Gå til innhold

Nytt kabinett - 1000 til 1800 kr


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg var så uheldig å miste taket på kabinettet under flytting av PCen i går kveld og ødela en bit av kabinettet. (slapp av det var ikke lenger enn 20 cm og bare på bakenden av PCen så ingen ting av komponenter gikk istykker.)

jeg har da et Corsair Graphite 600TM. så tingen er da å finne et kabinett som ikke er mindre og har like gode kabel førings egenskaper som det jeg har. hed ser da hovedsaklig på big-tower grunnet plass da det er planer om oppgradering til SLI eller CF iløpet av det neste halve året om pengene strekker til.

så jeg trenger et kabinett med:

- god plass

- plass til kabel føringer bak HK

- nokså stille

- plass til 6 eller fler HDDer

- plass til en 240 eler 280 rasdiator for bruk med ferdig vannkjølig fra corsair eller NZXT da det er planer om dette i framtiden

- god bygge kvalitet.

- mobilt (mulig å frakte da det er mye fram og tilbake i bil mellom hjem og andre lokasjoner)

jeg ser på kabinettene CM Storm Trooper Gaming Big Tower og Fractal Design Define XL R2 Black Pearl. er det noen som har erfaringer med dette? er det eventuelt andre kabinetter som er å anbefale over dette?

jeg er ute etter å få et kabinett til mellom 1000 og 1800 kr men kan gå høyere om det er noen som kommer med noen gode forslag som jeg liker.

så er det noen som kan hjelpe med dette?

Endret av Bjotte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sitter litt i samme båt som deg. Bare at jeg må ha plass til 8 disker å et XL hovedkort.

Sett på CM Storm Stryker. Dette er mobilt å lett å bygge i. Så dette var tanken min... men så dukket NZXT Phantom 630 opp. Å ser ut til å bli det, det koster litt mer enn f.eks XL R2 men tror dette er et bedre kabinett enn begge CM kabinettene og XL R2. Jeg tror at CM kabinettene kan bli litt for støyete for meg. Samtidig er jeg ikke sikker på god nok flow i XL R2 kabinettet. Samt at Phantom har en grei å diskre viftestyring.

Lenke til kommentar

Kunne ikke vært mer enig, 700D å 800D er jo relativt like.

Syntes ikke kjølinga fungerte optimalt heller så jeg har installert 3x120mm vifter i sidepanelet som blåser over mine 7970.

 

 

Jeg syns i hvertfall 800D'en har veldig god byggekvalitet, litt "bob-bob" på front panelet, men ellers så er jeg veldig fornøyd med mitt 800D.

Det er ikke vennlig når du skal flytte rundt på pcen så jeg ville gått for et miditower

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...