Gå til innhold

Skal kjøpe nettbrett, trenger tips.


Njord74

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg skal kjøpe meg et nettbrett i romjula eller nyåret.

 

Håper noen her kan tipse meg til det perfekte brettet for meg..

 

Det jeg er ute etter er et med GOD klar skjerm,perfekt til filmtitting,rask surfing,grei lagringsplass eller mulighet for minnekort,WIFI OG Simkort.

 

Hadde det ikke vært for at Apple tydligvis har bannet torrentklienter som Bittorrent og Utorrent,hadde jeg kanskje gått for den,men det kan jeg ikke,da torrentklienten er mye brukt av meg (Nei,ikke ulovlig nedlasting)

Pris ikke viktig.

 

Tips?

 

Tror ikke Amobils testvinner er aktuell, pga skjermen...

 

EDIT: Den kan godt være uten 3G..

 

Lurer litt på Nexus 7 og Samsung Galaxy Tab 8.9 LTE..

Hva burde jeg gå for?Ev,andre?

 

Nexus 10 er vel ikke å få noe sted enda.

Endret av Njord74
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte en Asus Transformer TF300TG for et par uker siden og er kjempe fornøyd.

Den innfrir alle kravene dine i alle fall. Kjøper du med docking så støtter den både MicroSD og SD kort (begge deler kan stå i på samme tid), WIFI og 3G, rask CPU og bra GPU og fin skjerm.

 

Men den koster litt da.

Lenke til kommentar

takker for svar.

 

vurderer også disse;

 

www.multicom.no/ASUS-Nexus-7-32GB-Nettbrett-fra-Google-med-3Ge-Med-ladere-Micro-USB-GOOGLE/cat-p/c101241/p10622357

 

www.multicom.no/Samsung-Nexus-10-32GB-Nettbrett-fra-Google-Med-ladere-Micro-USB-GOOGLE/cat-p/c101241/p10622460

 

www.amobil.no/artikler/asus_transformer_prime/104590

 

www.amobil.no/artikler/samsung-galaxy-note-10-1/111849

 

siste er usikker pga skjermen..

 

flere tips gjerne,da dette blir mitt første nettbrett...

Lenke til kommentar

noen formeninger her om hvilket av disse som er det beste kjøpet?

 

Først må du bestemme deg for størelse.. Klarer du deg med 7 skjerm så er Nexus det beste kjøpet.

Skal du ha med deg brettet hver dag eller veldig ofte ut så hadde jeg kjøpt Nexus 7 men er dette et brett som du i hovedsak skal bruke hjemme og ha med av og til så gå for 10 uten tvil.

Det er bedre på alt annet bortsett fra å ha det i lomma, film, spill, nettopplevelse etc etc.

Jeg ser du styrer unna Windows 8 brett og der er jeg enig det er alt for mangelfult enda så opplevelsen blir tragisk etter min mening. Skal du ha et rent surfebrett så duger win8 veldig bra men ellers er det alt for store mangler i opperatativsystemet.

Jeg har flere brett og bytter ofte og dårligst opplevelse er uten tvil win8 brett, android er veldig bra med masse muligheter det samme med apple ipad.

Synd du ikke kan ha ipad jeg personlig mener ipad 4 klart er det beste brettet på markede uten tvil.

Asus prime selges ikke lenger Asus Transformer TF700 tatt over for dette og det anbefaler jeg ikke det sliter veldig med frysing og nettleseren krangler, jeg solgte mitt etter 3 uke men det har god skjerm og er raskt og nydelig bygget.

Samsung Note er et godt brett men hvis du ikke er spesielt int i pennen og dens muligheter så hadde jeg ikke kjøpt det grunnet middels spesefikkasjoner.

Asus tf300 som er foreslått er ikke et dumt brett og dette får du nå for 2490

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=764536

Med 3g ca 600,- mer det hadde jeg kjøpt pr nå hvis du ikke kan vente på Nexus 10 eller ha Ipad 4

Endret av Jada-jada
Lenke til kommentar

Først må du bestemme deg for størelse.. Klarer du deg med 7 skjerm så er Nexus det beste kjøpet.

Skal du ha med deg brettet hver dag eller veldig ofte ut så hadde jeg kjøpt Nexus 7 men er dette et brett som du i hovedsak skal bruke hjemme og ha med av og til så gå for 10 uten tvil.

Det er bedre på alt annet bortsett fra å ha det i lomma, film, spill, nettopplevelse etc etc.

Jeg ser du styrer unna Windows 8 brett og der er jeg enig det er alt for mangelfult enda så opplevelsen blir tragisk etter min mening. Skal du ha et rent surfebrett så duger win8 veldig bra men ellers er det alt for store mangler i opperatativsystemet.

Jeg har flere brett og bytter ofte og dårligst opplevelse er uten tvil win8 brett, android er veldig bra med masse muligheter det samme med apple ipad.

Synd du ikke kan ha ipad jeg personlig mener ipad 4 klart er det beste brettet på markede uten tvil.

Asus prime selges ikke lenger Asus Transformer TF700 tatt over for dette og det anbefaler jeg ikke det sliter veldig med frysing og nettleseren krangler, jeg solgte mitt etter 3 uke men det har god skjerm og er raskt og nydelig bygget.

Samsung Note er et godt brett men hvis du ikke er spesielt int i pennen og dens muligheter så hadde jeg ikke kjøpt det grunnet middels spesefikkasjoner.

Asus tf300 som er foreslått er ikke et dumt brett og dette får du nå for 2490

http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=764536

Med 3g ca 600,- mer det hadde jeg kjøpt pr nå hvis du ikke kan vente på Nexus 10 eller ha Ipad 4

 

Takker for svar.

 

Jeg så nettopp på en Nexus 7 i butikk,og synes skjermen var litt vel liten egentlig...

Jeg kommer nok til å bruke nettet mest hjemme og ha det med meg av og til på turer.

Skal brukes mest for film og surfing.

 

Ser ut som Nexus 10 er det rette brettet da.Skal nok klare å vente på det,men det har vel ikke 3G?

Ikke at jeg MÅ ha det men jeg har ikke sett noe skrevet om at det har det..

Lenke til kommentar

Forstår jeg det rett har ikke og kommer ikke noen gang nexus 10 til å ha 3g. Den har heller ikke særlig stor lagringsplass (maks pdd er 32g versjon). Videre kan du heller ikke koble til et SD kort.. så om lagringsplass lokalt er viktig så tenk deg om. Google sin visjon er gratis wifi all over og da vil alt annet være overflødig.

 

Om vi er der helt enda vet jeg nå ikke..

 

Sånn ellers er jeg veldig fornøyd med min nexus 10 og bruker den mye med netflix! Det er kjapt på alle områder og har fungert knirkefritt den måneden jeg har hatt det

 

Edit: ser en over her nevnte at dockingstasjonen til transformer tilbød SDkort støtte. Godt mulig det blir lignende for nexus 10..

Endret av Zaxo-BF.no
Lenke til kommentar

Forstår jeg det rett har ikke og kommer ikke noen gang nexus 10 til å ha 3g. Den har heller ikke særlig stor lagringsplass (maks pdd er 32g versjon). Videre kan du heller ikke koble til et SD kort.. så om lagringsplass lokalt er viktig så tenk deg om. Google sin visjon er gratis wifi all over og da vil alt annet være overflødig.

 

Om vi er der helt enda vet jeg nå ikke..

 

Sånn ellers er jeg veldig fornøyd med min nexus 10 og bruker den mye med netflix! Det er kjapt på alle områder og har fungert knirkefritt den måneden jeg har hatt det

 

Edit: ser en over her nevnte at dockingstasjonen til transformer tilbød SDkort støtte. Godt mulig det blir lignende for nexus 10..

 

Takker for svar.

Det blir nok en Nexus 10 32gb.

Kan ikke finne noen som selger den enda,så hvor kjøpte du din?

Lenke til kommentar

Bare så det er sagt, under bruk av torrent programmer, virker det som min TF 201 kneler fullstendig. Torrent Software virker å suge ressurser som fy på Transformert Prime ihvertfall.

 

Men nå ville jeg ikke anbefalt noen Asus brett heller egentlig, for for Guds skyld håpe de senere vertene yter bedre enn Primen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...