Gå til innhold

Terratec Mystify Razer Boomslang 2100?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yup, den er testet ja. Kunne skrevet side opp og side ned om hvor dårlig den er. Den er rett og slett utrolig dårlig. Kan ikke brukes i spill i det hele tatt.... Mulig jeg har fått meg et spesielt feilbefengt eksemplar.. men tror ikke det heller - Komplett.no har slutta å føre den, sikkert ikke uten grunn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kjøpte musa fra Komplett for ca en uke siden og jeg er veldig missfornøyd med den for nesten krampe i hånda å bruke den i mere en 1 time og side knappene er jo altfor store så når du skal flytte på mus sideveis så er det nesten ikke til å ungå å klemme inn de side knappene og det er jo jævla kjipt har gått tilbake til min Logitech mus igjen!

PS ikke kjøp den.

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Dere ANER ikke hva dere går glipp av...

 

1. De som får krampe i handa av denne har enten for små hender for musa...eller krampholder for mye i den når de blir ivrige eller trykker på knappene.

 

2. De gjorde en skikkelig bommert med denne musa. Og det var BALLEN....til de som synes den standard utgaven med standardballen suger....ta ut den 20-30grams kula fra din GAMLE mus....og kast inn i denne....(såfremt den har samme dimensjon) bruk gjerne en ball med litt STICKY overflate gummi..put den inn i Razer 2100 musa og prøv igjen...ikke bare fungerer musa nå på ALLE underlag...men den GLIPPER ikke i spill HELLER!!!...

 

3. Om du får kramper i henda, så er det OFTE pga dårlig sittestilling...

albuer skal hvile 90grader på bordflata og lillefinger og tommel skal være plassert på sideknappene...ringfinger skal ligge hvilende på "veggen" ved siden av musknapp 2.....ettersom du er høyre eller venstrehendt...

Ikke strev for å skal ha 3 fingrer OPPÅ musa...det er den for brei til..

Sett opp responsen...så trenger du ikke bevege musa mer enn 1-5mm for å faktisk snu....med aksellerasjon snur du 360grader rundt med 5mm sving på musa hurtig...

 

4. Somsagt.....dette er en mus for HARDCORE GAMERS!!!...

:woot: Og jeg brukte DUAL OPTICAL fra logitech før...og den greier jeg ikke spille med lenger...den blir rett og slett for TREG!!!!!.... :grumpy::roll:

 

 

...og kjøp dere FUNC SURFACE musmatte!!!!....den er 3mm tykk..og du vil ikke engang FØLE at du har den på bordet!!!.....

 

5. IKKE UNDER NOEN OMSTENDIGHET TRO AT DU KAN MESTRE DENNE MUSA MED MINDRE DU ER VILLIG TIL Å GI DEN MINIMUM 3-4 UKERS TILPASSNINGSTID!!!! - Okay...så vil du føle deg som en NOOB de 2-3 første ukene....men gi denne musa noen uker...med HARDCORE gaming hver dag...så kan jeg GARRANTERE dere at dere ikke vil bruke en annen mus til gaming etterpå!!!

 

 

MYSTIFY RAZER BOOMSLANG 2100 RULEZ!!!! (...etter nødvendige modifications seff!!!)

 

 

Hilsen

 

Bård

aka

<<RzR>>Toffypops

 

HQ08FULL, Asus 7V8X MB SATA/GBLAN, XP2600+,Hercules Radeon9700, 512MB Corsair DDR2700 333mhz, 240GIG drive capacity240GIG drive capacity,21" Hitachi skjerm, Hercules Game Theater 7.1, Logitech Dual Optical, Mystify Razer Boomslang 2100, fUnC sUrFaCe 1030 musmatte, HP Surestore DAT24i, Plextor 40xbrenner, Pioneer116i sonefri DVD-rom, 52X CD-ROM,

Lenke til kommentar

Den musa er så dårlig at jeg egentlig kan få latterkrampe at dem i det hele tatt har laget den og i tillegg sagt at det er ei gaming mus. Den suger så mye at folk skulle fått betalt for å bruke den.

Nr1. Reaksjonen er dass å dra musa fra A til B fort resulterer i at pilen går rett opp, ballen er for liten, softwaren er bare fjas. Hold dere borte fra det helvetes tullet og kjøp en ordentlig fra Logitech/MS.

Hadde MX300, så Boomslang 2100, nå MX310. ALDRI MER BOOMSLANG, herregud.

Lenke til kommentar
Sett opp responsen...så trenger du ikke bevege musa mer enn 1-5mm for å faktisk snu....med aksellerasjon snur du 360grader rundt med 5mm sving på musa hurtig...

 

Og du bruker den til hardcore gaming? Presisjonen er lik null hvis du skal ha ei så følsom mus.. Kanskje greit hvis du spiller en kunstløpsimulator der du skal snurre flest mulig ganger på kortest mulig tid, neppe ellers.

Lenke til kommentar

....tja.....jeg snur meg nå mye raskere enn andre.....

man kan alltids JUSTERE sensitiviteten... :D

.......men poenget mitt er...at folk skal ikke dømme denne musa...med mindre de er villige til å bruke TID på å bli VANT med den....

 

Det står overalt på webben at folk FRARÅDES til å kjøpe denne musa med mindre de er tålmodige til å vente 3-4 uker....før de kan se resultater...

 

Så....smak og behag......men mine kills har gått opp sinnsykt mye..nettopp pga den raske responstiden..;)

 

Den er f.eks en drøm å spille Star Wars: Jedi Knight Academy med..hehehe :woot:

 

Men den kommer best til sin rett i raske spill som UT2003....og der det kreves presisjon....nettopp pga den høye oppløsningen....2100dpi er bedre enn 800dpi og 2x800dpi som er beste på markedet av optiske mus....

Lenke til kommentar

Toffy har helt rett, ikke døm boomslangen før du har prøvd den noen dager/uker. Selv hadde jeg null problemer med min bs1k fra dag èn. Ett trekk ved oss mennesker er faktisk tilpassningsevne.

Det stemmer likevel at enkelte bs produksjonsserier har trackingproblemer, men disse kan det heldigivis gjøres noe med (bruk for all del ikke dyre gamingmusmatter, disse er altfor glatte og kula får ikke tak på underlaget. Ei matte til 20kr gjør susen). Om dette også gjelder bs 2001 vet jeg ikke, men enkelte tilbakemeldinger styrker mistanken.

 

Hvis kulemus ikke er aktuelt er boomslangen uansett utelukket, men ikke hør på søppel fra andre folk og snakk drit om den utifra det. Begynner å bli rimelig lei alt drittsnakket om disse musene, ei bs2k som funker slik den skal er ei jævla god mus, ferdig med det.

Lenke til kommentar

Toffypops, du har helt rett i det med ergonomisk sitte stiling, de aller fleste sitter i altfor løse og avslappede stillinger og får dermed vondt rundtomkring etter å ha sittet noen timer forran pcen.

hardcore gamers bruker en mus de er vant med. i spill some quake og unreal tournament er det kanskje en fordel å ha en veldig følsom mus. men i spill som counterstrike er det omvendt, her spilles det med veldig liten sensitivitet da man ofte må treffe veldig små mål som beveger seg og det er uhyre viktig med presisjon og treffe på 1. kula, helst skal man treffe hodet også.

Lenke til kommentar
Dere ANER ikke hva dere går glipp av...

En middelmådig mus som ofte går i stykker, pakket inn i et ubehagelig skall? Noe sånt, ja..

 

 

1. De som får krampe i handa av denne har enten for små hender for musa...eller krampholder for mye i den når de blir ivrige eller trykker på knappene.

 

Vel, nå bruker jeg str. large når det kommer til latex-hansker, så nei, ingen små hender på denne karen. Problemet er bare at Boomslang'en er utformet for å se tøff ut (og det gjør den, så definitivt), ikke for å passe komfortabelt i hånden. En mus som er det ypperste av finfin utforming, er derimot Intellimouse Explorer 3.0 (og 1.0/1.1 er heller ikke så altfor dumme).. hånden ligger i hvilestilling hele tiden.

 

BS-historien min endte med at det ene kontroll-hjulet sluttet å rulle skikkelig, musen hang seg opp i én retning (enten rett opp-ned, eller høyre-venstre), og jeg solgte den som delemus til en kar som hadde 3 relativt defekte Boomslang-mus som han ville sette sammen til en funksjonell.. det sier noe om kvaliteten.

 

Så, jo, jeg aner hva jeg går glipp av.

Lenke til kommentar
Og du bruker den til hardcore gaming? Presisjonen er lik null hvis du skal ha ei så følsom mus.. Kanskje greit hvis du spiller en kunstløpsimulator der du skal snurre flest mulig ganger på kortest mulig tid, neppe ellers.

Ja , hvis du vanligvis sitter der som en annen spastiker, med 1 meter bred musmatte, og rykker i all retninger da sier det seg selv at du får lite presisjon med en følsom mus. Det krever mye trening før du klarer å mestre en følsom mus og samtidig beholde bra presisjon.

Men med engang du har mestret dette vil du aldri ønske å gå tilbake. En annen fin bi-effekt ar at ting som "musearm" og andre populærlidelser blir nærmest ikke-eksisterende da man bruker ekstremt lite bevegelser og energi.

 

Og til dere som klarer å få krampe!! av å bruke mus. Noe må være seriøst galt med fysikken/holdningen deres. Har prøvd mange forskjellige(store, små) mus men aldri vært i nærheten av å få krampe. Ikke er jeg veldig godt fysisk trent heller. :shrug:

 

Kan ikke si noe om 2100 da jeg aldri har prøvd den, men hadde i sin tid en Razer2000 og det er trolig fortsatt den beste jeg har hatt. MX500 som jeg har nå er også fin, men presisjonen er ikke like god som Razermusa.

Blir neppe noen ny 2100 på meg med det første pga. den noget "useriøse" måten de annonserte XP-driverene. Dessuten har jeg jo også MX500 som funker greit nok.

Lenke til kommentar

folkens hallo? cluet med å treffe bra er å ha bra presisjon ja, men ikke som du får det til å synes at sensitiviteten som er enorm i razeren er viktig..lav sens i spill treffer du mer presist, men er en vanesak. Selv bruker jeg 3 i cs uten mus akselerasjon, og treffer rimeli greit ;)

 

Dessuten hadde jeg razer 2000, musa er svær og klumpete & uhåndterlig.

MX310 forever :love:

Lenke til kommentar
Og du bruker den til hardcore gaming? Presisjonen er lik null hvis du skal ha ei så følsom mus.. Kanskje greit hvis du spiller en kunstløpsimulator der du skal snurre flest mulig ganger på kortest mulig tid, neppe ellers.

Ja , hvis du vanligvis sitter der som en annen spastiker, med 1 meter bred musmatte, og rykker i all retninger da sier det seg selv at du får lite presisjon med en følsom mus. Det krever mye trening før du klarer å mestre en følsom mus og samtidig beholde bra presisjon.

Dette er elementær logikk. Snur du 360 grader ved å bevege musen 5mm har du ikke mye til presisjon. 1 meter bred musematte? Det er lov å holde diskusjonen nogenlunde seriøs. Det finnes en mellomting et sted mellom et halvt frimerke og en kvadratmeter, tro det eller ei. Uansett hvor mye du trener er det mulig å være mer nøyaktig ved lavere følsomhet.

Lenke til kommentar
Sett opp responsen...så trenger du ikke bevege musa mer enn 1-5mm for å faktisk snu....med aksellerasjon snur du 360grader rundt med 5mm sving på musa hurtig...

 

Og du bruker den til hardcore gaming? Presisjonen er lik null hvis du skal ha ei så følsom mus.. Kanskje greit hvis du spiller en kunstløpsimulator der du skal snurre flest mulig ganger på kortest mulig tid, neppe ellers.

Feil

 

Zulg som er ein av verdas beste UT spelerar har faktisk så høg sens at når du flytter musa 1 cm så snur du deg 720 grader

 

og han treffer langt betre enn dei fleste i verda

Lenke til kommentar
Sett opp responsen...så trenger du ikke bevege musa mer enn 1-5mm for å faktisk snu....med aksellerasjon snur du 360grader rundt med 5mm sving på musa hurtig...

 

Og du bruker den til hardcore gaming? Presisjonen er lik null hvis du skal ha ei så følsom mus.. Kanskje greit hvis du spiller en kunstløpsimulator der du skal snurre flest mulig ganger på kortest mulig tid, neppe ellers.

Feil

 

Zulg som er ein av verdas beste UT spelerar har faktisk så høg sens at når du flytter musa 1 cm så snur du deg 720 grader

 

og han treffer langt betre enn dei fleste i verda

Greit å overdrive altså, men det bør da være grenser..

Lenke til kommentar

Boomslangen er genial den. Bare synd at sjangsen for å få en som virker er nesten som å vinne i lotto. Det var jo snakk om at de skulle lage en variant med mer normal ergonomi slik at razer musene skulle passe for flere. Selv digger jeg boomslang formen, men jeg kjenner mange som ikke kan fordra den.

Når det begynner å komme positive reviewer på 2100 skal jeg vurdere å skaffe meg en. Men til over 500kr gidder jeg ikke å kjøpe en mus som sannsynligvis har falt fra hverandre før den når postkassa.

Får bare håpe de tar seg sammen og leverer feilfrie mus, for den høye sensen er genial i spill hvor det gjelder å sikte fort. Driverne er et kapittel for seg.

 

Snart kommer sikkert microsoft med raskere sensorer, kan ikke tenke meg at de bare har tenkt å la logitech rule gamingmarkedet.

Lenke til kommentar

Feil

 

Zulg som er ein av verdas beste UT spelerar har faktisk så høg sens at når du flytter musa 1 cm så snur du deg 720 grader

 

og han treffer langt betre enn dei fleste i verda

Siddis, feil.

hvem bryr seg om hva han zulg bruker? jeg bryr meg iallefall ikke. jeg har bedre aim enn zulg og jeg bruker 3 i sens, bryr du deg? neppe.

fyren løper rundt og fyrer av 500 rakettskudd når han ser en fiende, omkring halvparten av disse går i retning fienden og noen ganger må jo en av rakettene treffe :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...