Gå til innhold

Asus P8Z77-V Pro: bruke intern OG ekstern grafikk.


MartinsenGM

Anbefalte innlegg

Har nettopp fått skrudd sammen en ny maskin med P8Z77-V Pro hovedkort. Jeg har et Radeon 7950 skjermkort og dette fungerer som det skal.

 

Men så ser jeg at hovedkortet også har sine egene utganger for grafikk, vga, hdmi, dvi og displayport. Men er det mulig å bruke disse utgangene når man har et annet skjermkort?

 

Jeg har prøvd å skru på "alt" som er av instillinger for intern grafikk i biosen og den dukker opp som Intel HD Graphics 4000.

 

Men, problemet er at det ikke kommer noe bilde på TV når jeg kobler det til.

 

I manualen som følger med står det ikke noe om muligheten for å kunne bruke både det interne og et ekstra skjermkort, istedet står det om noe som heter "LucidLogix® Virtu™ MVP Technology".

 

En mulighet for å kunne kombinere den interne grafikken med et skjermkort for å utnytte det best mulig.

 

Men hvis det betyr at det ikke skal være noen mulighet for å kunne bruke den interne grafikken til noe annent enn det gidder jeg ikke surre og prøve mer.

 

Derfor: Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte muligheten for å kunne koble en skjerm og/eller tv til grafikkutganene på skjermkortet samtidig som man bruker et vanlig skjermkort??

 

Mvh

MartiniGM

Endret av MartiniGM
Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det skal gå an å bruke begge GPU-enheter samtidig. Sørg for at du har driver for begge, og en skjerm tilkoblet hver.

 

Spør også Asus om problemet. Det kan være dem har gjort det slik at det ikke er mulig, at HD4000 blir deaktivert hvis det er et annet skjermkort tilstede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...