Gå til innhold

– Fez kommer til andre plattformer (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kommer det til ps3 så er det first day buy... hvis ikke er det first day download på piratbay'en...

 

Hvorfor laste ned hvis det ikke kommer til PS3? Jeg forstår du er PS3 fanboy, men hvorfor ikke støtte det til PC så det får mer penger og dermed mer ressurser til å porte fremtidige spill til flere platformer inkludert PS3/PS4?

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hvorfor laste ned hvis det ikke kommer til PS3? Jeg forstår du er PS3 fanboy, men hvorfor ikke støtte det til PC så det får mer penger og dermed mer ressurser til å porte fremtidige spill til flere platformer inkludert PS3/PS4?

 

fanboy å fanboy du... jeg mener at når de greier å få ut en xbox versjon så går det fint å få ut en ps3 versjon også... å kjøpe en pc utgave for å håpe at det kommer en ps3 versjon.. nei takk.... straffen her blir å laste ned fra piratbay'en. for at det skal svi litt ekstra så kan jeg laste ned 2 og 3 ganger hvis jeg føler for det... etter på blir det slettet så klart, spiller ikke på pc for tiden uansett, så det tar bare plass.

Lenke til kommentar

Fiks laggen (lav fps, stuttering som det er på X360) så kansje jeg kjøper det engang til på en av plattformene mine spillet kommer på.

Den har allerede blitt fikset i 360-versjonen, så det tror jeg du kan ta med knusende ro. :)

 

fanboy å fanboy du... jeg mener at når de greier å få ut en xbox versjon så går det fint å få ut en ps3 versjon også...

Et par punkt:

1. Spillet ble utviklet i XNA, et utviklerverktøy som er spesialtilpasset Xbox og PC.

2. Spillet ble utviklet av to personer

 

Nå har det i ettertid dukket opp program som gjør det enklere å porte over XNA-spill til andre platformer, men PS3 er ikke en av de aktuelle platformene. Fez vil sannsynligvis bli portet over til Windows, Mac og iOS i første omgang.

Lenke til kommentar

Sist jeg spilte, senest idag hadde spillet fortsatt stuttering, så nei det er ikke fikset så jeg tar det ikke med knusende ro :)

Merkelig at du skulle være så uheldig med din versjon av spillet. De aller fleste som har spilt spillet etter patchen kom ut har i det minste ingen problemer med frameraten, så det er høyst usannsynlig at PC-versjonen vil være noe særlig dårligere enn XBLA-versjonen.
Lenke til kommentar

Merkelig at du skulle være så uheldig med din versjon av spillet. De aller fleste som har spilt spillet etter patchen kom ut har i det minste ingen problemer med frameraten, så det er høyst usannsynlig at PC-versjonen vil være noe særlig dårligere enn XBLA-versjonen.

 

Er virkelig synd, ville gitt det en sjanse til. Minispill hos meg skal flyte mye bedre en alle spill der ute som har 10x bedre teknisk grafikk.

Når man går og beveger "verden" så har det en stor tendes å henge etter i bildet, som resulterer stuttering, stuttering er noe jeg ikke takler i spill :)

 

Håper dem lager en herlig PC versjon i 1080p (uten 720p lock) og 60 FPS (uten 30 FPS lock) + får vekk stuttering så blir det skaffet enda en gang.

Endret av iToMaN
Lenke til kommentar

fanboy å fanboy du... jeg mener at når de greier å få ut en xbox versjon så går det fint å få ut en ps3 versjon også... å kjøpe en pc utgave for å håpe at det kommer en ps3 versjon.. nei takk.... straffen her blir å laste ned fra piratbay'en. for at det skal svi litt ekstra så kan jeg laste ned 2 og 3 ganger hvis jeg føler for det... etter på blir det slettet så klart, spiller ikke på pc for tiden uansett, så det tar bare plass.

 

Først må du vite at selv om PS3 på papiret er omtrent lik Xbox 360 i ytelse så krever spill en god del arbeid for å kunne portes over fra den ene til den andre, noe vi også har sett på flere multiplatform spill. Dette er et indie spill så de har ekstremt lite ressurser når det kommer til å lage spillet og de har enda mindre til å porte spillet og folk som deg ødelegger veldig mye for indieutvikklere som absolutt vil utgi på flere platformer da flere utgivelser = mer eksponering og salg = mer penger = mulighet for flere nye IPer i fremtiden, penger for å porte spillet eventuelt bli lagt merke til av f.eks Sony som kan sikkre seg eksklusiver. Jeg skjønner det å boikotte/pirate f.eks Sim City 5 pga. origin/online avhengig gameplay (noe jeg personlig hater pga. jeg er mye på reisefot) da de er store og gjør noe skikkelig ræva mot kunder som betaler fullpris for et singleplayerspill. Indie utvikklere har ikke alltid luksusen med å velge alle platformer å utvikkle til og folk som deg ødelegger bare for sin egen foretrukne platform når du har mulighet å støtte det på en platform du faktisk eier.

Lenke til kommentar

Er virkelig synd, ville gitt det en sjanse til. Minispill hos meg skal flyte mye bedre en alle spill der ute som har 10x bedre teknisk grafikk.

Indie-spill kan bli rammet av akkurat de samme problemene som spill med høyere budsjett. Du må huske på at Fez ble utviklet av to personer, og at de ikke hadde tilgang til de samme ressursene som f. eks Ubisoft eller Rockstar.

 

Heldigvis ordnet det seg(for de alle fleste) etter patchen kom.

Lenke til kommentar

Først må du vite at selv om PS3 på papiret er omtrent lik Xbox 360 i ytelse så krever spill en god del arbeid for å kunne portes over fra den ene til den andre, noe vi også har sett på flere multiplatform spill. Dette er et indie spill så de har ekstremt lite ressurser når det kommer til å lage spillet og de har enda mindre til å porte spillet og folk som deg ødelegger veldig mye for indieutvikklere som absolutt vil utgi på flere platformer da flere utgivelser = mer eksponering og salg = mer penger = mulighet for flere nye IPer i fremtiden, penger for å porte spillet eventuelt bli lagt merke til av f.eks Sony som kan sikkre seg eksklusiver. Jeg skjønner det å boikotte/pirate f.eks Sim City 5 pga. origin/online avhengig gameplay (noe jeg personlig hater pga. jeg er mye på reisefot) da de er store og gjør noe skikkelig ræva mot kunder som betaler fullpris for et singleplayerspill. Indie utvikklere har ikke alltid luksusen med å velge alle platformer å utvikkle til og folk som deg ødelegger bare for sin egen foretrukne platform når du har mulighet å støtte det på en platform du faktisk eier.

 

nå må du lese hva jeg skriver her litt nøyere.. jeg laster ned og sletter, hva er det jeg ødelegger her egentlig?.. INGENTING...

Lenke til kommentar

jeg laster ned og sletter, hva er det jeg ødelegger her egentlig?.. INGENTING...

Og si at du ikke ødelegger for Indie Game Developers fordi du heller vil piratkopiere kontra paye kr ~1-200 for spillet er det mest useriøse jeg har hørt/lest i hele 2012 og 2013. Om alle hadde tenkt som deg så hadde ikke dette spillet blitt laget. Så det å si at du ikke ødelegger er korttenkt, naivt og rett og slett idiotisk!!

 

Få litt kjøtt på beina å se denne filmen (om du tar deg råa til det da): http://store.steampowered.com/app/207080?l=norwegian

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

nå må du lese hva jeg skriver her litt nøyere.. jeg laster ned og sletter, hva er det jeg ødelegger her egentlig?.. INGENTING...

 

Du velger å ikke støtte det med mindre det kommer til _din_ platform, det ødelegger for deg selv og det ødelegger for utvikkleren. Du kan laste ned modder sånn at du kan bruke PS3 kontroller på en PC så det er sagt, kansje du klarer å forvirre fanboyen i deg nok ved å holde i en PS3 kontroll mens du spiller på en PC at du ikke får hatabstinenser.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...