Gå til innhold

Financial Fair Play


Jarmo

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke realistisk å vente at Arsenal skal vinne PL eller CL de kommende sesongene.

 

Ligacup eller FA cup er mulig med litt "flaks".

 

Det er mange grunner til dette, men hovedsakelig er det på grunn av ingen vinnerkultur eller stamme i laget. De beste forsvinner hvert år slik at laget hele tiden må bygges opp på nytt. Dette gjør at laget kollektivt ikke får god nok erfaring til å kunne prestere jevnt over tid mot lag i verdenstoppen. Laget viser at de kan noen ganger (f.eks slå barca på Emirates i for 2 sesonger siden), mens andre ganger kollapser de (8-2 mot United, 4-0 mot Milan).

 

Dessuten gjør måten vi spiller på og forsvarer oss på at vi slipper inn mange mål og dermed vinner for få kamper. Dette spesielt etter å ha tatt ledelsen. Tar man tak i disse problemene, samt forsterker i kritiske områder så kan Arsenal om noen år være med i toppen igjen. Spesielt dersom FFP tar tak.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Bitter? Hehe, jeg er bare lattermild og koser meg på Chelseas bekostning.

 

Forøvrig er jeg skeptisk til fremtiden til pengesluk-klubbene etterhvert som Financial Fair Play trer i kraft. Chelsea er vel en av de klubbene med de største røde tallene på bunnlinja pdd? Det skal godt gjøres å kompensere for de enorme driftskostnadene ved hjelp av å vinne trofeer.

 

Dessuten, hvor lenge kommer Di Matteo til å sitte om han ikke leverer som forventet i, tja, skal vi si februar?

 

Det er mye som er fundamentalt feil i Abramovichs håndtering av klubben, og jeg tror ikke klubben kommer til å bli en stabil aktør á la Liverpool på 70- og 80-tallet og United på 90- og 00-tallet før han er ute av klubben. Til og med de arabiske eierne i City ser ut til å håndtere klubben bedre enn Roman, men vi får se hvordan det går med dem også når det etterhvert begynner å butte i mot.

 

Jeg tror og håper at klubber som legger opp til bærekraftig økonomi uten behov for pengedoping fra rike eiere de neste 20-30 årene er de vi kommer til å omtale som fotballens giganter en gang i fremtiden.

Lenke til kommentar

Jeg velger å tro at Chelsea har kontroll når det kommer til FFP. Et av argumentene for det er Hulk avtalen som har blitt utsatt veldig lenge nå. Vi får se hvem som gir etter. Og at Di Matteo bare er en midlertidig løsning, med mindre han beviser at han kan vinne ting med attraktiv fotball er ingen hemmelighet.

 

 

Antagelsene mine er basert på uttalelser i fra en Liverpool supporter som mener Liverpool fremdeles er blant de store gutta og Chelsea ikke er. Og i tillegg kommer med usaklige utsagn. Beklager om jeg misforstod.

Lenke til kommentar

Jeg velger å tro at Chelsea har kontroll når det kommer til FFP. Et av argumentene for det er Hulk avtalen som har blitt utsatt veldig lenge nå. Vi får se hvem som gir etter. Og at Di Matteo bare er en midlertidig løsning, med mindre han beviser at han kan vinne ting med attraktiv fotball er ingen hemmelighet.

 

 

Antagelsene mine er basert på uttalelser i fra en Liverpool supporter som mener Liverpool fremdeles er blant de store gutta og Chelsea ikke er. Og i tillegg kommer med usaklige utsagn. Beklager om jeg misforstod.

 

Har Chelsea hatt noe annet enn midlertidige løsninger etter Mourinho?

 

Liverpool -er- blant de store gutta fremdeles. Det har vært noen år med mye styr ifm. eierskifte, finanskrise, managerskifter og uro i spillergruppa, men siden 2005 har vi vært i to CL-finaler, vunnet en av dem, vunnet FA-cup og ligacup og vært en hårsbredd unna å vinne PL. Man skal være rimelig solgt på fotballkommersialisme for å tro at en klubb er en fiasko etter et par uår. Shit happens, sier man til sånt.

 

Vi har fremdeles en svært god sentrallinje i laget i europeisk målestokk, og arbeidet som gjøres i kulissene er bra. Liverpool kommer til å komme tilbake fordi de har eiere som vet hva som trengs for å oppnå suksess, men som ikke går all in på et prosjekt de ikke vet utfallet på. FSG slår meg stadig vekk som det beste man kunne fått når man først skulle ha inn utenlandsk kapital.

 

Nok om det, hvor er de "usaklige kommentarene" jeg skrev før du anklaget meg for å være bitter?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Epic moment of D'OH!

 

Sånn går det når historieløse klubber vil leke med de store gutta. You're not worthy!

for så å sende det videre ødelagt, evt reparert med gaffateip.

 

Sier ikke at Liverpool aldri kommer til å komme tilbake, det både tror og håper jeg. Men sånn som det er nå så er dere ikke med på å konkurrere om de største titlene. Det trodde jeg det var stor enighet om her.

Lenke til kommentar

Leste en gjennomgang av økonomien til Chelsea her, og det ser ut som om de er klare for FFP for å si det slik, om det jeg leste stemmer så har de det i orden. Gidder ikke å lete etter det, men var på newutd.no et sted.

Hadde vært interessant å lese. Si ifra om du snubler over den eller en lignende igjen. :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

FFP skal vel forhindre at klubber ender opp som Leeds og diverse andre storklubber rundt om (Rangers, og en bråte klubber fra Spania/Italia) har større utgifter enn inntekter. Spillerkjøp som betales i sin helhet av private lommer, koster selvsagt ikke klubben noe.

 

City, Chelsea og PSG får penger av sine eiere. Chelsea har tidligere fått låne penger, men oljebaronen slettet gjelden på 2mrd (?) med et pennestrøk. Det hele ebber uansett ut i at man må tjene mer enn man bruker på spillerlønninger for klubber med eiere som har dype lommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...