balder Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Får ikkje start på ein Opel Corsa 1,4 1990 modell. Ser at rotoren har ein sprekk i plasten. Kan det ha noko å sei?
Hårek Skrevet 2. januar 2013 Skrevet 2. januar 2013 Ja, det høres ut som en typisk feilkilde. Det legger seg fuktighet i sprekken og det blir overslag til jord, dermed null gnist på pluggen.
balder Skrevet 2. januar 2013 Forfatter Skrevet 2. januar 2013 (endret) Så plasten har noko å sei også? Og ikkje bare metallet? Ser at det har blitt sot på tennpluggene også etter all kidnigen. Endret 2. januar 2013 av balder
Leo_ Skrevet 3. januar 2013 Skrevet 3. januar 2013 Soten har neppe stor betydning, selv om du med fordel kan fjerne den. Sprekker i rotor og fordelerlokk kan lede gnisten vekk fra riktig stift i fordelerlokket og dermed gjøre at motoren ikke tenner.
balder Skrevet 8. januar 2013 Forfatter Skrevet 8. januar 2013 Eg byttet rotor og tennplugger. Kostet meg kr. 129,-. No går bilen som ei klokke.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. januar 2013 Skrevet 8. januar 2013 Bytt pluggledningene også, dersom det ikke er gjort.
Leo_ Skrevet 9. januar 2013 Skrevet 9. januar 2013 Fint at du tok deg tid til å gi oss tilbakemelding
balder Skrevet 19. januar 2013 Forfatter Skrevet 19. januar 2013 Har no byttet tennpluggene og rotoren og bilen startet på første draget No veit eg ikkje om det hadde vore nok å bytte rotoren, men eg tok å byttet pluggene på samme tid.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå