Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg har 25/25 Altibox, og har testet 3 ulike VPN-er. HMA gir meg kanskje 8 megabits i hastighet, mens de to andre gir meg under 1 megabit! Er det noe med Altibox som fører til at jeg ikke får brukbar fart? Hvordan fikser jeg det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

HideMyAss lekker informasjon om kundene sine, og har derfor sannsynligvis også logger. Om du bruker VPN for å forhindre slikt burde du titte på en annen tilbyder.

Det er ikke så ofte du finner en VPN som kan tilby stabilt 10Mbit+, så tror ikke du skal forvente å finne noen som gir deg 25/25 stabilt, hvertfall ikke til "normal" pris og med gode vilkår.

Farten bør ikke ha noe med Altibox å gjøre ved mindre de struper trafikk mot VPNs, men det er det ingen grunn til å mistenke.

Har lest at Anonine er ganske kjapp. Svensk. Du kan jo prøve den.

Skrevet

Ja, jeg fornyer ikke abo på HMA og derfor trenger jeg en ny, men de to andre gir under 1megabit (Air VPN og PrivatVPN), og det virker som om det er noe feil, for det kan da ikke være normalt? Brukerstøtten der skjønner heller ikke og mener det må være linjen.

Skrevet

Du kan forresten også titte på TorrentPrivacy. Tror de også har ganske god speed. Nederland.

Det er vanskelig å si hvorfor du får lav speed med Air VPN og PrivatVPN, men som sagt at det ikke veldig vanlig at man kan forvente god speed på VPNs. Plassering f. eks har mye å si.

Skrevet (endret)

Men Air VPN garanterer minst 4 megabits, og det er jeg ikke i nærheten av. Tenkte kanskje det var noe med ruteren jeg måtte sette opp eller noe.

hva slags router har du satt opp vpn på? har nettop satt opp vpn selv på en boks jeg kjører pfsense på, når jeg kjører trafikken gjennom vpn klarer ikke routeren mer enn 20Mbit trafikk :/ uten vpn klarer den 60Mbit

I mitt tilfelle er det routeren som er begrensningen, er mye mulig du også har samme problemet.

Endret av trrunde
Skrevet

Min VPN på pfsense klarer heller ikke å kjøre gjennom mer enn 15-20 mbit...har ikke prøvd uten kryptering da.

ser jeg skrev litt misvisende, mente uten vpn så kjører jeg med 60Mbit, ikke uten kryptering. Har endret posten.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei

Jeg holdt på å gi opp, men så bedret ting seg, aner ikke hvorfor, og jeg får nå gjerne 15-20 megabits via Airvpn på Altibox. Iblant over 20. Må ha vært noe med linjen min eller oppsett som førte til lave hastigheter.

• 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet

^Det stemmer. Kun IP/loccheck går gjennom Unblock-Us sin reverse proxy. All mediastreamingen går direkte fra serverne til f.eks Netflix. Speedtest med Unblock-US DNS har ingen effekt i forhold til hvilken som helst DNS.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...