Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvor ofte møter du venner?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor ofte møter du venner? Hvor ofte møter du en spesifikk venn?

 

Lurer bare på hva som er vanlig. For min egen del kan det gå uker mellom hver gang jeg møter noen, men jeg skulle gjerne ha gjort det oftere.

 

Anonym poster: 9ab9525b01026cea914ea4f29e3600e6

Jeg møter venner flere ganger i uken. Hvis du vil møte venner oftere må du ta initiativet selv.

Selv har jeg aldri vert en som tar initiativ til å finne på noe, men jeg har heldigvis venner som er flinke til å ta seg av slikt.

 

Jeg har en god kompiss som jeg ser mye film sammen med og en annen jeg ofte kosedrikker med, enten med tv spill eller tv serier. Jeg har også en bred vennegjeng jeg er ute å drikker med i ny og ne, eller går på kino / andre sosiale samkomster. Til slutt har jeg en del online venner som jeg skyper med når jeg ikke føler for å være med noen andre, eller spiller spill som ikke mine irl venner spiller.

 

Jeg tror ikke det er så veldig unormalt at det går flere uker mellom hver gang man møter venner. Det kommer jo helt ann på miljø osv. Men som sagt, hvis du vil møte dem oftere er du nødt til å ta initiativet selv.

 

Tenk blant annet over hva dere gjør når dere henger sammen. Hvis dere liker en spesiell tv serie (i.e: Game of Thrones) kan du høre om noen er med å se den sammen hos deg eller noe sånt hver gang det kommer en ny episode. Hvis dere spiller fotball kan du få til å finne en bane dere kan samles på og spille sammen.

 

Det er ikke særlig vanskelig om du tar i et lite tak selv:)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Ikke så alt for ofte. Er så heldig at jeg har de fleste venner på skolen, så de som står meg nærmest ser jeg ca hver dag. Andre gode venner ser jeg sjeldnere. Der kan det fort gå et par uker mellom hvert møte, men det fine med gode vennskap er at selv om man ikke sees på x antall uker så vil ingenting forandres.

 

Det er mitt behov, though. Andre vil vel være mer sammen med venner / mindre i andre tilfeller.

Lenke til kommentar

Pleier mest å møte noen i helgene, om det er gamle venner eller nye jeg har klart å få meg siden jeg flyttet til storbyen. Kan bli både en tur tur, bowling/biljard eller kino. Er mest jeg som tar initativet, så skulle ønske de også kunne det, bare halvparten så mye som meg hadde vært greit.

Lenke til kommentar

Ikke så alt for ofte. Er så heldig at jeg har de fleste venner på skolen, så de som står meg nærmest ser jeg ca hver dag. Andre gode venner ser jeg sjeldnere. Der kan det fort gå et par uker mellom hvert møte, men det fine med gode vennskap er at selv om man ikke sees på x antall uker så vil ingenting forandres.

 

Det er mitt behov, though. Andre vil vel være mer sammen med venner / mindre i andre tilfeller.

 

EY! Du ser meg hver dag! Ikke glem det aaaaaaaaa

Lenke til kommentar

De vennene jeg har blitt kjent med gjennom studiet er det naturlig at jeg ser og snakker med nesten hver dag på skolen. Jeg treffer av og til de samme vennene i helgene, men ikke hver helg. Jeg henger veldig sjelden med venner utenfor skolen på hverdagene. Andre, gamle venner treffer jeg når jeg er hjemme hos familien på den andre siden av landet, altså annenhver måned omtrent.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke spurt om hva jeg må gjøre for å ha oftere kontakt. Jeg jobber med det.

 

Anonym poster: 9ab9525b01026cea914ea4f29e3600e6

Hehe. Leste litt mellom linjene. Er flink til det når jeg er trøtt :)

Du skrev at du gjerne skulle møtt dem litt oftere, og da tenkte jeg litt langt.

 

Er fortsatt ikke mye hjelp i å høre på forum hvor ofte andre treffer venner for det er helt forskjellig fra person til person. Håper i alle fall posten min hjalp noen.

Lenke til kommentar

Hehe. Leste litt mellom linjene. Er flink til det når jeg er trøtt :)

Du skrev at du gjerne skulle møtt dem litt oftere, og da tenkte jeg litt langt.

Joda, jeg forstår at det kunne leses slik. Egentlig var det formen på innlegget ditt jeg ikke likte. Du kom med selvfølgeligheten om at for å møte folk må man ta initiativ, og avslutter det hele med å si at "[det ikke er] særlig vanskelig om [man] tar i et lite tak selv", som om problemet bunner i at jeg er en lat slabbedask som forventer å få alt servert.

 

Er fortsatt ikke mye hjelp i å høre på forum hvor ofte andre treffer venner for det er helt forskjellig fra person til person.

For å utdype litt, så kan det nevnes at den gruppen som rommer alle mine venner ikke er særlig stor. Noe jeg lurte på var derfor om det er det som er grunnen til at jeg er mye alene, eller om årsaken er at jeg er lite sammen med dem jeg har.

 

Håper i alle fall posten min hjalp noen.

Jeg setter uansett pris på at folk svarer i tråden. Anonym poster: 9ab9525b01026cea914ea4f29e3600e6

Lenke til kommentar

For min del går slike ting i perioder. Jeg bor en heftig flyreise vekk fra min store sosiale omgangskrets. (studier). Så i ferier går det slag i slag. Da kan jeg være sosial bortimot hver eneste dag i flere måneder. Så når hverdagen inntreffer blir det litt mindre. Mest kjæresten, trening, slike ting.

 

Jeg tror det er et dårlig tegn på sosial "helse" når man ikke finner på ting med venner. Ta en telefon, ring noen. Det pleier å bli ganske så hyggelig!:)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...