Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PC slås av automatisk, tidvis problemer med å starte.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har et problem med pc'en. den slår av automatisk av og når jeg prøverå slå den på starter ikke Cpu og Sjermkort. etter en stund kan alt være greit men etter 1-3 timer kan den slå seg av igjen og det samme problemet.

noen som har eller vet hva problemet er ? Cpu ligger på 35-55 grader.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

CPU intel I 5 2500K, Hovedkort Sabertooth P67, PSU chieftec power 85 750W, sjermkort Msi Nvidia Gtx 560 TI, Ram/minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4GB

Skrevet

Nå skal jeg ikke si dette for sikkert, men har dessverre hørt at Chieftec har noen dårlige PSU'er. Tidligere var de bra, men i det siste er det mange som har hatt problemer med dem. Så er det mulig at det er PSU'en som lager krøll for deg.

Skrevet (endret)

Har du overklokket noe?

Booter bare maskinen random mens du bruker den?

Har du gått igjennom power options (advanced)?

Les her om PSU http://pcsupport.abo...rsupplytest.htm

Termisk?

Kortsluttning? (Eksponerte kabler/komponenter)

Det kan være mye som skylder dette. Test RAM (memtest86) og CPU (Prime95).

Et triks kan være å plukke ut ALT du ikke MÅ ha i maskinen (harddisker, ROM, minne (alle utenom 1) osv osv) og se om du kan eliminere noen av komponentene.

Et annet tips kan være å plugge av alt og plugge det inn igjen. Jeg har flere ganger hatt problemer pga kabler som ikke sitter skikkelig etter å ha dillet i kabinettet.

Lykke til.

Endret av Kyrre S.
Skrevet

har også hørt at chieftec har hat problemer med sine som de har bekreftet selv men det var desverre etter jeg kjøpte den så jeg skal evt bytte og noen ambedalinger til merke minimum 750W

Skrevet

Ganske dyr da men har renseet PSU nå så Skal prøve ein stund til og den har ikke slått seg av enda så tror kanskje problemet er løst :)

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...