Gå til innhold

Tips til middag


stwa

Anbefalte innlegg

I morgen kveld skal jeg ha besøk av dama og ettersom vi nettopp er blitt sammen tenkte jeg skulle prøve og imponere med noe mat.

 

Noen som har noen tips om noe jeg kan lage? Jeg er ikke supergod på å lage mat, men tror jeg kan få til mye med en oppskrift.

Vet forresten at hun ikke er særlig glad i pasta..

 

Noen som har noen tips?

Endret av stwa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, nå har ikke jeg så mye erfaringer angående akkurat det der, men veit at fattern liker å lage svin indrefilet med fløtegratinerte poteter når han vil ha en ordentlig god middag/har dama på besøk.

 

Nå veit jeg ikke helt framgangsmåten, og ikke fant jeg en lignende oppskrift med en kjapp titt på google (men det ligger sikkert der et sted), men men... Det som trengs er i alle fall:

- Svin indrefilet

- Fløtegratinerte poteter (sånn ferdigpakke som bare trengs å varme opp funker bra. Tror i hvertfall den bare trengs å varmes opp)

- Brokkoli (alternativt)

- Babymais (alternativt)

 

Det er vel strengt tatt det. Både brokkoli og babymais funker bra med dette, men har du noen andre idéer så kan du jo eventuelt prøve det også. Det som er viktig med selve middagen her, er jo egentlig bare å få kjøttet til å være mørt nok og at det ikke blir for tørt og seigt.

 

Beklager for litt dårlig med forklaringer/oppskrift og slikt, men da har du i alle fall et forslag om ikke annet :)

Lykke til!

Lenke til kommentar

I morgen kveld skal jeg ha besøk av dama og ettersom vi nettopp er blitt sammen tenkte jeg skulle prøve og imponere med noe mat.

 

Noen som har noen tips om noe jeg kan lage? Jeg er ikke supergod på å lage mat, men tror jeg kan få til mye med en oppskrift.

Vet forresten at hun ikke er særlig glad i pasta..

 

Noen som har noen tips?

Hva slags matrett endte du opp med å lage?

Og falt det i smak? :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-1432

Fløte gratinerte poteter imponerer vell? Ha gjerne noen grønnsaker til samt disk opp med den deilig dessert. Kjøtt må man så klart også ha, men hva slags kjøtt er vanskelig å si. Bare ikke ta elg kjøtt!

 

Hvorfor ikke elg?

Lenke til kommentar

Ja det er forskjellige meninger, men jeg syntes at elg blir for tørt. Altså en tørr konsistens som gjør kjøttet kjedelig. Da er oksekjøtt bedre hvis du spør meg, men det er som sagt forskjellig fra person til person.

 

Man må faktisk ikke koke i hjel kjøtt (=tørt).

 

 

Lag en enkel, men veldig god pastarett; puttanesca (tomat, oliven, kapers, ansjos, hvitløk, persille), amatriciana (bacon, tomat, hvitløk) eller carbonara (bacon, eggeplommer, parmesan, hvitløk). Ikke pose. Google oppskriftene.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...