Gå til innhold

Guide: Slik blir du helt anonym på nettet


Anbefalte innlegg

Forresten, noen som vet om noen trygge og sikre OS som nærmest er umulig å oppdage og komme seg inn på om man feks har PCen foran seg?

LiveCD med en distro med fokus på privacy (søk litt rundt). Det finnes flere som har innebygd Tor VPN f. eks. Hvis du vil at den skal lagre, så må du også kryptere.

Endret av Occi
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg kan varmt anbefale HostVPN.

www.hostvpn.com

 

Why HostVPN?

Super-fast VPN service

Simultaneous connections - connect a phone and desktop, for example, at the same time

Highest-grade encryption standards

 

Here's why you might need a VPN:

128 & 256-bit secure tunnels

Anonymous web browsing

Unblock websites that your school, government, or office block

Security on public networks, hotels, and Wi-Fi hotspots

Prevent anyone from snooping on your internet traffic (even your boss or roommate)

Get around GeoIP restrictions, e.g. access Netflix even if you're not in the US, or Skype if you're in Dubai, etc.

Secure Usenet access

 

Tech Specs:

Works on all major devices (Windows, Mac, Linux, iOS, Android, etc.)

Use OpenVPN, L2TP/IPSec, or PPTP for your VPN connection

No software to download unless you want OpenVPN (which is free)

Servers with a gigabit uplink for super fast download and upload speeds

Unmetered bandwidth & no overage fees

Switch servers instantly in your account's portal

 

Locations:

US: Virginia & Arizona

UK: London

DE: Falkenstein

JP: Tokyo

NL: Amsterdam

...and growing!

 

Pricing:

$10 per month or $100 per year

Coupon ONECENT to get your first month for a penny ($0.01).

Endret av Dr. Mobius
Lenke til kommentar

Muligens naivt spørsmål, men hva hvis jeg bruker en norsk VPN-tilbyder (fordi jeg er utenlands og vil ha tilgang til f.eks. NRK); vil ikke denne tilbyderen ha samme DLD-krav som en vanlig ISP? DLD-lignende lover er vel i effekt i mange EU-land, så jeg ser for meg at få eller ingen VPN'er kan garantere anonymitet.

Lenke til kommentar

Muligens naivt spørsmål, men hva hvis jeg bruker en norsk VPN-tilbyder (fordi jeg er utenlands og vil ha tilgang til f.eks. NRK); vil ikke denne tilbyderen ha samme DLD-krav som en vanlig ISP? DLD-lignende lover er vel i effekt i mange EU-land, så jeg ser for meg at få eller ingen VPN'er kan garantere anonymitet.

 

Stemmer det. Norske VPN tilbydere har krav om lagring av data(data retention law).

 

 

Her er en liste over gode VPN land:

 

 

Good countries for VPN:

Argentina - No data retention law

Brazil - No data retention law

Bulgaria - Data retention law not applicable to VPN providers

Cyprus - Data retention law declared unconstitutional (?)

Czech Republic - No data retention law (declared unconstitutional)

Hong Kong - No data retention law (?)

Iceland - No data retention period specified (?); good privacy laws

Japan - No data retention law

Luxemburg - Data retention law not applicable to VPN providers

Netherlands - Data retention law not applicable to VPN providers

Panama - No data retention law

Romania - Data retention law declared unconstitutional

Serbia - Data retention law not applicable to VPN providers (?)

Sweden - Data retention law going into effect in May 2012, but (presumably) not applicable to VPNs

Taiwan - No data retention law (?) + seemingly good privacy laws

Ukraine - No data retention law

src

 

 

Endret av fenele
Lenke til kommentar

Jeg føler for å kommentere til denne tråden...

 

Tor prosjektet er utviklet i samarbeid med Microsoft, NSA, Amerikanske Marinens Etterretningstjeneste, FBI og andre aktører... Prosjektet gir INGEN anonymitet på internett overhodet, da samtlige end-nodes eller exit-punkter til whitenet overvåkes og Tor-infrastrukturen er laget slik at om din trafikk flagges ved exit-til-whitenet så kan de spore deg tilbake til din datamaskin, no problemo... Prosjektet handlet aldrig om anomymitet, men blir frontet som det for å tiltrekke seg klienter så prosjektet kan ha en stødig strøm av data. Prosjektet i selve er et militært prosjekt som går ut på å lære seg manipulering/cracking av node-til-node nettverk. Både node-manipulering, insepsjon, timestamp modifisering og generell signalovervåkning. Å være på Tor er å støtte US DOD/NATO sin cyberwarfare-divisjon i utvikling av nye våpen og teknikker og gir deg som sluttbruker absolutt ingen garanti overhodet vis-a-vis nettanonymitet.

 

VPN er mindre usikker enn den åpne infrastrukturen til ISP-til-ISP i Norge, da all VPN-trafikk (og web-proxy) 'flagges' av norske myndigheter og ettergåes hovedsaklig med algoritmer, men hvis du som bruker er interessant nok, gjennomgås den også manuelt av en 'levende' skapning... SSL protokollen er heeeeeeeeeelt åpen for overvåkning av myndighetene i Norge, selv om den krypteres. En OpenSSL basert VPN tjeneste derimot (de er det få av) byr på en del ekstra problemer for myndighetene, men hvis du kjører en OpenSSL basert VPN-klient vil du sannsynligvis tiltrekke deg ennå mer oppmerksomhet fra myndighetene, noe som kan by på invitasjon til cracking av din personlige datamaskin (og der er det ikke mange som er trygge med sine Windows og Linux systemer. Norton, Kaspersky, Comodo, Windows Firewall, etc. etc. etc. -hver eneste kommersielt tilgjengelig brannmur (i henhold til avtale for kommersiell lisens av MS teknologi) skrus av enkelt av myndighetene og de er inne på systemet ditt på null komma niks...).

 

Darknet er fortsatt en stor utfordring for myndighetene. Freenet er eksklusivt darknet uten exit-til-whitenet, men I2P har exit-to-whitenet og du kan lage din egen exit også, som i Tor.

 

Her i Sverige blokkerer ISP'ene (svenske myndigheter) I2P trafikk...

 

Anonymitet er en linux-box med modifisert MAC-addresse, uten personlig informasjon på linux-boxen og ingen Windows der (utelukkende surfebox for henting av filer og ALDRIG opplasting av filer som er overført fra din windows box til denne linux-boxen. Skal aldrig overføres noen filer fra din personlige datamaskin til denne boxen... Modifisert MAC, ARP-beskyttelse, installer oppdateringer til boxen din før du starter businessen (fra en 'sikker' ISP klient, -en nabo eller venn som ikke er 'flagget') Få systemet stabilt og oppdater ALDRIG mer softwaren... Surf på nettet fra offentlige ikke-overvåkede (video, cctv, legitimasjon, VISA kvittering, etc.) hot-spots. Der er du anonym....

 

edit: bruk aldrig den linux-boxen til noe annet enn din anonyme surfe-aktivitet. Vær obs på bruksmønsteret ditt på nettet og legg ikke igjen personlig informasjon... Hardwaren til linux-boxen (prosessor, hovedkort, harddisk og wifi-kort) kjøper du ikke med kredittkort, ei heller fra noen som vil ta ned navnet ditt, legitimasjon etc.

Endret av Somethinganon
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg har en ReadyNAS Ultra som jeg bruker. Er det mulig å koble opp denne til en VPN-løsning?

 

Uten å ha sett på hvordan softwaren på selve NASen fungerer er en annen løsning å route all trafikk gjennom VPN via en router med custom firmware. F.eks en router med TomatoUSB. Det skal fungere.

Lenke til kommentar

HostVPN er knallgode!

Bruk også koden ONECENT for å få første måned for, ja nettopp, 1 cent.

Det er ingen bindingstid, minimum av logger, full kryptering og på min 75/10 linje får jeg hele 40-45/7-8 i hastighet.

Hvis ikke det er bra, så vet ikke jeg!

Tror du det lønner seg og kjøpe for et år, eller for hver måned? Ser også at du får 2 mnd gratis ved hvis du bestiller for et år.
Lenke til kommentar

Nja, ingen bindingstid er jo mer fleksibelt.

Er jo kjedelig å ha brukt 100$ på et år om du ikke får brukt det så mye du hadde tenkt.

 

Men jeg er tilhenger av fleksibilitet og ikke penger :p

 

De beste hastighetene får du forresten med OpenVPN-klienten og UDP connection.

Jeg kjører som oftest mot servere i Nederland, Japan og Tyskland. US servere om jeg vil se film på Netflix.

Endret av Dr. Mobius
Lenke til kommentar

Nja, ingen bindingstid er jo mer fleksibelt.

Er jo kjedelig å ha brukt 100$ på et år om du ikke får brukt det så mye du hadde tenkt.

 

Men jeg er tilhenger av fleksibilitet og ikke penger :p

 

De beste hastighetene får du forresten med OpenVPN-klienten og UDP connection.

Jeg kjører som oftest mot servere i Nederland, Japan og Tyskland. US servere om jeg vil se film på Netflix.

Ja, jeg har tenkt litt på akkurat det. Vil jo forsåvidt ha best hastighet, når jeg bare har 10/1 linje :p.

Men jeg får tenke litt til.

Lenke til kommentar

Det kommer jo veldig an på hvilken server du kobler deg på. Generellt kan man vel si at hastighetstapet er lavest jo nærmere serveren ligger fysisk i geografien, men selvsagt avhengig av hvor rask serveren og linjene er i utgangspunktet. Jeg får f.eks. veldig bra hastigheter hos Anonine, kloss opptil det jeg får uten VPN. Alle deres servere ligger jo i "nærområdet". Astrill er også bra, på deres norske server får jeg vanligvis veldig bra fart, men det er ofte bra på en del av deres servere lenger unna også. iVPN har generellt ikke like god fart som Astrill igjen - kan kanskje skyldes litt at de har strengere kryptering?

 

PS. I og med innføringen av datalagringslover i mange land, så kommer nok VPN-tjenester til å øke voldsomt i popularitet og brukerantall. Jeg tipper at vi derfor vil se synkende hastigheter over hele fjæla etterhvert.

 

Men så er det vel bare et tidsspørsmål før også VPN-tilbydere blir pålagt å føre logger, der de ikke er det i dag. Da er det vel om å gjøre å finne seg en VPN som er under en lovgivning som ikke pålegger tvunget logging ...

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Er skeptisk til å få andre sin datatrafikk linket gjennom meg hvis jeg bruker TOR. Da ville jeg heller brukt VPN, så lenge den er åpen og alle har god innsikt i hva som skjer.

 

Det er lite vits å prøve å forsvinne på internett, når de eller der du forsvinner er mer utrygt enn du hadde vært uten. :p

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...