Gå til innhold

[Løst] Kven er Jesus?


Anbefalte innlegg

Hvis du er Ateist, så regner jeg med at du har grunnlag og bevis for dine uttalelser.

Ikke regn med noe som helst på bakgrunn av at en person mangler tro på guder og gudinner.

 

Ellers var det ikke meningen å svare deg personlig, mitt svar mar mer generelt. Det er meningsløst å snakke om logikk og kilder, den eneste måten du kan forstå det på er å se det fra et nytt perspektiv og direkte opplevelse. Det kan ikke forklares.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke regn med noe som helst på bakgrunn av at en person mangler tro på guder og gudinner.

 

Ellers var det ikke meningen å svare deg personlig, mitt svar mar mer generelt. Det er meningsløst å snakke om logikk og kilder, den eneste måten du kan forstå det på er å se det fra et nytt perspektiv og direkte opplevelse. Det kan ikke forklares.

 

Så svaret på mitt spørsmålet om du har kildehenvisninger til din påstand om at "Jesus var en jødisk tigger som ble voldtatt av romere og fikk pikken skåret av. Han fortjente det." er altså nei...

Lenke til kommentar

Eg lurer på kva folk tenker om dette emnet. Kven seier du at Jesus er?

Den som har den største makten av alle.

Er du en makt-fetishist digger du?

 

Blir det guder av makt?

 

Jeg tror vi relativt trygt kan konkludere med at de aller fleste oldtids historiske maktpersoner har fått gudestatus helt uten grunn, inkludert kristenguden, og spesielt den.

Nei, Jesus Kristus sitter i "the highest office" Han gjorde seg minst av alle og fikk derved den høyeste stillingen.

 

4361374706_d57e8bc5a8.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Bibelen. Du vil skjønne det når du føler deg verdig. Du vil kun forstå bibelen når du ser det fra et nytt ståsted.

:)

 

Ikke så ulikt en del tankemønstre i kristendommen selv faktisk...

 

Og trenger men egentlig kilder på dette? Alt sammen blir jo hevdet over en lav ko uten å ha ennet enn bibelen som kilde og hvem sier at det er noen kilde i det hele tatt? Hvorfor skal vi ta bibelen alvorlig in the first place liksom? Fordi det tår hellig på den? eller fordi den er ansett som hellig?

 

Her ser det ut til at den ene påstandene er den andre like mye verdt og lik... Håpløst egentlig å føre en diskusjon over dette evnet på dette grunnlaget, så hvorfor innbiller vi oss at vi kan det?

Lenke til kommentar

Nei, Jesus Kristus sitter i "the highest office" Han gjorde seg minst av alle og fikk derved den høyeste stillingen.

 

4361374706_d57e8bc5a8.jpg

Akkurat - og der har vi det.

High office i himmelriket også?

 

Du kan assureres i alle bauger og kanter om at jesussen din har aldri noen noensinne sett snurten av.

 

Videre kan du forsikres om at den blotte tanken på eventyret bærer helt galt av sted.

 

Hele dette tøvete konseptet er hinsides enhver fornuft, for alle andre enn hemningsløse diggere som knapt kan fungere - sånn noenlunde - i vater uten den innbilte jesussen sin.

 

Hele forestillingen om en forkvaklet gud som liksom ofrer seg sjøl, til seg sjøl, er fordummende og særs uintelligent.

 

Hvordan kan man ofre noe (jesussen) man umiddelbart etterpå får tilbake?

 

Til opplysning er et offer ett TAP, hvilket ikke er "the case" i den fordummende bibel du farer formlangs og pusher.

 

tumblr_lru0ezgpSh1qhay3do1_500.jpg

 

Get real please?!

Endret av Quetzalcoatl
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hele forestillingen om en forkvaklet gud som liksom ofrer seg sjøl, til seg sjøl, er fordummende og særs uintelligent.

 

Hvordan kan man ofre noe (jesussen) man umiddelbart etterpå får tilbake?

Jesus Kristus og hans Far er to personer, Jesus Kristus ofret seg selv til sin Far, ikke til seg selv. Hvorfor skulle ikke oferet kunne leve videre ?

Lenke til kommentar

Eg lurer på kva folk tenker om dette emnet. Kven seier du at Jesus er?

Den som har den største makten av alle.

Er du en makt-fetishist digger du?

 

Blir det guder av makt?

 

Jeg tror vi relativt trygt kan konkludere med at de aller fleste oldtids historiske maktpersoner har fått gudestatus helt uten grunn, inkludert kristenguden, og spesielt den.

Nei, Jesus Kristus sitter i "the highest office" Han gjorde seg minst av alle og fikk derved den høyeste stillingen.

 

4361374706_d57e8bc5a8.jpg

Akkurat - og der har vi det.

High office i himmelriket også?

 

Du kan assureres i alle bauger og kanter om at jesussen din har aldri noen noensinne sett snurten av.

Joda, Jesus Kristus er en historisk person som fikk en stilling i "the highest office" en stilling Han fortsatt innehar. "Himmelriket" er benevnelsen for Hans maktområde på jorden, som er i stadig vekst.

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Jesus Kristus og hans Far er to personer, Jesus Kristus ofret seg selv til sin Far, ikke til seg selv. Hvorfor skulle ikke oferet kunne leve videre ?

Her får du nok problemer med dine medkristninger av ymse slag, som slåss så busta fyker om jesusens forhold til guden, ånden i flasken, samt hva det glade budskap egentlig er.

 

Det kan legges til at de to "personer" høyst sannsynlig er førtidspensjonerte, da deres fravær begynner å få noen år på nakken - for å si det mildt.

Endret av Quetzalcoatl
Lenke til kommentar

 

Hele forestillingen om en forkvaklet gud som liksom ofrer seg sjøl, til seg sjøl, er fordummende og særs uintelligent.

 

Hvordan kan man ofre noe (jesussen) man umiddelbart etterpå får tilbake?

Jesus Kristus og hans Far er to personer, Jesus Kristus ofret seg selv til sin Far, ikke til seg selv. Hvorfor skulle ikke oferet kunne leve videre ?

Her får du nok problemer med dine medkristninger av ymse slag, som slåss så busta fyker om jesusens forhold til guden, .....

Nei, alle kristne vet at Gud er hans Far og han er Guds sønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...