Gå til innhold

Den beste street car


do'h

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til alle dere skyline r34 fans så må jeg desverre si at etter litt undersøking har jeg funnet ut at det vil ikke gå an å få registrert en r34 som noe annet en en "bevaringsverdig" bil.

 

Utslippsverdiene er alt for høyt for å bli godkjent i norge nemli!

 

så nå vet dere d.

 

Mvh.

Erik

Lenke til kommentar
Nissan Skyline GT-R R34 kommer med ratt på venstre side.
Det finnes også noen amerikanske R33 med ratt på venstre side.

Tåpelig sammenligning da, mellom Corvette og Skyline.
Ikke nok med at Skylinen er tyngre, men den har jo nesten 150 hk mindre.
Skal ikke så mye til før du har 500 hk i Skyline da.

Nissan Skyline må i Norge registreres som bevaringverdi bil.
Men jeg trodde det at utslippa til orginalen på 250 hk gikk under kravet?
Hvorfor er det så mange av dem i USA? De også har jo ganske strenge utslipps krav.

Har du ikke råd til Nissan Skyline GT-R, som er verdens råeste serieproduserte gatebil, så kan jeg på det sterkeste anbefale Nissan "Mini-Skyline" 200SX S14 og S15.

Neste år kommer det en ny gatebil konkurrent til Honda Civic i USA, nemlig Saab 9-2. Gleder meg til bilder av bilen fra messa i Tokyo, nå i slutten av oktober.
Kan jo nevne noen ting. 2 varianter, inngangs biletten er Saab's 2.5L, mens topp modellen er Subaru's 2.0L Turbo boxer. Typiske Saab grillen, men skikkelig Impreza scoop i panseret. *grin*
Andre ting som kan nevnes er 4x4. Størrelsen på bilen vil være i Golf, Audi A3 klassen. Gleder meg! :woot:
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

 

Skal man oppsummere ser det ut til at corvetten vinner klart i alle mulige kategorier.. til og med bensinforbruk! Dette er da rett fra samlebåndet, og kun på papiret. Men jeg holder en liten knapp på at corvetten er bedre i virkeligheten også jeg da!

Hei!

 

Tall er en ting og virkeligheten en annen.. på ett søk fant jeg en test mellom en del biler bl.a corvetten din og i de fleste testene tapte den iforhold til biler med mye "dårligere" data. Lotus elite er en billig bil og med "dårlige" data, men kjørte inn til flest bestetider enn de andre.. den har lateral accel på bare 0.92 i forhold

 

Mvh Realace..

 

(Snart eier av EVO VII :O))

Lenke til kommentar

Hvilke premisser er det for å ha den beste gatebilen? Er det høyeste teoretiske toppfart, 1/4miles, noe som er enkelt, bare nok krefter.

Og ved hvilke antall er en bil serieprodusert?

Den gateregistrerte rett frabilen produsent som til dags dato har den offesielle rekorden på 0-100-0 miles/h er Caterham med en 1,8 liters motor uten turbo og 230 hk.

Den gateregistrerte bilen som rett fra produsent som for tiden har rekorden på Nordsløyfa er en 911 fra et av dei tyske tuningfirmaene.

Den gateregistrerte bilen med best kombinasjon mellom toppfart og akselerasjon orginalt fra fabrikk må vel være TVR Speed 12. med 370km/h og 3 sek til 100 og en enorm akselerasjon videre. Nesten 800 hk og litt over 1000 kg.

Men den bilen som offesielt er målt med høyeste fart på Autobanen er vel Koenig Testarossa i 1986 med 339 km/h.

Den beste masseproduserte gatebilen er for meg Ferrari 355, da spesielt etter å ha sittet på ved banekjøring, eller en litt mildere TVR enn Speed 12.

Lenke til kommentar
Releace eier du snart en Evo VII?

Hallå!

 

Det er planen ja.. Bare jeg finner en kurrant blå en.. for den skal være blå og kun blå!

 

Har ventet mange år på en Evo og nå er det like før :thumbs:

 

Blir på nyåret engang når jeg har bestemt meg for jeg skal importere den selv eller sende noen for meg..

 

Mvh Realace

Lenke til kommentar
Hvilke premisser er det for å ha den beste gatebilen? Er det høyeste teoretiske toppfart, 1/4miles, noe som er enkelt, bare nok krefter.

Og ved hvilke antall er en bil serieprodusert?

Den gateregistrerte rett frabilen produsent som til dags dato har den offesielle rekorden på 0-100-0 miles/h er Caterham med en 1,8 liters motor uten turbo og 230 hk.

Den gateregistrerte bilen som rett fra produsent som for tiden har rekorden på Nordsløyfa er en 911 fra et av dei tyske tuningfirmaene.

Den gateregistrerte bilen med best kombinasjon mellom toppfart og akselerasjon orginalt fra fabrikk må vel være TVR Speed 12. med 370km/h og 3 sek til 100 og en enorm akselerasjon videre. Nesten 800 hk og litt over 1000 kg.

Men den bilen som offesielt er målt med høyeste fart på Autobanen er vel Koenig Testarossa i 1986 med 339 km/h.

Den beste masseproduserte gatebilen er for meg Ferrari 355, da spesielt etter å ha sittet på ved banekjøring, eller en litt mildere TVR enn Speed 12.

Hei!

 

Du har så rett så rett min gode mann... Ikke mange som kan måle seg mot en slik en Helvetesmaskin :yikes:

 

Mvh Realace

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Tja, av ærlig regisrterte produksjonsbiler som du og jeg kan kjøpe tror jeg faktisk at en Lamborghini Gallardo er omtrent så raskt som det blir. Det finnes mange biler som har høyere toppfart og akser raskere, men det finnes veldig veldig få biler som er like raske på vanlige veier med en normalt utrustet fører.

 

Tross "bare" 500hk har den gjort Nordschleife på 7.44, noe som plasserer den i selskap med Pagani Zonda, TechArt sine supertrimmede Porsche 911'er og BMW M3 CSL. (som stiller på ærlig lovlige R-dekk i motsetning til konkurrentenes vanlige gatedekk)

 

Skidpad-grep er heller ikke noe godt uttrykk for sidegrep på vei, da det måles ved å kjøre i ring på en slett flate med perfekt dekke. Dette gir seg utslag i at enkelte biler som gir svært gode tall her ikke alltid utmerker seg som spesielt raske på svingete vei - som f.eks Corvette Z06, som måler svært høye statiske sidegrep (1.06G) men har ekstremt stiv fjæring kombinert med mindre stiv stamme, slik at bilen i føere tester kritiseres for å være direkte skummel å kjøre på dårlig dekke.

 

Det er ikke noe stort problem å få en vanlig billig bil til å måle høy statisk G, det er bare å sveise støtdemperne (faktisk demonstrert i en artikkel jeg har lest - en Civic gikk fra omkring 0,70 til 0,90 bare ved å sveise demperne! ...og så fulgte de på med andre like useriøse modifikasjoner, som f.eks 100kg ballast på ene siden i bagasjerommet for å få lik vekt på alle hjul. Statisk G er altså i jevn sving - i USA er det vanlig å ta rundetider på 100M sirkelbane på perfekt dekke - mens vi i europa gjerne viser til dynamisk G, som er lest ut av logging fra kjøring på bane. Detet er altså maksimalverdier - men de er målt under normal banekjøring. Her utmerker biler som Porsche 911 GT3 og ferrari 360 Stradale seg med verdier på 1.3G! :thumbup:

 

Den eneste holdbare testen av hvor rask en bil er i den virkelige verden er etter min mening rundetid på Nordschleife - her får faktorer som førerens tillit til bilen, bremsenes evne til å motstå hard bruk over tid, balanse på dårlig dekke og lignende umiddelbar virkning på tidene. Det er ikke mange førere som holder flat pedal over blinde krøn i en bil de ikke stoler på, for å si det sånn... du kan ha så mye motor du bare vil; løfter du taper du tid du aldri klarer å hente inn igjen.

 

Og det er nettopp her Galloardo skinner - den er snillo g pålitelig, kanskje ikke så "ærlig" og lett å manipulere som en bil med mindre understyring og færre elektroniske hjelpemidler - men enormt effektiv i hendene på selv en gjennomsnittlig fører. Det er mange motorsterke og tilsynelatende raske biler som har blitt ydmyket av betydelig mye mindre eksotisk maskineri på Nordschleife. Gallardo gjorde nettopp det motsatte - den har virkelig satt seg i respekt og yppet seg med biler som tilsynelatende hører til i en helt annen divisjon.

 

Så får man forsøke å leve med at Tiff ikke var så fornøyd med bilen fordi han ikke fikk den til å drifte skikkelig - og at Jeremy Clarkson presterte å si at dette var den første 4wd bilen han hadde kjørt som ikke understyrer. Og det sier jo litt om den fyren - for mens han sier dette ser vi bilen filmet utenfra... understyrende... :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Top 10 verdens raskeste biler.

 

1. 409.9 kph / 254.7 mph 1988 Chevrolet Callaway Sledgehammer Corvette

2.402.3 kph / 250.0 mph 1994 Dauer 962 LeMans

3. 402.3 kph / 250.0 mph 1992 Vector WX3 Concept

4.400 kph / 248.5 mph 2001 Lotec Sirius Concept

5. 390 kph / 242.3 mph 2000 Koenigsegg CC

6.386.4 kph / 240.1 mph 1995 McLaren F1 LM

7. 386.2 kph / 240.0 mph 2000 TVR Speed 12

8.380 kph / 236.1 mph 1995 Jimenez Novia Concept

9. 379.8 kph / 236.0 mph 1998 Ferrari F50 GT

10.378.2 kph / 235.0 mph 1995 Ford GT90 Concept

 

Utenom Bugatti Veyron 16/4 som ville hatt 2. plassen med 406km/t

 

Ferdig med det!!

 

ref : www.maxpages.com/supercar/Top_Speed

Endret av ReVoX
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

..tilbake til Koenigsegg-saken, ble ikke den testet, og greide ikke mer enn 320 km/t?

Så vidt jeg husker så var ihvertfall det en gedigen nedtur i forhold til hva den skulle greie på papiret...

Jeg holder en knapp på maranello,gallerdo og 'larens f1 som råeste gatebil..:)

Lenke til kommentar

Begynner å bli lei skyline gallaen snart. er feit bil, men all media og preik har gjort meg lei. Har en amerikansk drømmebil, men liker selvølgelig japanske og tyske biler også. bare for å si noe: i 1973 kom Pontiac Trans-Am med SD-455 motor, og bilen gjorde quartermile på 13,54 s originalt. Ekke det en supersportsbil forut for sin tid så vet ikke jeg. Har hørt om at Chevelle gjør det bra også. Min favoritt japanese bil er Mitsubishi Eclipse GS-T / GSX 96-99'. Og elsker BMW E30 karosseriet. Er mest opptatt av design og cruizing jeg da. argumenter og kommentarer er ok, men er ikke sikkert jeg stikker innom denna tråden så ofte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...