Gå til innhold

Dette risikerer du ved å bruke Snapchat


Anbefalte innlegg

Hva da? Sender man et bilde til randoms på nett kan man nesten 100% regne med at bildet blir lagret og/eller videresendt. Protip: Ikke send bilder du ikke vil at hele verden skal se hvis du ikke faktisk vil det.

 

 

 

Det er vel andre grunner til å jailbreake telefonen men fair enough i get your point.

 

Hvorfor er det automatisk at vedkommende er random? Er ikke sannsynligheten tvert imot ganske liten for at det er sendt til/fra folk som ikke kjenner hverandre?

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor er det automatisk at vedkommende er random? Er ikke sannsynligheten tvert imot ganske liten for at det er sendt til/fra folk som ikke kjenner hverandre?

 

AtW

 

Er ikke poenget med Snapchat at man kan chatte/sende bilder med randoms? Random eller ikke, mottaker lagrer bildet uansett og X% av de sprer bildene videre, sender til venner som sprer de osv. Hvor mange ganger har vi ikke sett at ex'en til noen har lagt ut bildene på nett?

 

Man er bra naiv hvis man tror mottaker ikke lagrer/videresender bilder man sender, spesielt hvis disse er lettkledde/nakenbilder.

Lenke til kommentar

Er ikke poenget med Snapchat at man kan chatte/sende bilder med randoms? Random eller ikke, mottaker lagrer bildet uansett og X% av de sprer bildene videre, sender til venner som sprer de osv. Hvor mange ganger har vi ikke sett at ex'en til noen har lagt ut bildene på nett?

 

Man er bra naiv hvis man tror mottaker ikke lagrer/videresender bilder man sender, spesielt hvis disse er lettkledde/nakenbilder.

 

Det er vel varierende, men må jo legge til folk i en venneliste? Er jo ikke chatroulette akkurat? At folk misbruker folks tillit er jo greit nok det, men hvorfor unnskylder det holdningen at det er greit å misbruke andres tillit om man er mottaker og vet at avsender ikke ønsker at bildet tas vare på?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er vel varierende, men må jo legge til folk i en venneliste? Er jo ikke chatroulette akkurat? At folk misbruker folks tillit er jo greit nok det, men hvorfor unnskylder det holdningen at det er greit å misbruke andres tillit om man er mottaker og vet at avsender ikke ønsker at bildet tas vare på?

 

AtW

 

Jeg bruker ikke Snapchat så jeg vet ikke hvordan det fungerer. Du får bare være moralfag du men resten av verden bryr seg ikke og lagrer billder de mottar :)

Lenke til kommentar

Nå snakker jeg om "moral" rundt å lagre bilder man mottar og ikke overall moral i verden. Men du får tro hva du vil.

 

Skjønner skjønner, så du mente at jeg bare var "moralfag" på denne fronten, fordi det er tydeligvis ett slags unntak der moral er dårlig, og ingen bryr seg, mens moral er tingen på alt annet?

 

AtW

Lenke til kommentar

Herregud, det er bewbs og nakne kropper. Verden går ikke under av den grunn!

 

Og hva jeg forstår av denne applikasjonen, så sender du kun til personer du har brukernavnet til. Og sender man da til ukjente vet man jo for pokker hva man driver med!

 

Greit at mennesker til tider er intelligensbremser, men for all del: de fleste er klar over hva de gjør.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...