Gå til innhold

Alienware X51 ?


Anbefalte innlegg

Hei Hei.

 

Har sett litt på denne som gave til lillebroren min.

 

Han spiller en del, og har veldig lyst på den.

 

Så, 2 enkle spørsmål.

 

Cirka hvor bra yter den? Hvilke spill drar den,sånn grovt sett?

 

 

Og, er det god plass til fremtidige oppgraderinger?

 

F.eks en SSD, eller ha 2 disker? 1 TB HDD, og f.eks en SSD til OSet?

 

Tar den nest billigste, og konfigurerer den etter en stund, om han vil ha noe bedre.

 

Mulig et bedre skjermkort, og kansje litt mere RAM.

 

Tror nok hovedgrunnen til at han vil ha den er at det er alienware + lys.

 

Synes selv den er fresh ;) så er nok mye mulig Sjofelgut vil låne den et par ganger.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser ut til at den billigste klarer 30-36 ish fps i BF3 på medium.

 

Du får nok litt mere for pengene vis du enten kjøper andre ferdig bygde pc'er (komplett/multikom) og bare skifter til et annet kabinett. Vis det er looken som er viktig tenkte jeg på.

 

Spørsmål: hvordan "ser det ut til" at den billigste klarer 30-36fps på medium? Erfaring eller?

Lenke til kommentar

Er nok det med at alle på hans alder er ville etter Alienware.

 

Vet at det er overpriset, men om jeg er litt handy og f.eks skifter ut grafikkkortet, og setter inn en I5 3700(?) K prossesor, og OCer, så kan det jo hende det blir litt bedre.

 

 

Han spiller ikke så krevende spill som BF3 heller, går for det meste i Minecraft,Portal 2, Tf2 ( ting som bygger på den spillmotoren) og Borderlands 2.

 

Har pcen oppgraderingsmuligheter da?

Lenke til kommentar

Gå heller for en vanlig ITX maskin i et litt fancy kabinett. (Bitfenix Prodigy) eller noe. Alienware X51 bruker et middelmådig laptopskjermkort og er vansklig og oppgradere.

 

Edit: Ser nå at den nye bruker vanlig desktopskjermkort. Men en vanlig ITX maskin er fortsatt mye mer ytelse for pengene, og lettere og oppgradere.

Endret av oddsmurf
Lenke til kommentar

GTX 640 er ikke noe gaming kort. Å betale 7-8k for en spill PC med det skjermkortet er bortkastet. Den vil dra Source spill bra, men spill som regnes krevende vil nok den ikke duge.

Kabinettet er lite. Jeg vet ikke hvordan den er inni, men den ser ikke romslig ut. Plass til flere HDDer og større skjermkort vil være begrenset.

 

En mini-ITX eller micro-ATX gamer ville vært å foretrekke med tanke på senere oppgraderinger, og generelt sett.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Spørsmål: hvordan "ser det ut til" at den billigste klarer 30-36fps på medium? Erfaring eller?

 

Er ikke av erfaring jeg sa det, søkte på kortet og fikk opp benchmarks :) Men det spørs jo hvordan cpu/ram man har også så det kan være mere, eller det kan være mindre.

 

Vis du bare leser litt på dette forumet finner du sikkert ett oppsett til rundt 8000,- så kan du jo høre med de du bestiller av hvor mye de skal ha for å sette den sammen og installere OS. Sikkert ikke så veldig høy pris, isåfall så kan du jo f.eks kjøpe en litt mindre harddisk og heller gi han en ekstern en annen gang.

Lenke til kommentar

Altså, jeg har en Alienware M14x laptop med et GT 650M GDDR5 (praktisk talt samme ytelse som et GT 640 GDDR5,) og jeg vil ikke anbefale å ha det som gaming-løsning. Det sier litt når jeg må skru ned grafikken til minimum og kjøre 1280x720 i spill som Dishonored for å ikke falle under 30 fps når noe skjer, Battlefield 3 er det ikke sjans til å kjøre, så stort sett sitter man med en maskin som duger til spill fra 2009 og bakover eller tregere spill som Civilization.

 

Vil tippe du trenger en spesialutgave av GTX 660 for å få plass i det X51-kabinettet også, men alt er vel mulig. Uansett vil nok skuffelsen være stor om du ikke får inn et GTX 660 (som sikkert er godt og vel 3 ganger så kraftig)

Lenke til kommentar

Høres ut som en krav stor unge :p

Gi han sokker så får han heller kjøpe en billig Aw pc selv og se hvor skuffa han blir, da slipper du å kaste bort penger ihvertfall

Enig, men du kan jo kanskje legge litt penger inn i sokkene? :D

Edit: Du kommer til å slite med å finne et AW kabinett som ikke koster MYE!

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Høres ut som en krav stor unge :p

Gi han sokker så får han heller kjøpe en billig Aw pc selv og se hvor skuffa han blir, da slipper du å kaste bort penger ihvertfall

 

Haha, enig der, men så var jeg borte på hans 3 siste bursdager, og tenkte han skulle få noe som et plaster på såret.

 

Får bygge noe til han, eller lære han det.

Lenke til kommentar

Jepp, du og han kan jo også kanskje sette dere ned å se på kabinetter, mange forskjellige med forskjellige utseender ;)

Noen "kule" ;)

1: http://www.prisguide...sst-rv01-102947 Denne er litt "AW-ish"

2: http://www.prisguide...-edition-153491

3: http://www.prisguide...-stryker-166626

4: http://www.prisguide...ntom-820-169215

Edit: Hvis ikke nr. 1 kanskje dette? http://www.hardware....-edition/114891 og så kjøre en Camo-Military build med noctua vifter, Sabertooth HK osv...

Kan forresten gi deg et godt tips: NZXT Hue ledlys til PC, med forskjellige moduser, farger osv... (kan slåes av), det blir nok mer stas enn Alienware, det :)

Endret av MariusJS
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...