Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hjelp med og snakke med jenta du liker på fb.


Anbefalte innlegg

Hei jeg er en gutt på 16 som er en av de sjenerte typene. Det er en jente i klassen min jeg liker veldig godt. Men når jeg prøver og snakke med henne på fb. så slitter jeg veldig med og finne på noe og snakke om.

Dete er en normal samtale mellom meg og henne.

meg: hei

Jenta: hei

Meg: hva skjer?

Jenta: snakker med en venninne dd?(der da)

Meg: slapper av

Samtale ferdig. jeg lurer på da om noen har noen gode råd om hvordan jeg kan få sammtalen til å vare lengre og om noen har noen lure sjekketriks på lager.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Da jeg var 16 (for snart 10 år siden...) funket det fint å leke "nødt eller sannhet" (på MSN den gangen) om man ville flørte litt med noen fra skolen. Du kan jo prøve å foreslå det, det gjør det lekende lett å bryte isen ihvertfall. :)

 

Husk: det var nesten 10 år siden. Anbefaler deg å holde deg unna nødt eller sannhet med ei jente du såvidt har snakket med og som det helt ærlig ikke virker interessert.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Problemet nå er at du antagelig har hatt flere slike mislykkede forsøk på å skrive med henne, og det gjør noe med hvilket inntrykk hun har av deg. Det inntrykket kan det vise seg å være vanskelig å rette opp.

 

Men ha en plan når du tar kontakt med jenter. Ikke bare spør om hva som skjer, hva hun driver med e.l. Og senk skuldrene litt, hvis du er livredd for å si noe dumt eller drite deg ut kommer du aldri til å lykkes på den fronten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt kommer selvsagt an på forholdet man har og den sosiale kontakten på ethvert tidspunkt. Det er for øvrig også grunnen til at jeg synes det er rart at folk spør denne typen spørsmål på internett om "hvordan skal jeg forholde meg til denne jenta" og liknende. Har man et lite minimum av sosial intelligens klarer man selv å ta en bedre avgjørelse enn hvem som helst andre på et forum. Man får så uendelig mye informasjon ved å ha kontakt med personen selv, og vet automatisk mye mer om dette enn alle utenforstående som svarer på slike spørsmål. Men en "lek" som hjelper samtalen i gang er et OK generelt tips i mine øyne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var litt som deg, men så begynte å trene og da vokste selvtilliten også (sammen med musklene hehe ;) ) Jenter liker også godt gutter som tar vare på kroppen og går å trener, isteden for å bare sitte med pcen o.l. Har dere noen felles interesser kan dere jo alltids gjøre noe.

Jeg valgte å bare hoppe i det å spurte en jente jeg likte godt om hun ville se film hos meg, dette har vi gjort noen ganger nå å det hele går av seg selv. Var jo litt nervøs første gang, men fant fort ut det ikke var noe å være nervøs for. Kjøp inn noe mat og brus så har dere en fin kveld med engang.

 

Nike - Just Do It :)Anonym poster: ac3919777a9fb072518b58750e5d935f

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke gå inn i en slik samtale uten mål og mening. Planlegg et par potensielle samtaleemner på forhånd. Eksempelet i innlegget ditt kunne for eksempel fortsatt slik: "Jeg slapper av. Har du kjøpt den nye Hits for Kids-CD-en ennå?"

Jente: "Nei. Er den bra?"

Du: "Ja, jeg digger den nye sangen til Britney Spears."

Og så fortsetter samtalen å rulle. Det er viktig at du aldri svarer "Ok" på noe hun sier. Ingenting dreper samtaleflyten så effektivt som det ordet. Hvis du ikke vet hva du skal svare til noe, kan du heller prøve å dra samtalen over til et nytt tema. Prøv også å unngå å si helt innlysende ting. Hvis hun for eksempel sier at hun vil spise sunn mat, svarer du ikke "Helsa er det viktigste man har". Det er bedre å si det enn "Ok" eller ingenting, men hvis du ikke er helt blank for andre ting, så forsøk å være litt mer interessant enn som så.

 

Hvis du synes at det er vanskelig å snakke om interessante ting, så kan du kompensere med å være morsom, ironisk og overdreven. Istedenfor å svare "Jeg slapper av", kan du svare "Jeg gikk akkurat på trynet nedover trappa og hodet mitt vil ikke slutte å pipe. Snart skal jeg ut og basehoppe."

 

Guiden i denne tråden er også verd å lese: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=871698 .

Lenke til kommentar

Det beste jeg kan anbefale deg er http://www.succeedsocially.com/. Den dekker kanskje ikke dating, men det er den beste siden der ute for å hjelpe deg til bli flinkere med mennesker generelt. Den dekker alt fra dårlig selvtillit til hvordan du kan skape en sosial sirkel. På toppen av det hele er dette ikke en komersiell side, han som har laget den har selv prøvd ut det han snakker om og har et genuint ønske om å hjelpe andre til å bli flinkere sosialt.

 

En av de tingene han snakker om er å finne felles emner å snakke med andre mennesker om, og siden du er interessert i å bli kjent med jenta og utvikle det til noe mer føler jeg at det viktigste er at dere finner felles emner. Ting dere kan tulle om, skape en intern humor. Du er rett og slett nødt til å prøve deg fram, til du finner noe som treffer for dere begge og så bygge på det. Folk generelt liker å være med andre mennesker som får dem til å føle seg bra, så finn noe dere begge liker og bruk det. Anonym poster: 65a2a53924cb374b6e4c1edf19f77f6c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei jeg er en gutt på 16 som er en av de sjenerte typene. Det er en jente i klassen min jeg liker veldig godt. Men når jeg prøver og snakke med henne på fb. så slitter jeg veldig med og finne på noe og snakke om.

Dete er en normal samtale mellom meg og henne.

meg: hei

Jenta: hei

Meg: hva skjer?

Jenta: snakker med en venninne dd?(der da)

Meg: slapper av

Samtale ferdig. jeg lurer på da om noen har noen gode råd om hvordan jeg kan få sammtalen til å vare lengre og om noen har noen lure sjekketriks på lager.

 

Først, ta og stalk henne litt. Ikke irl, men på fb. Alle har en liten stalker inni seg, finn ut hva hun liker osv.

Deretter snakker du til henne. Vanlig samtale:

 

Du: Heyhey :)

Jente:Hei:)

Du: gjør du for noe?

Jente: Snakker med en vennine, dua? :)

Du: Nei, ikke mye :)

Du: (Forresten, veit du om vi har lekse i krøllalfa imorgen?) (Så du kometen over russland?) (Liker du banan?)

Jente: Nei, tror ikke det.) (Ja, det var helt megasuperuberfjortizz sykt) (Ja, hvordan det?:p )

 

 

Etter det her er det litt opp til jenta og fortsette samtalen. Eler ihvertfall få den ordentlig igang. Gir deg 2 svar som en jente kunne sagt, ett av dem tyder på at hun vil fortsette samtalen og er interresert. Andre ikke.

 

Svar 1: Ja, synes banan er godt, Hvordan det egentlig? :)

Svar 2: Ja liker banan.

 

Og ikke minst, skaff deg ett ordentlig profilbilde hvis dette er en jente du sjeldent møter, eller aldri har møtt før. Alle som sitter på face og blir kontaktet av en "random" ser på bilder.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

meg: hei

Jenta: hei

Meg: hva skjer?

Jenta: snakker med en venninne dd?(der da)

Meg: slapper av

 

 

Det er jo tydelig at du ikke prøver en gang. Fortell henne heller hva du gjør på litt mer konkret. Om du så leser en artikkel, ser på Senkveld på TV, ser på YT-video, spiser bolle etc.. Fortell heller det enn å skrive "slapper av".

Slike ting kan åpne opp for mange nye samtaler og fellesinteresser. Prøv å finne samtaler som du vet kan utvikle seg videre. Hendelser på på skolen ol er ganske sikkert.

 

Forskjell på svar a og b.

Spørsmål:

- GJØR PÅ?

 

Svar:

a) - slapper av

 

b) - ikke så mye, slapper bare av med en kopp kaffe og en episode av How I Met Your Mother! Ser du på serier?

 

Du kan selv tenke deg hvilken av setningene vil føre til lengre samtaler! Det er bare et eksempel på hvordan man kan svare, ikke hva man skal si.. Vær deg selv, vær åpen!

 

Ellers har jeg av erfaring at jeg kun klarer å ha samtaler med ca halvparten av jentene jeg snakker med på face. Med noen blir det "hei, hade" Mens med andre så kan samtalene vare i flere timer uten at jeg tenker over det en gang. Ikke så mye man kan gjøre med det om man ikke har noe til felles å snakke om.

 

Jeg møtte en jente for noen måneder siden, og vi snakket i flere timer daglig både på face, SMS og etterhvert Skype. Vi er nå sammen og det er fortsatt sånn at vi HELE tiden har noe å snakke om. Og vi har absolutt ingen felles hobbyer eller interessert bortsett fra humor og forståelse.

 

Imo er det noe som kommer av seg selv, og ikke tvinge det frem, Men det hjelper selvsagt å være mer åpen i dialog enn å drepe samtalene med kjedelige kommentarer!

 

Se på morsomme serier, stand-up-komikere ol og observer måten de snakker og kommuniserer på ;)

Endret av baBuShKa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tok iniativ ista til å starte en samtale med random jente på fb. Kanskje ikke det kuleste, eller mest vellykka osv men here it is. Skriver litt i parentes hva som kan forbedres, gjøres annerledes. (WallOfText)

 

Meg: Hei :)

Hun: Heiidu :)

Meg: Gjør du? :)

Hun: Spiser iis :) duda?

Meg: Spiser is selv! Bare i spania :D Beste sjokolade isen her nede!

Hun: Ååå! Skal til spania i påskeferien jeg :) hvem er du egt? (litt kleint og få den men, prøver og gjøre det beste ut av det)

Meg: Nice, gikk på ** før, så ********. Også kjedet jeg meg så tenkte jeg skulle skrive hei :)

Hun: Ahaa :)

Meg: Hvor i spania skal du?

Hun: Gran canaria, hvor er du?

Meg: Alicante, ganske nord. Er ikke spess varmt og bare regne. (Her kunne man skrevet f.eks: Gjett da? :D Litt sånn flørtete)

Hun: Ahh kjipt :/ Går du på landslaget i *******?

Meg: Nei, har ikke tatt det så seriøst som de andre som spiller der ;) Er det ikke ganske varmt på gran canaria nå? (Her kan du skryte ivei hvis du evt hadde gjort det.)

Hun: Jo tror det

Meg: Var vel sånn 12 grader i sjøen her når jeg badet. Har du familie der? (litt direkte og spørre om familie så tidlig, men visste hun hadde vært i spania før så trodde kanskje det)

Hun: Nei har ikke det :)

Meg: Vært der mange ganger da? :)

Hun: Vært der to ganger før bare :)

Meg: Skjønner, men må stikke nå ;) Hadebra(Her kunne jeg følgt opp med masse spørsmål om spania osv. Men fant ut at hun egentlig holder på med en kompis av meg, så sa jeg måtte stikke.

Hun: Hade (Ikke det beste du kan få, null smilefjes etc. Egentlig død løp herifra, viser lite interesse.

 

Jeg er dårlig i norsk, i know, i dont care.

Lenke til kommentar

Tok iniativ ista til å starte en samtale med random jente på fb. Kanskje ikke det kuleste, eller mest vellykka osv men here it is. Skriver litt i parentes hva som kan forbedres, gjøres annerledes. (WallOfText)

 

Meg: Hei :)

Hun: Heiidu :)

Meg: Gjør du? :)

Hun: Spiser iis :) duda?

Meg: Spiser is selv! Bare i spania :D Beste sjokolade isen her nede!

Hun: Ååå! Skal til spania i påskeferien jeg :) hvem er du egt? (litt kleint og få den men, prøver og gjøre det beste ut av det)

Meg: Nice, gikk på ** før, så ********. Også kjedet jeg meg så tenkte jeg skulle skrive hei :)

Hun: Ahaa :)

Meg: Hvor i spania skal du?

Hun: Gran canaria, hvor er du?

Meg: Alicante, ganske nord. Er ikke spess varmt og bare regne. (Her kunne man skrevet f.eks: Gjett da? :D Litt sånn flørtete)

Hun: Ahh kjipt :/ Går du på landslaget i *******?

Meg: Nei, har ikke tatt det så seriøst som de andre som spiller der ;) Er det ikke ganske varmt på gran canaria nå? (Her kan du skryte ivei hvis du evt hadde gjort det.)

Hun: Jo tror det

Meg: Var vel sånn 12 grader i sjøen her når jeg badet. Har du familie der? (litt direkte og spørre om familie så tidlig, men visste hun hadde vært i spania før så trodde kanskje det)

Hun: Nei har ikke det :)

Meg: Vært der mange ganger da? :)

Hun: Vært der to ganger før bare :)

Meg: Skjønner, men må stikke nå ;) Hadebra(Her kunne jeg følgt opp med masse spørsmål om spania osv. Men fant ut at hun egentlig holder på med en kompis av meg, så sa jeg måtte stikke.

Hun: Hade (Ikke det beste du kan få, null smilefjes etc. Egentlig død løp herifra, viser lite interesse.

 

Jeg er dårlig i norsk, i know, i dont care.

 

Det er kanskje litt dramatisk å konkludere med liten interesse så tidlig fordi du ikke fikk smilefjes til slutt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...