Gå til innhold

[Løst] Får ikke bootet til Windows etter å ha kjørt recovery disk.


Anbefalte innlegg

Jeg har en Asus K55 VM laptop som til nå har hatt en dual boot mellom Windows 7 og Ubuntu. Av diverse årsaker bestemte jeg meg for å slette alt for å starte på scratch så jeg kjørte Asus recovery diskene jeg hadde brent på forhånd.

Alt fungerte tilsynelatende smertefritt, og da jeg var ferdig å kjøre gjennom diskene kom det opp en beskjed om at alt hadde gått bra, og at disken var gjenopprettet.

Jeg gikk så inn i BIOS for å endre tilbake bootrekkefølgen, og da så jeg at bootloaderen til Ubuntu fremdeles lå der, men jeg satte maskinen til å boote fra windows og valgte save og exit. Da maskinen så rebootet kom den vanlige ASUS logoen før det hele stoppet med en sort skjerm med "error:unknown filesystem. grub rescue".

Jeg får den samme beskjeden når jeg prøver å kjøre fra Ubuntu bootloaderen.

 

Jeg skulle gjerne hatt Windows 7 tilbake, så er det noen som kan hjelpe meg å komme ut av denne suppa?

Jeg kommer inn i BIOS, men det er det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å kom inn på recovery disk igjen, er det valg om CMD der?

I så fall, når du er i CMD ønsker du å tilbakestille tilbake til standard Windows Boot Manager, skriv følgende kommando i CMD-vinduet:

Bootrec.exe /FixMbr

Lenke til kommentar

Var antagelig noe feil med oppstartsfilene(sannsynligvis bootloaderen til Windows). Jeg kom meg inn i Ubuntu via en live USB og fikk kjørt boot-repair derfra. Etter det fikk jeg bootet korrekt og recovery operasjonen på Windows fortsatte slik at jeg fikk gjenopprettet Windows 7 til fabrikkstandard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...