Gå til innhold

Den store ryktetråden for µ-4/3

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rimelig ?? Hva med å få de i år ?!

Jada, begge deler :-)

40-150mm f/2.8 PRO kommer i 1.kvartal-15? ; http://www.43rumors.com/ft5-olympus-40-1502-8-to-ship-q1-for-1200-1400/

Hm....bare å begynne å spare igjen da. Har jo akkurat tømt kontoen for EM-1 + 12-40mm f2.8 som er på vei i posten.

Kan vi håpe på en pris ned mot 10.000,- her i landet for 40-150mm f2.8 hvis vi er heldige ?

Og en 9mm f1.8 er vel heller ikke å forakte.

Ellers hadde jeg håpet på et par lekre Olympus objektiver med f1.2-f1.4 :dribble:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Rimelig ?? Hva med å få de i år ?!

Jada, begge deler :-)

40-150mm f/2.8 PRO kommer i 1.kvartal-15? ; http://www.43rumors.com/ft5-olympus-40-1502-8-to-ship-q1-for-1200-1400/

Hm....bare å begynne å spare igjen da. Har jo akkurat tømt kontoen for EM-1 + 12-40mm f2.8 som er på vei i posten.

Kan vi håpe på en pris ned mot 10.000,- her i landet for 40-150mm f2.8 hvis vi er heldige ?

Og en 9mm f1.8 er vel heller ikke å forakte.

Ellers hadde jeg håpet på et par lekre Olympus objektiver med f1.2-f1.4 :dribble:

Så da har du gått bort i fra kjøp av 6D?

• 2 uker senere...
Skrevet

Bilde av m.ZD 40-150mm f2.8 Pro montert på E-M1 med grep:

olympus_40_150mm_zps1187ef66.jpg

Det vil også komme en sølvfarget E-M1 og en 1,4x teleconverter:

oly_e-m1_silver_001_zpsea7cd54b.jpg

Teleconverteren er laget spesielt for 40-150/2.8 og det kommende 300/4:

oly_14xtelecon_001_zpsc9fb8983.jpg

Det skal også komme ny firmware til E-M1:

Another trusted source shared more tidbits about the E-M1 2.0 firmware upgrade:

1. Olympus Capture: software tethering, you can do almost anything from your PC.
2. 2 new art filters : vintage and partial color
3. Faster EVF response 16ms (improved from 29ms)
4. Total 16 improvements.
5. Keystone feature: The good news, It works in liveview and you can use the 2 control dials to manipulate vertical and horizontal axis separately. Bad news, it doesn’t work in retouch mode and you can manipulate only 1 axis on a single image.

Skrevet

Uansett ikke mange dager til vi vet sikkert. Roer meg helt ned å ser hva som kommer. For min del er det viktigst hvor fort og til hvilken pris jeg kan få Zuiko 40-150 mm f2.8 og 1.4x extenderen :-)

Skrevet

Kjenner jeg er så glad at det er ingenting av dette jeg trenger bruker penger på lenger men kan ta bilder istedet woho.

Ser hva du mener :-)

Men jeg har sett frem til et slikt objektiv til dette systemet.

Med fare for å tråkke inn i nok en "ekvivalent" diskusjon "MFT v.s FF" må jeg forsøke å formulere meg rett :)

Jeg trenger et objektiv til naturfoto der jeg har en relativt "lang" tele med en lysstyrke som kan gi meg støyfrie bilder. Dessuten kan jeg godt ferdes ute i fuktige omgivelser under denne type fotografering.

Og dette nye Pro-objektivet vil nok være like solid og ha like gode optiske egenskaper som mitt 12-40mm f2.8.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...