Gå til innhold

Budsjettskjermkort til gammel pc!


Joffii

Anbefalte innlegg

Må ha et nytt skjermkort til MAX 1000,-. Helst kanskje rundt 600-800,-

 

Skal bestilles fra komplett og gjør ingenting om det er en demovare/billigkroken.

 

Hovedkortet har PCI 2.0 men ettersom det jeg vet er vel dette både framover og tilbake kompitabelt.

 

Strømforsyningen er en:

Corsair Powersupply 550W Bulk, black,

ATX/EPS, 120mm fan, 4xSATA, SLI

 

Tror ikke mer nødvendig info er å oppgi. Er ikke spesielt god på datakomponenter lenger så søker deres hjelp :p

 

Ønsker dess bedre kort til lavest mulig pris :) (student, ikke gjerrig :p )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du sier noe der.. Var jo nesten identisk på de fleste tilfeller med det jeg har tenkt over. Eneste var det var 1gb i forhold til 2gb. Har dette mye å si? Klokkehastighet var nesten samme. Men det jeg ser er at det ikke er hdmi port, noe jeg egentlig må ha :/

Hvor får du tanken at et 560 Ti er "nesten det samme" som GTX 650?

  • GTX 560 Ti har 384 CUDA-kjerner klokket inn på 1644MHz eller høyere avhengig av fabrikkoverklokk, 64 TMUs og 32 ROPs kjørende på 822MHz, og en 256-bit GDDR5 minnebuss kjørende på 900MHz. Produsert på 40nm med TDP på 190W, støtter maks 2 skjermer.
  • GTX 650 har 384 CUDA-kjerner klokket inn på 1058 MHz eller høyere avhengig av fabrikkoverklokk, 32 TMUs og 16 ROPs kjørende på 1058 MHz og en 128-bit GDDR5 minnebuss kjørende på 1250MHz. Produsert på 28nm med TDP på 64W, støtter maks 4 skjermer.

Ser ganske forskjellige ut for meg.

 

GTX 560 Ti bruker nærmere 150% mer strøm i drift, men yter også godt og vel 80% bedre.

Minnemengde har veldig lite å si her, begge kortene er for svake til at 2GB VRAM skal være nyttig.

Det er også en mini-HDMI-port på den 560 Ti-varianten det ble linket til over her, og selgeren kommer mest sannsynlig til å legge med adapteren til full-HDMI om du spør pent.

Endret av arni90
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...