Gå til innhold

Amobil spår hvordan mobilåret 2013 blir


Anbefalte innlegg

Windows 8 og Windows Phone 8 blir lansert i Norge. Ja, vet de på papiret er lansert, men det er jo helt fraværende i butikker som Elkjøp og Expert.

 

Nokia aksjekursen dobles.

 

Wow fra 4 til 8 kr? Om man håper på suksess for nokia må du nok sette målet noe høyere. De var vel oppe i 40-50 kr per aksje i storhetstiden. Så en 10 dobling hadde vært godt for nokia og aksjeeierene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I mine øyne er det å spå å si noe om hvordan den delen av fremtiden som ikke er kjent for oss blir. Dette kvalifiserer knapt nok som spådommer, men en oppramsing av ting vi i større eller mindre grad kjenner til.

 

Litt av poenget er vel at vi på slutten av 2013 skal se tilbake på hvor godt man traff. Her er det kun snakk om i hvor stor grad det ble utbredt.

 

Jeg mener ikke at man skall hente inn alle spådommer fra tynn luft, men disse er litt vell solide synes jeg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor? -.- 4x er en fantastisk mobil...

 

Det er den Absoloutt ikke! Er mye e kan skrive om denne som ikke er på par med SIII, One X og Nexus 4.

1: Ikke Jellybean, CRAPPY updates (ikke kom og si at den har fått mang oppdateringer.. den har fått noen ja, men er på samme android versjon 4.0.3 /BAD )

2: Lyden i bakhøytaleren er forferdelig

3: Skjermen har litt glippe på sidene, og er man uheldig kan man faktisk få støv under skjermen :O idioti.

4: Lyden kan "hakke" inniblandt på hodetelefonene når du hører på musikk.

5: Heating issue, Den blir ubehagelig varm under liten bruk som et spill i 2-5min, skjermen dimmes ned og du kan ikke skru opp skjermens lysstyrke pga dette. Og du må vente til den har blitt kald.

6: VELDIG dårlig support på XDA, ikke en eneste rom,kernel osv. Locked bootloader..

7: Kameraet .. uff av mei.. LG er ikke flinke her dessverre med noen av tlfnene sine.. (nexus 4 inkludert)

8: Denne har en Quad-core CPU og Tegra 3? Må være noe tull.. For min har fps drops og hakker under spill som Subway Surfers, Hill Climb, Temple Run, Dead Trigger og GTA Vice city.

9: Den føles billig ut, den knirker fra alle kanter, og USb kontakten føles ikke bra ut når man skal plugge i USBn.

10: Stock launcheren lagger med live wallpapers, og klarer dette veldig dårlig.

 

+ Minnekort

+ Skjerm

+ NFC (e harke brukt det engang xD)

 

Jeg gikk fra SII Til denne.. SII var jeg mer fornøyd med.

Lenke til kommentar

LG Optimus G ser jo helt fantastisk ut. Trenger en ny mobil snart så det blir enten den eller Samsung S3.

 

Serriøst..? Hvorfor i huelste erke Nexus 4 på lista di? Eneste LG telefonen som er verdt å ha akkurat nå jo:/ den får oppdateringer lenge før alle andre.. Skaffer du deg optimus g kan du glemme dette.

 

Samsung sIII er jo stygg (alle har forskjellige meninger).. Men den har ivertfall JellyBean :)

Lenke til kommentar

:)Nokia kommer med en ny Symbian telefon.

Samsung kommer med et nytt nettbrett og minst 2 nye mobiler

Apple holder seg foreløpig stille, visse ikke en ny mac dukker opp

Samsung vs Apple rettsak om designing.

Huawei blir en ny bestselger på mobiler i Norge.

ZTE prøver seg med en ny telefon, men blir ikke noen stor bestselger i NorGE

Firefox OS blir lansert på en Nokia.

Windows Phone vil ikke bli så mye mer populært, men det kommer en del nye apper der.

Og til slutt Det kommer minst 2 nye Android- versjonr. :)

Endret av Mobilian
Lenke til kommentar

Serriøst..? Hvorfor i huelste erke Nexus 4 på lista di? Eneste LG telefonen som er verdt å ha akkurat nå jo:/ den får oppdateringer lenge før alle andre.. Skaffer du deg optimus g kan du glemme dette.

 

Samsung sIII er jo stygg (alle har forskjellige meninger).. Men den har ivertfall JellyBean :)

 

Ja, jeg er så og si enig med deg om at S3 er litt for rund som gjør den stygg.

Hvorfor anbefaler dere Nexus 4? Og er det eventuelt noen andre gode mobiler bortsett fra S3'en og Nexus 4'en som jeg kan kjøpe?

Lenke til kommentar

Ja, jeg er så og si enig med deg om at S3 er litt for rund som gjør den stygg.

Hvorfor anbefaler dere Nexus 4? Og er det eventuelt noen andre gode mobiler bortsett fra S3'en og Nexus 4'en som jeg kan kjøpe?

 

Hvorfor?

 

Nexus 4:

 

+ Skjermen har 1280x768: 318PPI, veldig fint design og ingen fysiske knapper.

+ CPU, S4 snapdragon sammen med GPU, Adreno 320 og 2Gb ram

+ Android? Alltid siste versjon av android, du har dem før alle andre (vertfall noen mndr, garantert!)

+ NFC (trur de andre au skal ha det)

+ Den er helt åpen! gjør hva du enn vill! Roms, themes,kernels osv osv.

+ Android 4.2?

+ Bluetooth 4.0

+ Ingen bloatware.. dette burde nesten være en vinner bare her.

+ Led notifikasjon (ikke alle som har det, og det er virkelig et + i min bok med dette.)

 

- Ingen minnekort, for noen er dette et minus. Men for meg bruker jeg aldri mer en 5-6gb

- Ikke uttagbart batteri

- Kamera, det er ikke forferdelig.. men ikke best heller :)

 

Dette burde være nokk til å vite hvilken tlfn du burde ha i tankene.

 

HTC One x+ Er jo kommet.. men jeg har aldri vært fan av htc sense.. det er tregt i mitt øye :)

 

+ 64GB, for noen er dette bra, for meg er det alt for mye til en tlfn.

+ NFC

+ Bluetooth 4.0

+ Tegra 3 spill som ikke alle andre kan spille

+ Kamera

+ LED notifikasjon. (de andre htc har dette, da skulle denne au ha det)

 

- Htc Sense

- Skjermen kunne vært bedre, men er absolutt ikke dårlig, den har varme farger.

- Video opptak, men for meg er det mer enn nokk.

- Ikke minnekort.. som jeg sa om nexus 4.. no big deal.

- Prisen er veldig høy forholdt til Nexus 4

- Ikke på lager :p

- Ikke uttagbart batteri

- Oppdateringer.. denne kommer med 4.1 og vill bli oppdatert.. men seint.

Endret av Mikkis2k
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734
Serriøst..? Hvorfor i huelste erke Nexus 4 på lista di? Eneste LG telefonen som er verdt å ha akkurat nå jo:/ den får oppdateringer lenge før alle andre.. Skaffer du deg optimus g kan du glemme dette.Samsung sIII er jo stygg (alle har forskjellige meninger).. Men den har ivertfall JellyBean :)
Ja, jeg er så og si enig med deg om at S3 er litt for rund som gjør den stygg.Hvorfor anbefaler dere Nexus 4? Og er det eventuelt noen andre gode mobiler bortsett fra S3'en og Nexus 4'en som jeg kan kjøpe?

 

Kjøp Padfone 2 64 GB uten PadDock http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

1280*720p Super IPS+ skjerm laget av Sharp

Qualcomm Snapdragon S4 Pro Quad-Core 1.5 GHz Krait

2 GB Ram

32/64 GB internminne

Android 4.1 Jelly Bean, nesten ren Android

13 MP F2.4 Sony kamera med 1080p 30 FPS filming

4G LTE 800, 1800 og 2600 MHz frekvens

Bluetooth 4.0

2140 mAh Li-Po batteri

 

Og mye, mye mer. En annen ting er jo at man kan dokke den for så å få en 10" tablet, det er uansett helt frivillig.

Endret av Slettet+981734
Lenke til kommentar

 

"2013 vil bli et skoleår for mange aktører, når mobilreklame skal læres og gjøres på en skikkelig måte. Selv om reklamebransjen har hatt mange år på seg for å lære hva som er effektiv reklame – er vi likevel redd for at reklamebyråer vil forsøke å ødelegge brukeropplevelsen på mobil helt i starten."

 

Kanskje en liten dirgesjon, but here goes:

Det skjer nesten daglig at postkassen utenfor huset er full av reklameblader fra lefdal, elkjøp, jysk, bohus osv... Dette blir nermest direkte omgjort til fyll i den blå papirdunken.

 

Jeg synest det hadde vært greit å kunne få all den fysiske reklame som jeg i dag får postkassen, som en digital (e-?)post på pc/nettbrett i steden. Kunne sikkert spart miljøet og omgivelsene for mye unødvendig søppel.

 

Noe av reklamen blir bladd kjapt gjennom, men det kunne jeg like kjapt og enkelt gjort på en dippedutt som PC, TV, mobil og nettbrett.

 

Disse kronene/ørene som brukes på produksjon og distribusjon av disse fysiske reklamene kunne heller gått til en elektronisk tjeneste drevet av Posten eller andre. Forhåpentligvis tom for spam pga kontrollen (og eventuelt, kostnaden for utsender tilsvarende kostnaden av den fysiske utgaven) en slik tjeneste kunne hatt..

 

Et annet spørsmål: Hadde vi blitt kvitt mye spam mail om det kostet en minimal sum pr. sendte e-mail?

 

De fleste elektronikkbutikkene har mulighten til å få fysisk reklame som digital post. Må bare huske å klistre på "nei til reklame" på postkassen etterpå!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Tusen takk for svarene Mikkis2k og DarthSaradus :)Asus sin mobil falt i bedre smak enn den Nexus 4.Går det ann å kjøpe Asus sin Padfone med ett abonnement?

 

Nei, dessverre ikke som jeg har sett til nå. Jeg mener at 4600 +/- er ikke noe serlig å betale for en telefon som dette, hvilken teleopperatør bruker du, Telenor, NetCom, Chess...?

Lenke til kommentar

Jeg har en drittmobil ( Sony Ericsson W595 ) og jeg bruker Telenor.

Jeg så på noen reviews av Asus sin mobilen, og den er veldig pen og stilig, men det var en ting jeg ikke likte og det var at når han snudde mobilen så brukte mobilen 4-5 sekunder på å reagere og snu bildet på skjermen.

Det kan være at det var han ( mannen i videoen ) som snudde mobilen litt for lite, eller har dere opplevd at det er slik?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Jeg har en drittmobil ( Sony Ericsson W595 ) og jeg bruker Telenor.Jeg så på noen reviews av Asus sin mobilen, og den er veldig pen og stilig, men det var en ting jeg ikke likte og det var at når han snudde mobilen så brukte mobilen 4-5 sekunder på å reagere og snu bildet på skjermen.Det kan være at det var han ( mannen i videoen ) som snudde mobilen litt for lite, eller har dere opplevd at det er slik?

 

Jeg må si at jeg ikke har opplevd noe galt med Padfone 2, spesielt siden den fikk Jelly Bean, de fleste Android telefoner tar seg uansett noen små pauser som du kanskje ikke vil ha, Padfone 2 er nokk den beste akkurat nå uansett. Det er forresten ikke noe Padfone 2 på Telenors nettbutikk og jeg har ikke sett noen (fysiske) butikker som seller den enda. Om du må kjøpe med abennoment, så er LG Nexus 4 et alternativ, men da må du huske på at du bare får 1/4 av internlagringen, og at kameraet er svakere.

Lenke til kommentar

Men hva med å vente til LG Optimus G kommer ut? Det er ikke så lenge til og jeg kan vel klare meg i 2 måneder til nå som jeg har ventet i 5 år :p

Liker ikke helt hvordan Nexus 4 ser ut, det med at homebutton og backbutton er på selve skjermen og ikke under.

En mobil jeg også synes er digg er Samsung s3 ( vennen min har en ), designet er ikke det beste men det fikses med ett deksel : -)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Men hva med å vente til LG Optimus G kommer ut? Det er ikke så lenge til og jeg kan vel klare meg i 2 måneder til nå som jeg har ventet i 5 år :pLiker ikke helt hvordan Nexus 4 ser ut, det med at homebutton og backbutton er på selve skjermen og ikke under.En mobil jeg også synes er digg er Samsung s3 ( vennen min har en ), designet er ikke det beste men det fikses med ett deksel : -)

 

Ja, om du skal ha abonement, så vent på LG Optimus G, den har mange av de samme spesifikasjonene som Padfone 2, men max internminne er 1/2 av Padfone 2, den har ikke Jelly Bean enda, og den har LG "skin" som er laget for forandrings skyld heller en for å forbedre.

 

Om du syns det er greit å betale full pris med en gang, da syns jeg at du burde kjøpe Padfone 2 64 GB istedet http://www.dustinhom...hProvider_dacsa

 

Det du må tenke på med S3 om du vurderer den, er byggekvaliteten, at AMOLED skjermen er svakere i lysstyrke enn andre skjermer og at AMOLED dør fortere en IPS LCD teknologier som du finner i LG Optimus G og ASUS Padfone 2

Endret av Slettet+981734
Lenke til kommentar

Hmm... fatter ikke at det kan være så vanskelig å bestemme seg for 1 mobil å kjøpe :( !

Som skrevet over så kommer ikke oppdateringen med èn gang på LG Optimus G.

Jeg trenger ikke mer enn 16/32 GB med lagring uansett, så det er ikke et problem.

Jeg elsker hvordan Optimus G ser ut, men det med at den har en bakside av glass er et minus i mine øyne.

 

Jeg vet ikke om jeg vil kjøpe en mobil uten abonnement, da jeg kommer til å bruke den mye på skolen og da trenger jeg mobilnett

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981734

Hmm... fatter ikke at det kan være så vanskelig å bestemme seg for 1 mobil å kjøpe :( !Som skrevet over så kommer ikke oppdateringen med èn gang på LG Optimus G.Jeg trenger ikke mer enn 16/32 GB med lagring uansett, så det er ikke et problem.Jeg elsker hvordan Optimus G ser ut, men det med at den har en bakside av glass er et minus i mine øyne.Jeg vet ikke om jeg vil kjøpe en mobil uten abonnement, da jeg kommer til å bruke den mye på skolen og da trenger jeg mobilnett

 

Du kan bytte abonemanget ved siden av å kjøpe ny telefon http://www.telenor.no/privat/mobiltbredband/abonnement.jsp

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...