Gå til innhold

AF-S NIKKOR 24-120mm 1:3.5-5.6 G(VR)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, det holder ikke nødvendig standard for moderne kameraer. Jeg vet ikke om det er variasjoner i kvaliteten men de som fulgte med D700 tenderte til å ikke tegne særlig skarpt selv på 12 MP.

 

Nikkor AF-S 24-120mm f/4G ED VR er der du må ligge. Eller et av 24-70 f/2.8 modellene.

 

Det finnes også noen eldre objektiver som er ganske hyggelige.

Lenke til kommentar

Men Kenny boy skryter såpass mye av 28-300 at han mener 24-120 er helt bortkastet :)

Det virker for meg som at Kennyboy er mer opptatt av convenience enn optisk ytelse ;) I såfall er 28-300mm et bedre valg enn 24-120mm.

 

Jeg synes det er bedre å høre på hva Thom Hogan har å si om saken; han anbefaler riktignok 24-70mm f/2.8 for de som har råd - den er best optisk og mest lyssterk. Men han sier også at 24-120mm f/4 er bra optisk, og et godt alternativ til de med et mer begrenset budsjett. 28-300mm er for de som liker superzoomer ...

Lenke til kommentar

Det virker for meg som at Kennyboy er mer opptatt av convenience enn optisk ytelse ;) I såfall er 28-300mm et bedre valg enn 24-120mm.

 

Jeg synes det er bedre å høre på hva Thom Hogan har å si om saken; han anbefaler riktignok 24-70mm f/2.8 for de som har råd - den er best optisk og mest lyssterk. Men han sier også at 24-120mm f/4 er bra optisk, og et godt alternativ til de med et mer begrenset budsjett. 28-300mm er for de som liker superzoomer ...

 

Tar jeg ikke feil er TS ute etter brukervennlighet, siden h*n spør om objektiv som supplement til fastopptikk.

Da er en superzoom et godt alternativ.

28-200 og 28-300 er så forskjellige at de nesten ikke kan sammenlignes: 28-300 har VR og sannsynligvis bedre optisk ytelse, men er mer enn dobbelt så tung og vesentlig større. 28-200 er bare tilgjengelig brukt, men da til en pris rundt 1/3 av en ny 28-300.

Jeg drar gjerne med meg 28-200 når jeg ikke har noen plan, og ikke ønsker å bære mer enn strengt tatt nødvendig. Den dekker det meste, og er helt grei, men blir hjemme om jeg tar med fastoptikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...