Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Den gigantiske privatisttråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har snart eksamen i nyere historie, og regner med at jeg kan det meste fra pensum. Spørsmålet er nå om noen her har noen tips til hvordan man kan imponere sensor? Margaret Thatcher døde for ikke så lenge siden, så kan jo nevne dette dersom jeg får noe om høyrebølgen sent på 1900-tallet. Viser da at jeg er litt oppdatert på hva som skjer i verden. :w00t: Noen som har liknende eksempler på hva jeg kan nevne? :hmm: Konflikten i Midtøsten er også fremdeles aktuell.

Lenke til kommentar

Når du hadde den muntlige delen - hvordan gjorde du med forsøk? Er det faktisk slik at vi skal gjennomføre et forsøk foran sensor? :/

 

fikk tildelt et ark med noe enkelt om forsøket (hva jeg skulle bruke) så spurte de hvorfor ditt og datt etc.. men hadde med meg en perm der jeg hadde skrevet ut masse forsøksrapporter jeg fant på nettet.

Lenke til kommentar

fikk tildelt et ark med noe enkelt om forsøket (hva jeg skulle bruke) så spurte de hvorfor ditt og datt etc.. men hadde med meg en perm der jeg hadde skrevet ut masse forsøksrapporter jeg fant på nettet.

 

Det var veldig lurt, takk for tips! Kan jeg spørre hva du fikk? :)

Lenke til kommentar

jeg fikk 4. og det var jeg i og for seg fornøyd med, i og med at da de spurte meg om jeg kunne tegne de simpleste grunnstoffer (ringer og plassere prikker) så stivnet jeg. Gjorde det heller ikke så bra på multiple choicen, men gjorde det til gjengjeld veldig bra på presentasjonen :)

Lenke til kommentar

Da hiver jeg meg på tråden!

Jeg har tatt privatisteksamen i følgende fag:

Geografi

Samfunnsfag

Norsk Hovedmål

Naturfag

Kjemi 1

R1

Biologi 1

Religion

Kroppsøving (Muntlig-Praktisk)

Geofag 1

Matematikk 1P

 

Spør gjerne om dere lurer på noe om disse eksamene.

 

Dette semesteret skal jeg ta eksamen i:

Tysk 2

Naturfag

Psykologi 1

Biologi 2

Fysikk 1

 

 

Noen som hadde naturfag i dag som vil sammenligne svar?

Jeg fikk ikke annleding til å ta med meg oppgaveheftet hjem, da jeg gikk før tiden. Jeg aner derfor ikke hvordan det gikk...

 

 

Jeg svarte følgende:

1B, 2E, 3B, 4E, 5C, 6C, 7A, 8D, 9A, 10C, 11A, 12D, 13D, 14E, 15E, 16A, 17A, 18B, 19A, 20B, 21B, 22E, 23A, 24E, 25C, 26C, 27A, 28C, 29C, 30D

Lenke til kommentar

Når gikk du ut at vgs og hvor mange eksamner har du igjen? Medisin? Jobber du? Fått bra karakterer så langt?

 

Medisin, ja:)

Gikk ut av vgs i 2011, så tok jeg årsstudium i fjor samtidig som jeg tok privatisteksamener.

 

I år jobber jeg ikke, tar kun opp fag og satser alt på den fronten.

 

Har gått veldig bra så langt, så begynner å nærme meg. Har fått 6 i geografi, samfunnsfag, biologi 1, geofag 1, og religion og 5 på de fleste andre. Skulle ønske jeg var litt eldre så jeg hadde litt flere alderspoeng (hadde sluppet unna en del eksamener da)

 

Har en del eksamener igjen, er to eksamener både i kjemi 2, biologi 2, og tysk. Så er det psykologi 1, fysikk og naturfag.

 

Skal bli deilig med sommerferie!

Endret av privatistK
Lenke til kommentar

Jeg svarte følgende:

1B, 2E, 3B, 4E, 5C, 6C, 7A, 8D, 9A, 10C, 11A, 12D, 13D, 14E, 15E, 16A, 17A, 18B, 19A, 20B, 21B, 22E, 23A, 24E, 25C, 26C, 27A, 28C, 29C, 30D

 

Jeg svarte:

Jeg svarte: 1D, 2E, 3A, 4B, 5E, 6C, 7E, 8D, 9A, 10C, 11A, 12D, 13D, 14E, 15C, 16D, 17A, 18B, 19A, 20E, 21B, 22E, 23A, 24D, 25C, 26C, 27C, 28D, 29C, 30D

 

Det vil si at vi var enige om 19/30... Wow, kanskje det ikke gikk så bra likevel.

Lenke til kommentar

Da hiver jeg meg på tråden!

Jeg har tatt privatisteksamen i følgende fag:

Geografi

Samfunnsfag

Norsk Hovedmål

Naturfag

Kjemi 1

R1

Biologi 1

Religion

Kroppsøving (Muntlig-Praktisk)

Geofag 1

Matematikk 1P

 

Spør gjerne om dere lurer på noe om disse eksamene.

 

Dette semesteret skal jeg ta eksamen i:

Tysk 2

Naturfag

Psykologi 1

Biologi 2

Fysikk 1

 

 

Noen som hadde naturfag i dag som vil sammenligne svar?

Jeg fikk ikke annleding til å ta med meg oppgaveheftet hjem, da jeg gikk før tiden. Jeg aner derfor ikke hvordan det gikk...

 

 

Jeg svarte følgende:

1B, 2E, 3B, 4E, 5C, 6C, 7A, 8D, 9A, 10C, 11A, 12D, 13D, 14E, 15E, 16A, 17A, 18B, 19A, 20B, 21B, 22E, 23A, 24E, 25C, 26C, 27A, 28C, 29C, 30D

 

 

jeg tar gjerne i mot tips til religion og geografi, - feks hva du ble spurt om etc.

har disse på mandag og tirsdag :s

Lenke til kommentar

Jeg svarte:

Jeg svarte: 1D, 2E, 3A, 4B, 5E, 6C, 7E, 8D, 9A, 10C, 11A, 12D, 13D, 14E, 15C, 16D, 17A, 18B, 19A, 20E, 21B, 22E, 23A, 24D, 25C, 26C, 27C, 28D, 29C, 30D

 

Det vil si at vi var enige om 19/30... Wow, kanskje det ikke gikk så bra likevel.

 

Oi!

Vet du hva oppgave

1, 3, 4, 5, 7, 15, 16, 20, 24, 27, og 28 var?

Lenke til kommentar

jeg tar gjerne i mot tips til religion og geografi, - feks hva du ble spurt om etc.

har disse på mandag og tirsdag :s

 

Religion:

Jeg fikk i oppgave:

Gjør greie for kvinnesyn i Islam og Kristendom

 

Jeg fikk også litt spørsmål rundt religionene, og hvordan det hadde vært før i forhold til i dag.

 

Det som er et kjempetips (hvis du bruker "Tro og tanke" boken) er at alle læreplanmålene står bak i boken med sidetall. Det er gull verd, da man ofte får et læreplanmål som oppgave.

 

Andre temaer jeg vet er gitt:

Nyreligiøsitet, Frelse, Verdenssyn i ulike religioner,

 

På geografien fikk jeg et kart med masse tall på som forberedt tema. Jeg skulle da snakke om befolkningsutvikling. Jeg snakket litt om utvikling, og hvorfor jeg trodde det var slik som det er. Feks at vi har kontantstøtte i Norge, og får mye støtte, ergo derfor relativt mange barn i forhold til feks Italia. Deretter fikk jeg og hav- og luftstrømmer.

 

De spurte litt om hvorfor vi har ulikt vær i Norge, Bergen/Østlandet eks. Hvilket type nedbør vi har ol.

Så måtte jeg snakke litt om monsuner over Asia, og hvorfor dette hendte der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...