Gå til innhold

Trenger hjelp til valg av turkamera


Anbefalte innlegg

Jeg har planer om å kjøpe meg nytt kompaktkamera, men jeg sliter med å komme frem til en avgjørelse.

 

*Prisklasse: Helst rundt 3000kr, men kan strekke meg til 4000kr dersom kameraet er bra nok.

*Det vil hovedsaklig bli brukt i forbindelse med fjellturer og andre turer ut i naturen

*Det vil sannsynligvis bli brukt året rundt. Dvs at det kan bli utsatt for både kulde og regn

*Det må tåle en støyt

*Bildekvalitet: Jeg er ikke særlig kravstor på akkurat dette. Det forrige "kameraet" mitt var en Samsung Galaxy SII, og det funket vanligvis greit nok. Når jeg først skal kjøpe et dedikert kamera så har jeg imidlertid lyst til å kjøpe noe som er en merkbar oppgradering fra et mobilkamera

*Andre ting: Setter pris på brukbar batteritid og gode knapper

 

Jeg har sett litt på Olympus Tough-serien(spesielt TG1), men jeg lurer på om det finnes andre gode alternativ.

 

Takk for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med GoPro Hero3: Black Edition?

Jeg vurderte det, men jeg har lyst på et litt mer tradisjonelt kamera.

 

Hvordan er bildekvaliteten i forhold til f. eks Olympus TG-1?

 

TG-2 som nettopp har blitt lansert har mye bedre batterikapasitet en TG-1, og er tøffere en toget :)

Ikke dumt. Kanskje jeg bare skal vente til det kommer ut i butikkene og deretter sammenligne prisene til TG-1 og TG-2.

 

Takk. :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

TG-2 som nettopp har blitt lansert har mye bedre batterikapasitet en TG-1, og er tøffere en toget :)

 

En annen fordel er at du har innebygget gps, kjempefint til og geotagge bilder, problemet er at batterikapasiteten blir mye mindre, kanskje kjøpe med et ekstra batteri eller to?

 

Både TG1 og TG2 har CIPA-rating på 350 bilder og skal altså i praksis ha like god batterilevetid. Den eneste vesentlige forskjellen på 1 og 2 er at 2 har mulighet for manuell blenderinnstilling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...