Gå til innhold

Nikon lanserer ekstremoptikk


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lekker de også olje :-)

 

 

EDIT: Til tross for at jeg skrev kommentaren med et smil bak, altså at den ver ment humoristisk så er det desverre enkelte som har fanget den opp og bruker den som et negativt argument mot meg :)

Sørgelig at det ikke lengre er lov å bruke bittelitt humor på forumet uten at det skal bli en sak av det :)

Endret av Boralis
Lenke til kommentar

Trodde 800mm var lansert tidligere jeg? Men det var kanskje offentliggjøring? Mener da det finnes norske fotografer som har den på prøve?

 

Nikon patenterte vel denne i 2010, så objektivet har vært kjent en stund, men først nå er det gjort tilgengelig for kjøp. Stemmer nok også at flere har fått prøve det tidligere som f.eks. under OL.

Lenke til kommentar

Trodde 800mm var lansert tidligere jeg? Men det var kanskje offentliggjøring? Mener da det finnes norske fotografer som har den på prøve?

 

Nei, de bekreftet at den var under konstruksjon og ville komme. Nå er den lansert og tilgjengelig for deg og meg f.o.m. april om kontoen er enig.

Lenke til kommentar

Det eneste jeg vil si om 800mm er at det er en pervopris på den.

 

Står i kontrast til det brukte Sigma 800mm jeg kjøpte til 18.000,-

Sigma 800mm er ikke helt samme planet, selv om Sigmaen leverer varene også. Prisforskjellen er ikke bare produsent-logo; det er en hel del andre ting også ;)

 

Om det er verdt pengene? Enkelt - tjener man penger på bilder tatt med slik optikk av et visst kvantum så er dette god investering. Gjør nok jobben i 10-20 år også uten problem.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Nikon har vel ikke hatt en 800mm siden Ais Nikkor 800mm f5.6 ED-IF (introdusert i 1986) gikk ut av produksjon i 2005.

Hehe, nei den var jeg faktisk ikke klar over :)

 

Er nok som GeCcO og TGB skriver her ja. Selv om jeg tviler på at kontoen min noen gang kommer til å bli enig :) Arbeidsredskap? Skjønner at noen har bruk for noe slikt. En gårdbruker har bruk for kostbart redskap til å gjøre jobben sin. Til sammenligning så synes ikke jeg at jeg kan kjøpe meg ei avlesservogn bare fordi det ser kult ut :D

Lenke til kommentar

Nå synes jeg ikke det var så dyrt lenger :) Du får jo med en converter slik at det blir 1000mm f/7.1Ken er ikke den ambassadøren han en gang var for Nikon, har du vært slemme mot han tro. :huh:

Ken er alltid mer positiv til billig utstyr enn dyrt utstyr. Onde tunger vil ha det til at han vil få kjøpsvillige amatører til å trykke på amazon-lenkene på sida hans, og de er sjelden interessert i en 800mm til 130.000 ;)

 

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...