Gå til innhold

Ny bærbar pc - Tilbyr 200kr i dusør


Anbefalte innlegg

Det er så vidt jeg kan se ca 5000 kr som skiller maskinen fra Asus og Sony i pris. Ytelsen mellom de to vil være ganske identisk så jeg synes derfor at prisforskjellen ikke kan forsvares; spesielt når man tar hensyn til TS sine relativt beskjedne behov.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tok utgangspunkt i det du hadde satt opp; fjerner du ting så er det jo klart at det blir litt rimeligere; men synes fremdeles ikke den er verdt prisdifferansen. Skjermkortet på Asus-maskina er bedre (650m vs 640m le). Maskina fra sony har dessuten en mer støyende kjøleløsning og blir relativt varm selv ved lett-middels belastning.

 

Hadde en hybriddisk i den forrige laptopen uten at jeg ble veldig imponert over det. Om TS vil ha en slik så vil det uansett være billigere å kjøpe den fra feks komplett enn at sony installerer den; det samme gjelder ram (du får 16gb for samme prisen som sony tar for 8). Jeg vet ikke om TS i det hele tatt har behov for mye lagringsplass?

 

Bottom line; basert på de kravene som TS har framsatt så synes jeg at en maskin til 8000 er dyr nok og egentlig litt i overkant.

Lenke til kommentar

Tok utgangspunkt i det du hadde satt opp; fjerner du ting så er det jo klart at det blir litt rimeligere; men synes fremdeles ikke den er verdt prisdifferansen. Skjermkortet på Asus-maskina er bedre (650m vs 640m le). Maskina fra sony har dessuten en mer støyende kjøleløsning og blir relativt varm selv ved lett-middels belastning.

 

Hadde en hybriddisk i den forrige laptopen uten at jeg ble veldig imponert over det. Om TS vil ha en slik så vil det uansett være billigere å kjøpe den fra feks komplett enn at sony installerer den; det samme gjelder ram (du får 16gb for samme prisen som sony tar for 8). Jeg vet ikke om TS i det hele tatt har behov for mye lagringsplass?

 

Bottom line; basert på de kravene som TS har framsatt så synes jeg at en maskin til 8000 er dyr nok og egentlig litt i overkant.

 

Nevnte det selv, et par sider tilbake, om TS faktisk har behov for en så dyr laptop ;)

Vet ikke om han har tenkt over det..

Lenke til kommentar

Tok utgangspunkt i det du hadde satt opp; fjerner du ting så er det jo klart at det blir litt rimeligere; men synes fremdeles ikke den er verdt prisdifferansen. Skjermkortet på Asus-maskina er bedre (650m vs 640m le). Maskina fra sony har dessuten en mer støyende kjøleløsning og blir relativt varm selv ved lett-middels belastning.

 

Hadde en hybriddisk i den forrige laptopen uten at jeg ble veldig imponert over det. Om TS vil ha en slik så vil det uansett være billigere å kjøpe den fra feks komplett enn at sony installerer den; det samme gjelder ram (du får 16gb for samme prisen som sony tar for 8). Jeg vet ikke om TS i det hele tatt har behov for mye lagringsplass?

 

Bottom line; basert på de kravene som TS har framsatt så synes jeg at en maskin til 8000 er dyr nok og egentlig litt i overkant.

Basert på det DU sier kjøp den billigste maskinen, med OK HW og endre Disk, og RAM...
Lenke til kommentar

Basert på det DU sier kjøp den billigste maskinen, med OK HW og endre Disk, og RAM...

 

Kjøp den billigste maskinen som dekker behovet; det er mitt budskap. Alt for mange kjøper seg langt dyrere ting enn det man faktisk trenger til et gitt formål; det er vel i de flestes interesse at de ikke bruker mer penger enn de må? Man kan ikke bytte cpu eller skjermkort i en bærbar, men disk og ram er null stress. Har man derimot ikke ønske eller behov om ssd, stor lagringsplass eller mye ram; så er jo ikke det noe vits. Poenget mitt var at Sony-maskina ikke gir noen merverdi som rettferdiggjør prisdifferansen slik jeg ser det.

Lenke til kommentar

Det har heller ikke Asusen mot denne, man kan lett bytte ut DVD drevet til Blu-Ray...

 

Slik jeg kjenner Clevo-maskinene så har de stappa for mye i for lite. Dvs man sitter igjen med noe med mye varme og støyutvikling samt at delene feiler relativt raskt. Heller ikke spesielt imponert over byggekvalitetsinntrykket. Bare understreker at dette er min mening og mine preferanser. For all del, det er mye for pengene; men du får også med tilhørende begrensninger.

Lenke til kommentar

Slik:

Konfigurert

Intel® CoreTM i7-3632QM,2,2GHz

Windows 8 Pro

NVIDIA® GeForce® GT 640M LE

Seriell ATA på 750 GB

8 GB 1333 MHz DDR3L-SDRAM

Blu-ray Disc-opptaker/-spiller

39,5cm LED 1920 x 1080 +kamera

Trådløs WAN

Standard +lengelevende batteri

Office 365 Home Premium Trial

Ingen beskyttelse

Uten Adobe Creation

Ikke Adobe Lightroom 4

Imagination Studio Suite 4

 

Farge må du velge selv ;) Den som skiller seg mest ut er nok Sølv, men du kan jo ta kontakt med Sony, og spørre om de kan lage en i en annen farge?

CPUen er en Quad-Core med masse kraft til nesten alt man kan forestille seg

GPUen er en som ligger i midten av spekteret, den er kraftig nok til spill på lave/medium settings, men ikke de høyeste (Den er den beste man kan velge)

Jeg satte opp Win 8 Pro, pga alle funksjonene man får for de 320,-

Harddisken har også Flash-Minne, noe som gjør at du vil få en raskere PC, og en bedre opplevelse

8GB RAM er nok til nesten alt, og du kan ha mange programmer åpne samtidig :)

Blu Ray Spilleren/Opptakeren spiller av, og tar opp både Blu-Ray og DVD

Jeg satte opp både Wan, og Ekstra batteri, da Wan trekker mye batteri, men er veldig nyttig, spesielt når man tenker på hvor billig datatrafikk er nå

Jeg valgte å ikke sette opp noen Software, da det finnes gode alternativer, og du har kanskje noe fra før?

 

- Hvilke pluss får jeg med Windows 8 Pro?

- "Intel® CoreTM i5-3230M, 2,6GHz" - Jeg kunne ikke velge denne dersom jeg skulle velge grafikken du foreslo.

Lenke til kommentar

Her er de tre tingene som i følge http://windows.microsoft.com/en-ph/windows/compare er ekstra på pro-utgaven. Jeg tror ikke du trenger det.

 

Provides enhanced data protection with BitLocker and BitLocker To Go to help keep your information secure.

 

Enables you to host a Remote Desktop Connection on your own PC so you can connect to it when you're using a different PC.

 

Connects to your corporate or school network with Domain join.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Da har jeg bestemt meg for å heller bare gå for en del billigere pc, siden jeg har så store faste utgifter for tiden, og ikke vil få råd til denne pc'en før om minst 1-2 måneder.

 

- Svart

- Innebygd webcam

- Lagringsplass på minst 500 GB

- Må være på lager nå, eller være på lager innen de neste 2-4 dagene.

- Batterilevetid på helst rundt 6 timer eller mer

- Skjerm på ca. 15-16"

- Ikke tyngre enn maks 3kg

- Den skal ha god ytelse/være rask

- God HD video og lydkvalitet

- Ikke av merket Acer

- Kan spille av både DVD og BluRay

 

Og som sagt tidligere må ikke alle krav være fylt, men innebygd webcam, svart, kan spille av bluray og dvd, lagringsplass på minst 500 GB, skjerm på ca. 15-16", ikke tyngre enn maks 3 kg, god ytelse (være rask), god HD video og lydkvalitet er nesten et must.

 

Og jeg utlover en dusør på 400,-

 

 

- Budsjettet mitt ligger på ca. 8000,-

Endret av Cooky
Lenke til kommentar

Skal hele maskinen være svart, eller kun lokket?

 

Forslag; http://www.dell.com/...ch&isredir=true

 

3rd generation Intel® Core™ i7-3632QM processor (up to 3.20 GHz, 6M cache)

Windows 8 64bit , Norden MUI

40 cm(15.6") Full HD (1920 x 1080) WLED med gjenskinnsbeskyttelse

8 GB1 DDR3 SDRAM ved 1600 MHz

1 TB SATA-harddisk (5400 o/min) + 32 GB m-sata ssd

Blu-ray-ROM-stasjon (leser/skriver CD og DVD og leser Blu-ray Disc)

2GB AMD Radeon HD 7730M

2.76 kg.

 

5650,- inkl frakt med studentrabatt fra studenttorget.

antakeligvis ikke den beste batteritiden men du kan selv avgjøre om du trenger det eller om du evt vil kjøpe et ekstra ett.

 

Forslag 2:

http://cdon.no/elektronikk/15inch_msi_ge60_0nd-287ne_core_i5-3210m_6gb_750gb_w8_15.6_geforce_gtx_660m_bluray-22343622?utm_source=prisjakt&utm_medium=cpc&utm_campaign=prisjakt_no

Endret av Xmir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...