Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Den beste datematen? Tips


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kamerater som kjører på med svin indrefilet med fløtegratinerte poteter, rødvin til maten, riesling til dessert. Det er kanskje litt heftig om man ikke kjenner daten sin særlig godt. Det er et ganske prangende utgangspunkt. Andre ting kan jo være mer hverdagslige retter som diverse kyllingretter, etc. Uansett hva du gjør, ikke lag noe du aldri har laget før. Bedre at det smaker godt enn at det inneholder spesielt dyre råvarer.

Endret av Arcturus2
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har kamerater som kjører på med svin indrefilet med fløtegratinerte poteter, rødvin til maten, riesling til dessert. Det er kanskje litt heftig om man ikke kjenner daten sin særlig godt. Det er et ganske prangende utgangspunkt. Andre ting kan jo være mer hverdagslige retter som diverse kyllingretter, etc. Uansett hva du gjør, ikke lag noe du aldri har laget før. Bedre at det smaker godt enn at det inneholder spesielt dyre råvarer.

 

Høres bra ut, takk for tipps! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette er jo selvsagt situasjonsbetinget. Hva liker henne? Hadde vel ikke servert svinefilet om hun var muslim.

 

Ting som jeg har overrasket folk med er det meste som er laget fra bunnen av, der du kan vise at du har brukt mye tid på personen i forkant. Eksempel er Ostesnitzel fra bunnen av imponerer mange har jeg merket. Fajitas (hjemmelaget krydder blir fort en diskusjonsfora) m/hjemmelaget tortillas fungerer fint.

 

Igjen, hva liker henne?

Lenke til kommentar

Vårruller, om du kan lage. :)

 

Hehe ja det er jo godt! Men høres ikke lett ut å lage :p

 

Takker for tippset! :)

 

Dette er jo selvsagt situasjonsbetinget. Hva liker henne? Hadde vel ikke servert svinefilet om hun var muslim.

 

Ting som jeg har overrasket folk med er det meste som er laget fra bunnen av, der du kan vise at du har brukt mye tid på personen i forkant. Eksempel er Ostesnitzel fra bunnen av imponerer mange har jeg merket. Fajitas (hjemmelaget krydder blir fort en diskusjonsfora) m/hjemmelaget tortillas fungerer fint.

 

Igjen, hva liker henne?

 

Hu er ikke muslim så her er det bare å pøse på med svin :) Tror hu liker det meste også...tenker det blir noe biff. Greit og enkelt å lage, samt at det smaker godt :)

 

Takk for tipset! :)

 

Hjemmelagd pizza

 

Ikke dumt det heller!

Takk for tippset :)

 

Grandis

 

Haha ja den er bænkers da! Også er det vanskelig å gjøre feil :)

Lenke til kommentar

Det er ikke måltidet som vil avgjøre hvorvidt kvelden blir en suksess eller ei. Mitt tips, involver jenta i matlagingen. Det er kjempekoselig å lage litt mat sammen. Istedenfor at hun kommer over til dekket bord med svin indrefillet på tallerkenen, vil jeg anbefale at dere lager hjemmelagd pizza, pasta eller suppe sammen. En tar ansvaret for f.eks pastaen, mens den andre lager salaten. Med et par stearinlys og litt musikk på i bakgrunnen, bør det bli en god opplevelse. Gå for det enkle. Is, eller fruktsalat til dessert. Sett på en film, og putt en pose popcorn i mikrobølgovnen. Det er med personligheten du skal imponere, og ikke maten :)

Endret av Krølle
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...