Gå til innhold

PC oppsett 2014


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Jeg håper Asus finsliper litt på designet, og så har vi en juvel. Bli enda strammere med nedgradert oppløsning, oppgradert SSD og noe svakere ULT-prosessor, og vi har mest sannsynlig et kjøp. :)

Så Linus vise den fram på Computex :D, og den så veldig bra ut ;)

Bare husk å kjøpe en "sleeve" elns. siden den har glass på baksiden også!

Lenke til kommentar

Linus altså. Går det an å ikke like ferien? Har fulgt med på reisevideobloggen hans. Noe av det kjekkeste! :D

 

Fikk forresten inspirasjon fra lanseringen av Mac Pro til å skrive et innlegg om hvordan stasjonære maskiner fra fabrikk kan redde seg selv. Er egentlig min revisjon av hva jeg synes Mac Pro burde være, om Apple var like innoverende som i gamle dager. Les og kommenter gjerne Marius og andre. :)

Lenke til kommentar

Linus altså. Går det an å ikke like ferien? Har fulgt med på reisevideobloggen hans. Noe av det kjekkeste! :D

 

Fikk forresten inspirasjon fra lanseringen av Mac Pro til å skrive et innlegg om hvordan stasjonære maskiner fra fabrikk kan redde seg selv. Er egentlig min revisjon av hva jeg synes Mac Pro burde være, om Apple var like innoverende som i gamle dager. Les og kommenter gjerne Marius og andre. :)

Linus: "We are in one of the tallest buildings in the world, and it's an earthquake"

Linus til Slick "I am gonna tell your mom!"

Slick "So what it is you she is gonna kill!"

:rofl:

BTW: Svarte i tråden din ;)

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Nå er det mange år siden jeg var aktiv her på dette forumet, og hadde pc som hobby, og det jeg kunne om pc da er til ingen nytte den dag i dag. Så nå trenger jeg hjelp av dere til å bygge meg en ny pc som skal stå i stuebenken.

 

Jeg kommer for det meste til å bruke pcen bare til surfing på nett, og nedlasting/streaming av film og musikk. Men det hadde vert gøy med en pc som det er litt krutt i, om jeg med tiden skulle finne på å begynne å spille litt igjenn. Men er ikke noen nødvendighet å kunne kjøre alt av grafikk på max.

 

Jeg har også et ganske greit vannkjølingsett som står i den gamle pcen min, fra tiden jeg holdt på med det, så om det er mulig å få et greit kabinett som kan romme det, så hadde det vert artig, men ingen betingelse. Kabinettet skal som sagt stå i stuebenken, så et stilrent kabinett er å foretrekke.

 

Av lagringsplass så holder det med 1TB og så er det vel kjekt med en kjapp SSD disk til å ha opperativsystemet på.

 

Kommer til å bruke en 55-60 tommers tv som sjerm, om det har noe å si for sjermkortet.

 

Ser på førstesiden på Prodigy builden og bang for the buck gamer pc. Er det noe som kan passe mitt bruk tro, og som får plass i en nett stuekabinett?

 

Angående pris så håper jeg å ikke måtte bruke mer enn 10000kr

 

Alt av hjelp kommer til å bli satt stor pris på :]

Lenke til kommentar

Hei alle sammen.

 

Nå er det mange år siden jeg var aktiv her på dette forumet, og hadde pc som hobby, og det jeg kunne om pc da er til ingen nytte den dag i dag. Så nå trenger jeg hjelp av dere til å bygge meg en ny pc som skal stå i stuebenken.

 

Jeg kommer for det meste til å bruke pcen bare til surfing på nett, og nedlasting/streaming av film og musikk. Men det hadde vert gøy med en pc som det er litt krutt i, om jeg med tiden skulle finne på å begynne å spille litt igjenn. Men er ikke noen nødvendighet å kunne kjøre alt av grafikk på max.

 

Jeg har også et ganske greit vannkjølingsett som står i den gamle pcen min, fra tiden jeg holdt på med det, så om det er mulig å få et greit kabinett som kan romme det, så hadde det vert artig, men ingen betingelse. Kabinettet skal som sagt stå i stuebenken, så et stilrent kabinett er å foretrekke.

 

Av lagringsplass så holder det med 1TB og så er det vel kjekt med en kjapp SSD disk til å ha opperativsystemet på.

 

Kommer til å bruke en 55-60 tommers tv som sjerm, om det har noe å si for sjermkortet.

 

Ser på førstesiden på Prodigy builden og bang for the buck gamer pc. Er det noe som kan passe mitt bruk tro, og som får plass i en nett stuekabinett?

 

Angående pris så håper jeg å ikke måtte bruke mer enn 10000kr

 

Alt av hjelp kommer til å bli satt stor pris på :]

Du kan starte her: https://prisguiden.no/liste/139923 Sett inn et dårligere skjermkort, og kanskje en mindre SSD?
Lenke til kommentar

http://www.hardware.no/artikler/sapphire-radeon-hd-7790-dual-x-oc-version/130766

 

Dette må da vel være et passende sjermkort for mitt bruk. Noen som har noen invendinger mot det? har ikke noe imot å bruke opp mot 2000kr på et kort, så om det er noen som har andre forslag, så er det bare å komme med dem.

 

Har det forresten noe å si at jeg kommer til å bruke en 55-60 tommers sjerm, med tanke på sjermkortet?

Lenke til kommentar

Angående kabinett, så tenker jeg litt på Silverstone med Micro ATX støtte. Vet ikke om dette åpner litt mer for valg av hovedkort, ettersom det er enn mer kurrant størrelse enn mini ITX.

 

Kommer mest sansynelig til å gå for dette. http://www.hardware.no/artikler/silverstone_sst-gd04b/73295/2

 

Kunne også tenke meg å vannkjøle pcen, ettersom jeg har et vannkjølingsett som for noen år siden var det beste man kunne få tak i, trenger vel bare en blokk til sjermkortet, og en brakett for å få cup kjøleren til å passe på hovedkortet.

 

I den forbindelse, er det noen sjermkort som kommer ferdig med vannblokk nå i disse dager?

Lenke til kommentar

https://prisguiden.no/liste/141736

 

Da ser det foreløping sånn ut.

 

Med tanke på Pris/ytelse så er vel prosessoren midt i blinken.

 

Samme gjelder for sjermkortet, og regner med at det er relativt stille, med tanke på store vifter.

 

Strømforsyning, passer denne i kabinettet, og er den tilstrekelig, eller overkill?

 

SSD, billig og kjapp, midt i blinken

 

Hovedkortet er jeg også litt usikker på, det er ivertfall riktig sokkel og chipset, men er det anre kort å anbefale, er en fordel og det er klokkevennelig, ettersom eg mest sansynelig kommer til å køre vannkøling på CPU.

 

Ram, det er vel ikke så mye forskjell fra brikke til brikke, usikker på hvorfor jeg valgte akuratt de.

 

Harddisk, 2TB til en hyggelig pris.

 

Kabinettet, regner med jeg får klemt alt inni der, litt usikker på om sjermkortet får plass, men det skal jeg sjekke opp i, vannkjølinga blir satt på utsiden, om det ikke er plass

 

Også trådløs mus og tastatur.

 

Noen som har noen tilbakemeldinger på lista jeg har satt opp, mottas de med takk :]

Lenke til kommentar

Både GPU og PSU har plass ;)

PSU er overkill, ta den på 650W og kjøp denne GPUen! https://prisguiden.no/produkt/evga-geforce-gtx-660-superclocked-166864 (Du trenger en som blåser luften ut av kabinettet!)

De RAM brikkene er et godt valg, de! Det samme gjelder HKet :)

Hvorfor akkurat det tastaturet + en mus? Hele poenget med det er jo at det har touchpad :p (Ja, jeg har et selv!)

Lenke til kommentar

Har også en gammel PSU i den gamle pcen, kan kansje bruke den.

 

GPU, er ikke den type vife veldig bråkete?

 

Tastatur, kommer nok heller til å velge et tastatur uten touchpad, en kompis har det, og er både greit, og tungvindt.

Joda, dersom du poster navn på den, så kan jeg sjekke ;)

Litt mer bråkete generelt, men i din build vil den være stillere ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...