar

Jeg har et ganske så lavt HDPLEX H5.S HTPC kabinett, og fant nettopp ut at mine nyinnkjøpte Kingston HyperX Beast minnebrikker er noen mm for høye for at jeg skal klare å få på topplokket til kabinettet. Er det en mulighet å dra fram vinkelsliperen og ta av litt her, eller er det dumt? Er jo bare metall..

Hva med å benytte deg av angrefristen og returnere dem, og istedet kjøpe et sett som ikke bygger så høyt?

(Forutsatt at du har en angrefrist å benytte deg av, da.)

Lenke til kommentar

Du mister sikkert garanti om du tar av varmesprederne. Hvis du føler du trenger noe kjøling: http://www.ebay.com/itm/Memory-Cooler-Heat-Spreader-Heatsink-Shim-DDR-DDR2-RAM-/170587654088?pt=US_Memory_Chipset_Cooling&hash=item27b7d107c8

 

Hva slags temperatur som er maks vet jeg ikke, burde ikke være vanskelig å finne ut. Jeg ville prøvd å kjenne på en av de svarte minne pakkene mens de var i bruk, og søkt på google hva som er grei temperatur på ram.

Lenke til kommentar

Flere grunner til at jeg ikke benyttet meg av angreretten:

1. Ville ikke sitte uten PC til jeg får nye nå som jeg har nybygd PC, skulle jeg sendt inn gamle og kjøpt nye så må man jo regne med 3-5 dager hvis jeg finner noe som er på lager.

2. Det er meget begrenset med 2400Mhz 8GB (2x4, har bare to slots på hk) i denne prisklassen, og ingen av de under 1000 kr er lave nok uansett (mine kostet 470 kr).

3. Kostnaden med å sende inn gamle og kjøpe nye som er vesentlig dyrere + frakt i tillegg gjør at jeg driter i garantien, kan kjøpe disse 2 ganger til for det som det hadde kostet meg å kjøpe de "perfekte" minnebrikkene

 

Sånn bare for å smøre det inn, hadde ikke giddet å skrive dette om du ikke hadde kommet med kommentaren

Endret av DynamicPower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...