Gå til innhold

TV-pirat dømt til å betale 37 millioner


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fullstendig galskap.

Dersom du blir tatt for kriminell aktivitet hvor du har hatt inntekt på det du har gjort, er det helt normalt at du blir dömt til å betale tilbake det du har tjent på den kriminelle aktiviteten. Dette er ikke en fildeler som blir dömt til å betale et antatt tap per fil han har delt ut, men en som har solgt piratkort, og er dömt til å betale det han har tjent på salget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du lenke til mer informasjon om privatøkonomien hans?

 

 

Du kan egentlig spare deg slike hersketeknikker. Det blir bare for dumt.

 

Om han virkelig var så rik at han kan gjøre opp et slik krav i sin helhet så ville han kanskje drevet med andre ting ennå være pirat/hacker? Common sense.......look it up.

 

Du får tenke litt selv her JdMakt. Selvsagt har jeg ingen info om privatøkonomien hans, men du kan jo ta frem kalkulatoren din. Også ser du hva det blir å betale.

Når det går via kronfogden så blir det oppmot 30% effektiv rente på toppen. Det betyr at det koster 1 mill per måned bare å betjene rentene.

 

Om den dømte har så alvorlig med penger at han lett betaler 1 mill per måned i rente + avdrag så kan jeg virkelig ikke se at han skulle gjøre seg til cs-pirat. Om han har tatt si 100kr per måned fra sine "kunder" så utgjør det 1.800 x 100 = 180.000 per måned i inntekt svart. God inntekt men når den inntekten plutselig er forsvunnet etter at han ble raidet så ser du jo selv at kravet er umulig å betjene.

 

Altså har han kun 2 valg, blir kriminell på heltid eller hoppe foran toget.

Endret av mrs.robinson
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Distributørene sikrer sine tjenester mot misbruk ved å bruke bla. kryptering.

 

Hvis det har seg slik at tiltalte knekte krypteringsalgoritmen de har benyttet så trenger ikke erstatningssummen å ha noe med potensielt inntektstap fra tapte kunder. Det koster tross alt en del å implementere en ny krypteringsalgoritme i flere titalls tusen dekodere, i satellittene osv.

 

Det er ikke snakk om at han har knekt noe kryptering eller noe slikt.

Han har satt opp en eller flere dreamboxer, foret disse dekoderne med fullverdige kort som åpner alle kanaler. Disse kortene er nok betalt for fordi han da er 100% sikker på at alle kanalene vises til enhver tid.

 

Så gjør han innstillinger på disse dreamboxene slik at andre som også har slike boxer kan koble seg til hans dreambox via internett, og dermed trenger de ikke kort fra viasat/canal digital for å få full tilgang til alle kanaler.

Lenke til kommentar

Du kan egentlig spare deg slike hersketeknikker. Det blir bare for dumt.

 

Om han virkelig var så rik at han kan gjøre opp et slik krav i sin helhet så ville han kanskje drevet med andre ting ennå være pirat/hacker? Common sense.......look it up.

I perioden han har holdt på, har han hatt en skattefri inntekt som overstiger kravet, pluss en del vanlig skattet inntekt. En del eiendom har allerde blitt beslaglagt som vil dekke opp noen millioner, resten vil han måtte betale ned på. Når det gjelder denne saken, så er det faktisk ikke så utenkelig at man vil kunne inndra verdier til å dekke kravet.

 

Når det går via kronfogden så blir det oppmot 30% effektiv rente på toppen. Det betyr at det koster 1 mill per måned bare å betjene rentene.

Pisspreik. Kronofogden i Sverige krever ikke inn renter. de krever bare inn rentene kreditor skal ha. I dette tilfellet blir kreditor staten, og renter vil derfor ikke pålöpe.

 

Altså har han kun 2 valg, blir kriminell på heltid eller hoppe foran toget.

Eventuelt, om han har litt baller, så tar han konsekvensen av å bli arrestert og dömt for et klart lovbrudd, og lever på minimum.

Lenke til kommentar

Må punge ut for TV-distributørenes tapte fortjeneste.

 

TV-pirat dømt til å betale 37 millioner

 

Tv Pirat (snill kar som hjelper folk med billig tv) dømt til å betale 37 millioner!

 

Lommemannen, misbrukt utallige unger, voldtekt av barn utklipp:

Betydelig lavere erstatning

 

To av de fornærmede får 125.000 kroner hver i erstatning, mens de andre erstatningsbeløpene spenner mellom 25.000 og 50.000, over 2,5 millioner kroner totalt.

 

 

 

Snakk om en urettferdig verden, vet den saken var i Sverige, men det kommer hit også.

Endret av Dropkmurphy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er potensielle inntekter ikke faktiske det er snakk om.

Han har tjent penger på noe som kalles tyveri , og er å sammenligne med all annen tyveri.

 

Så er spørsmålet da om de som forsvarer denne handlingen er så barmhjertige om dette skjedde de?

 

Nei, det kalles ikke tyveri og er ikke tyveri. Det er derfor det kalles piratvirksomhet. Forøvrig synes jeg dette høres greit ut i all den tid han faktisk har tjent store penger på dette. Det er økonomisk kriminalitet. Grei skuring.

Lenke til kommentar

Tv Pirat (snill kar som hjelper folk med billig tv) dømt til å betale 37 millioner!

 

Lommemannen, misbrukt utallige unger, voldtekt av barn utklipp:

Betydelig lavere erstatning

Dersom lommemannen hadde hatt i overkant av 30 millioner i svart inntekt på det han gjorde, så ville han også ha fått et erstatningsbelöp i den klassen.

Lenke til kommentar

Tv Pirat (snill kar som hjelper folk med billig tv) dømt til å betale 37 millioner!

 

Lommemannen, misbrukt utallige unger, voldtekt av barn utklipp:

Betydelig lavere erstatning

 

To av de fornærmede får 125.000 kroner hver i erstatning, mens de andre erstatningsbeløpene spenner mellom 25.000 og 50.000, over 2,5 millioner kroner totalt.

 

Snakk om en urettferdig verden, vet den saken var i Sverige, men det kommer hit også.

 

Dersom man skulle gå for en slik rettferdigjøring av dommer måtte straffen i en drapssak dreie seg og 200 år for å rettferdigjøres opp mot en økonomisk svindel på 30 mill som ga en straff på, f.eks., 10 år. Det går ikke an å sammenligne straffer på den måten. Straffen for vold er å gi oppreisning til ofrene/etterlatte, mens straffen for økonomisk kriminalitet måles opp mot tapet et samfunn opplever som følge. La oss si en kommuneansatt svindler for 20 mill. Det oppleves selvfølgelig ikke så ille for folk som at en jente blir voldtatt, men de økonomiske følgene for kommunen vil forplante seg mange år frem i tid. Det høres ikke så mye ut, men får følger for langt flere mennesker (skole/helsetjenester/renovasjon og alt av infrastruktur). Derfor er det viktig å ikke måle forskjellige forbrytelser opp mot hverandre, men isolert.

Lenke til kommentar

Dersom man skulle gå for en slik rettferdigjøring av dommer måtte straffen i en drapssak dreie seg og 200 år for å rettferdigjøres opp mot en økonomisk svindel på 30 mill som ga en straff på, f.eks., 10 år. Det går ikke an å sammenligne straffer på den måten. Straffen for vold er å gi oppreisning til ofrene/etterlatte, mens straffen for økonomisk kriminalitet måles opp mot tapet et samfunn opplever som følge. La oss si en kommuneansatt svindler for 20 mill. Det oppleves selvfølgelig ikke så ille for folk som at en jente blir voldtatt, men de økonomiske følgene for kommunen vil forplante seg mange år frem i tid. Det høres ikke så mye ut, men får følger for langt flere mennesker (skole/helsetjenester/renovasjon og alt av infrastruktur). Derfor er det viktig å ikke måle forskjellige forbrytelser opp mot hverandre, men isolert.

 

Det morsomme er jo at lommemannen kommer bedre ut, enn en pirat som har gitt folk billige tv-serier.

Lenke til kommentar

I perioden han har holdt på, har han hatt en skattefri inntekt som overstiger kravet, pluss en del vanlig skattet inntekt. En del eiendom har allerde blitt beslaglagt som vil dekke opp noen millioner, resten vil han måtte betale ned på. Når det gjelder denne saken, så er det faktisk ikke så utenkelig at man vil kunne inndra verdier til å dekke kravet.

 

 

Pisspreik. Kronofogden i Sverige krever ikke inn renter. de krever bare inn rentene kreditor skal ha. I dette tilfellet blir kreditor staten, og renter vil derfor ikke pålöpe.

 

 

Eventuelt, om han har litt baller, så tar han konsekvensen av å bli arrestert og dömt for et klart lovbrudd, og lever på minimum.

 

Du lever i en fantasiverden. En jeg jobber fra Sverige har slitt i flere år med kronfogden. Og den svenske stat beregner renter på sine krav akkurat slik den norske stat gjør om feks skylder skatt til staten.

 

Han har ikke tjent mer enn kravet din tulling. Hvorfor skulle folk kjøpe cs hos ham om han solgte det til høyere pris enn cd og viasat? Han har solgt til mange, men han har ikke tjent mer enn kravet. Si at han feks har tatt 100 kr måneden per kunde så er det 180.000 kr per måned. Kanskje har han klart å få det dobbelte, selv om det er tvilsomt. Og selv da med 200kr i inntekt per kunde så er han ikke i nærheten av å ha tjent inn de 37 millionene han kreves for.

 

Ja de har tatt pant i en villa, so what. Tror du villaen var kjøpt cash? Den var nok belånt slik at mesteparten av villaen tilfaller førsteprioritet som nok er banken.

 

Så nei han vil aldri klare å gjøre opp kravet, og nei jeg garanterer deg at de ikke finner i nærheten av verdier til å dekke kravet. Dette kravet vil følge mannen til han ligger død og begravet six feet under.

Endret av mrs.robinson
Lenke til kommentar

Du lever i en fantasiverden. En jeg jobber fra Sverige har slitt i flere år med kronfogden. Og den svenske stat beregner renter på sine krav akkurat slik den norske stat gjør om feks skylder skatt til staten.

 

Han har ikke tjent mer enn kravet din tulling. Hvorfor skulle folk kjøpe cs hos ham om han solgte det til høyere pris enn cd og viasat? Han har solgt til mange, men han har ikke tjent mer enn kravet. Si at han feks har tatt 100 kr måneden per kunde så er det 180.000 kr per måned. Kanskje har han klart å få det dobbelte, selv om det er tvilsomt. Og selv da med 200kr i inntekt per kunde så er han ikke i nærheten av å ha tjent inn de 37 millionene han kreves for.

 

Ja de har tatt pant i en villa, so what. Tror du villaen var kjøpt cash? Den var nok belånt slik at mesteparten av villaen tilfaller førsteprioritet som nok er banken.

Dersom du blir tatt for kriminell aktivitet hvor du har hatt inntekt på det du har gjort, er det helt normalt at du blir dömt til å betale tilbake det du har tjent på den kriminelle aktiviteten. Dette er ikke en fildeler som blir dömt til å betale et antatt tap per fil han har delt ut, men en som har solgt piratkort, og er dömt til å betale det han har tjent på salget.

 

Igjen tar du feil, han er dømt til å dekke tapet. Ikke til å betale "det han har tjent".

Lenke til kommentar

Svina lar nok gjelden følge slekten også...

Tvilsomt. Dog er jeg 100% kjent med svensk lovgivning. Men jeg vil tro vi har ganske like lover i Norge og i Sverige.

Gjeld følger boet, ikke arvingene. Dvs. dør jeg med mer personlig gjeld enn jeg kan betale vil den bli inndrevet i fra boet. Resten blir slettet. Arvingene/slekten får ingen ting.

Lenke til kommentar

Du lever i en fantasiverden. En jeg jobber fra Sverige har slitt i flere år med kronfogden. Og den svenske stat beregner renter på sine krav akkurat slik den norske stat gjør om feks skylder skatt til staten.

Jeg bor i Sverige, og ja, jeg har hatt med Kronofogden å gjöre. Nei, Kronofogden krever ikke inn en eneste krone i renter. Denne karen får sjekke hvem de faktiske kreditorene er, for det er de som tar rentene, ikke Kronofogden.

 

Han har ikke tjent mer enn kravet din tulling. Hvorfor skulle folk kjøpe cs hos ham om han solgte det til høyere pris enn cd og viasat? Han har solgt til mange, men han har ikke tjent mer enn kravet. Si at han feks har tatt 100 kr måneden per kunde så er det 180.000 kr per måned. Kanskje har han klart å få det dobbelte, selv om det er tvilsomt. Og selv da med 200kr i inntekt per kunde så er han ikke i nærheten av å ha tjent inn de 37 millionene han kreves for.

Det er ikke kun svenske kunder denne mannen har solgt til. Det var heller ikke bare Dreambox for CD og Viasat han har holdt på med. Det er ikke en småkriminell på gutterommet eller en alenemor i USA som har delt filer på bittorrent det er snakk om i denne saken her.

 

Ja de har tatt pant i en villa, so what. Tror du villaen var kjøpt cash? Den var nok belånt slik at mesteparten av villaen tilfaller førsteprioritet som nok er banken.

De har tatt pant i eiendom hvor verdien å hente inn til å dekke denne saken ligger på rundt 14 millioner. Det er 14 millioner som det ikke finnes andre kreditorer på. Og etter disse beslagene, så er de langt fra ferdig med å gå gjennom det karen har av verdier.

 

Så nei han vil aldri klare å gjøre opp kravet, og nei jeg garanterer deg at de ikke finner i nærheten av verdier til å dekke kravet. Dette kravet vil følge mannen til han ligger død og begravet six feet under.

Dine garantier, som ganske tydelig kommer fra å ha sjekket fakta gjennom å lese en mini-artikkel og ikke annet, er ikke mye verdt.

 

Igjen tar du feil, han er dømt til å dekke tapet. Ikke til å betale "det han har tjent".

Tapet var beregnet til 57 millioner. Han ble dömt til å betale mindre fordi han ikke kunne sies å ha hatt samme inntekt på dette som tapet var beregnet til.

 

Svenske avgjörelser er offentlige, og kan enkelt skaffes av de som vil ha dem. Foreslår at du forsöker, slik at du hvertfall kan forsvare mannen basert på litt fakta.

Lenke til kommentar

Har du noen kilder på dette ang. kronfogden?

Pengene han skal betale går jo ikke til svenske stat som en bot, såvidt jeg kan se av artikler om saken så er dette for å dekke tapet til selskapene. Altså er det cd og viasat som er mottakere av pengene. Og de vil garanter kjøre på med renter.

 

Når det gjelder hva mannen har tjent så er nok den summen skrekkelig langt unna de 37 mill. Her må en ta i betraktning at selv om han har solgt til kunder i flere land så er han altså dømt til å ha hatt totalt 1800 kunder. Og sålenge det er antallet som fremkommer i dommen må vi ta det som utgangspunkt. Det spiller jo ingen rolle hvor på kloden kundene har hold til, det er altså bare 1800 kunder. Dermed er det klink umulig å klare å dra inn 37 mill på salg av "piratkort" el cs.

 

Tapet var beregnet til 57 mill men det er jo urealistiske tall. Det er jo ikke et reelt tap. For disse kundene til mannen ville nok aldri kjørt full pakke hos cd+viasat om de ikke fikk tilgang til cs. Det er ikke engang sikkert at alle ville hatt grunnpakken.....

 

Men igjen. Har du annen info enn meg i denne saken så er du velkommen til å legge ut linker.

 

Viser det at jeg tar feil så er jeg den første til å ta det til meg.

 

Om du sitter på annen info så er du velkommen til å legge ut linker.

Lenke til kommentar

Når du ikke engang forholder deg til fakta som opplyses i kilden til artikkelen denne tråden er en diskusjon for, hvorfor skal jeg ta meg bryet med å hente opp mer du kan ignorere?

 

flott hold ting på et saklig nivå. Siden du er uenig i det jeg sier om at tapet på 57 mill ikke er reelt så dropper du å komme med noen kilder. Virkelig bra. Men det er greit det jeg skal vel finne kilder selv jeg, så kan vi få svart på hvit at du er fullstendig på feil planet her.

Lenke til kommentar
Du kan egentlig spare deg slike hersketeknikker. Det blir bare for dumt.

Ok, dersom du tar høflighet som hersketeknikk kan jeg godt droppe det. Du trekker tall ut av ræva og antar ekstremt mye om denne personens økonomi og dermed tegner et bilde av en person ødelagt av denne saken som aldri vil greie å reise seg igjen. Hva om vi igjen antar at han har en formue på 30 millioner? Hvordan blir regnestykket da? Her trengs det mer fakta før konklusjoner kan trekkes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...