Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lufting av baby navn ..


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Superharry.

 

Hva i all verden er det med nybakte mødre nå til dags? Er det blitt en slags konkurranse om å gi barnet mest mulig tacky navn som f.eks Chanel og Leander? Men for all del. ;p Ikke noe personlig ment, TS.

Endret av Frk. Snasen
  • Liker 7
Lenke til kommentar

Først og fremst - gratulerer.

 

Siden du ber om en mening holder jeg med de fleste andre her.

 

Jeg ville ikke brukt uttrykket "harry", det synes jeg ikke passer, men synes navnekombinasjonen er på en måte litt "påtatt forfinet", noe slikt som man kunne vente fra ett par som ari&martha.

 

Jeg synes ikke særlig mye om navnet Constanse, jeg får med en gang assosiasjoner til britisk/fransk rennesannseoverklasse.

 

Amira liker jeg bedre, men jeg er litt enig med Distressor ang. opphavet.

Alle navn har ett opphav, de fleste utefor norge, men det er forskjell på om de er vanlige i landet man skal bruke dem.

Maria er blitt et vanlig norsk navn, Amira kjenner jeg ingen som heter. Tror ikke jeg har hørt navnet brukt en gang.

 

Jeg er heller ikke særlig fan av dobbeltnavn, og spesielt ikke i en sammenheng der det andre navnet ikke tjener til annet enn pynt.

 

Jeg ville gått for bare Amira dersom dere har forelsket dere i det navnet. Også litt artig at det er et anagram til Maria.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Min første følelse da jeg så navnevalget blir et ekko av Ekko som sier det taktfullt :)

 

[navnekombinasjonen er på en måte litt "påtatt forfinet"]

 

Det flyter ikke. Navnene har hverken 'fellestrekk' som binder de sammen, eller egenskaper som gir en interessant spenning/dynamikk. Ikke i ordklang, kultur eller stavelser/rytme.

 

Amira Constanse.

 

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest medlem-278404

Jeg er selv veldig glad i dobbeltnavn, men synes dette navnet blir litt for "tungt". Skal sies at jeg synes Amira er et veldig fint navn. Constanse er jeg ikke noe fan av.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...