Gå til innhold

"I dag står kvinner overfor et tidvis umenneskelig press"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke lest blogginnlegget, men overskriften er en stor overdrivelse. Norske kvinner har lite å klage over.

 

Jeg synes forresten at kvinnene kan klare seg uten gratulasjoner i dag. Jeg får ikke gratulasjoner verken på mandager eller søndager.

Endret av Zarac
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Syntes at alle står fritt til sitt synspunkt, for alt vi vet, står kvinner ovenfor mye press.

 

Jeg har ikke fått noen lenke til bloggen, og kan bare gå utfra overskriften du presenterer.

 

For all del, kvinner står nok ovenfor et stort press. - Det gjør forsåvidt menn også. - Likestilt nok for meg. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-w7DZlO15

Men det paradoksale er jo at det i bunn og grunn er kvinner selv som skaper dette såkalde "umenneskelige presset" på seg selv.

 

Leste du hele blogginnlegget?

 

Kritikken oppstår nemlig ofte innad i kvinnemiljøer, hvorpå det er kvinner selv som utøver press på hverandre.

 

Kan leses her.

Lenke til kommentar

Ein ting som moderne feministar klagar på, er kroppspresset. Alle dei uoppnåelege glansbileta som står på framsida av magasin, og i utstillingsvindauge på butikkar. Det ligg under linjene at dette er noko som kjem av forventingane til menn. Det er det absolutt ikkje. Ingen kledemodellar har ein kropp som er plukka ut for at han skal vere attraktiv for andre menn. Kledemodellar har ein kropp som berre skal imponere andre kvinner. Menn har aldri dyrka eit kroppsideal som går ut på å vere så slank som mogleg og fjerne puppane sine.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...