Gå til innhold

Ny bærbar pc - Tilbyr 200kr i dusør


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor MÅ du ha blu-ray leser? Jeg hadde blu-ray leser på min forrige PC, og brukte den 1 eller 2 ganger i løpet av 2 år, har nå vanlig DVD leser/brenner, og savner ikke muligheten for å spille av BD i det hele tatt. Men nå tyr jo jeg som regel til HD bluray-rips fra nettet istede. Vet ikke om det finnes noe blu-ray avspillingsprogram for Windows som funker perfekt heller.

Lenke til kommentar

Hvorfor MÅ du ha blu-ray leser? Jeg hadde blu-ray leser på min forrige PC, og brukte den 1 eller 2 ganger i løpet av 2 år, har nå vanlig DVD leser/brenner, og savner ikke muligheten for å spille av BD i det hele tatt. Men nå tyr jo jeg som regel til HD bluray-rips fra nettet istede. Vet ikke om det finnes noe blu-ray avspillingsprogram for Windows som funker perfekt heller.

 

Fordi jeg hovedsakelig har bluray filmer liggende.

 

Å sette inn en bluray disk, og spille av fungerer vel på samme måte, og med samme programmer som med vanlige dvd'er?

 

Jeg er uansett ikke ute etter en som bare spiller av bluray, men DVD og bluray disker.

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Fordi jeg hovedsakelig har bluray filmer liggende.

 

Å sette inn en bluray disk, og spille av fungerer vel på samme måte, og med samme programmer som med vanlige dvd'er?

 

Jeg er uansett ikke ute etter en som bare spiller av bluray, men DVD og bluray disker.

 

Nope. Funker f.eks ikke å spille av blu-ray i VLC eller WMP. Sist jeg prøvde så var det er par betal-programmer som fungerte men det var ganske 50/50 hvor bra de fungerte fra disk til disk.

Lenke til kommentar

http://www.prisjakt.no/product.php?p=1605117

 

Asus N56VZ med bluray spiller.

 

http://cdon.no/elektronikk/dell_inspiron_15r_se-7520_intel_core_i7-2612qm_8gb_1tb_15.6_w7hp_blu-ray-20897324

 

Dell isnpiron 15R SE med bluray.

 

Begge disse har ok pris i forhold til spesifikasjoner.

 

Ellers: her er et søk på prisjakt på alle maskiner med bluray leser, sortert etter pris:

 

http://www.prisjakt.no/category.php?l=s115612877&o=produkt_pris_inkmoms#prodlista

 

Anbefaler å ikke gå for de rimeligste da de ofte har svak ytelse.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg bestemt meg for å skaffe meg en VAIO S pc, spesielt av den grunn at jeg kan tilpasse den slik som jeg ønsker.

 

 

Problemet er at jeg er veldig usikker på mange av "instillingene" jeg burde velge.

Forslag?

 

- Den skal fylle helst alle kravene mine, men absolutt alle trengs ikke å være utfylt.

- Den som kan fortelle meg best hvilke instillinger jeg burde velge, og hvorfor får 200,- og(så).

Vi kan si at budsjettet vil ligge på 12-13.000, men jeg kan også gå litt over dette, selv om jeg helst vil ha den så billig som mulig

- Pc'en skal helst heller ikke veie mer enn 2.9 kg med de oppgitte instillingene.

Forslag?

 

Dersom linken ikke fungerer, så burde denne virke:

 

http://www.sony.no/product/vaio-s-serien

 

Den jeg kommer til å skaffe meg, er den som er beskrevet i overskriften som "VAIO i S-serien 15".

Lenke til kommentar

Da har jeg bestemt meg for å skaffe meg en VAIO S pc, spesielt av den grunn at jeg kan tilpasse den slik som jeg ønsker.

 

 

Problemet er at jeg er veldig usikker på mange av "instillingene" jeg burde velge.

Forslag?

 

- Den skal fylle helst alle kravene mine, men absolutt alle trengs ikke å være utfylt.

- Den som kan fortelle meg best hvilke instillinger jeg burde velge, og hvorfor får 200,- og(så).

Vi kan si at budsjettet vil ligge på 12-13.000, men jeg kan også gå litt over dette, selv om jeg helst vil ha den så billig som mulig

- Pc'en skal helst heller ikke veie mer enn 2.9 kg med de oppgitte instillingene.

Forslag?

 

Dersom linken ikke fungerer, så burde denne virke:

 

http://www.sony.no/p...t/vaio-s-serien

 

Den jeg kommer til å skaffe meg, er den som er beskrevet i overskriften som "VAIO i S-serien 15".

Slik:

Konfigurert

Intel® CoreTM i7-3632QM,2,2GHz

Windows 8 Pro

NVIDIA® GeForce® GT 640M LE

Seriell ATA på 750 GB

8 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM

Blu-ray Disc-opptaker/-spiller

39,5cm LED 1920 x 1080 +kamera

Trådløs WAN

Standard +lengelevende batteri

Office 365 Home Premium Trial

Ingen beskyttelse

Uten Adobe Creation

Ikke Adobe Lightroom 4

Imagination Studio Suite 4

 

Farge må du velge selv ;) Den som skiller seg mest ut er nok Sølv, men du kan jo ta kontakt med Sony, og spørre om de kan lage en i en annen farge?

CPUen er en Quad-Core med masse kraft til nesten alt man kan forestille seg

GPUen er en som ligger i midten av spekteret, den er kraftig nok til spill på lave/medium settings, men ikke de høyeste (Den er den beste man kan velge)

Jeg satte opp Win 8 Pro, pga alle funksjonene man får for de 320,-

Harddisken har også Flash-Minne, noe som gjør at du vil få en raskere PC, og en bedre opplevelse

8GB RAM er nok til nesten alt, og du kan ha mange programmer åpne samtidig :)

Blu Ray Spilleren/Opptakeren spiller av, og tar opp både Blu-Ray og DVD

Jeg satte opp både Wan, og Ekstra batteri, da Wan trekker mye batteri, men er veldig nyttig, spesielt når man tenker på hvor billig datatrafikk er nå

Jeg valgte å ikke sette opp noen Software, da det finnes gode alternativer, og du har kanskje noe fra før?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uten at jeg har noen videre peiling eller interesse av bærbare må jeg si at det høres helt vanvittig spinnvilt ut å bruke over 10 000kr på en maskin man ikke skal bruke til seriøs gaming.

 

Det må da gå an å surfe på nett og spille enkle spill for under 5-6000 kroner? Min galaxy tab klarer det ytterst strålende, så regner med en større bærbar klarer det også.

Lenke til kommentar

Uten at jeg har noen videre peiling eller interesse av bærbare må jeg si at det høres helt vanvittig spinnvilt ut å bruke over 10 000kr på en maskin man ikke skal bruke til seriøs gaming.

 

Det må da gå an å surfe på nett og spille enkle spill for under 5-6000 kroner? Min galaxy tab klarer det ytterst strålende, så regner med en større bærbar klarer det også.

Kommer ann på hva du legger i "enkle spill"...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...