Gå til innhold

Harddisk hastighet på Acer 803/804!?


Pantheon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg finner heller ikke noe offisiell info, men som sagt; ryktene skal ha det til å være en raskere disk...

 

I følge www.mpx.no og www.vsdata.no så har variantene i Norge 4200 rpm.

 

 

Her er en test som henviser til at Acer leverer 800-serien med en 60 GB Hitachi Travelstar 60 GH disk på 60 GB som har 5400 rpm....40 GB varianten med 4200 rpm. har betegnelse 40GN.

http://www.tomshardware.com/mobile/20030528/index.html

Lenke til kommentar
Har bestilt 803LMI gjenom Snorre Data. Fikk opplyst i fra Acer Norge att disse kommer med 5400 disker nå i høst.

Dette fikk jeg som svar på forespørsel om 5400rpm disk:

 

---

Tack för ditt e-mail.

Detta är tyvärr bara rykten, det finns vad jag vet inget klart besked om detta ännu.

 

Med vänliga hälsningar

Jan

Acer Nordic Helpdesk

---

Lenke til kommentar
Noen som har erfaring med Wireless tilkoplingen på Acer 803/804?? Har lest at den skal være skikkelig dårlig. Og hvis det er tilfelle, blir dette en dårlig kombinasjon med de dårlige senderene vi har på skolen :-?

 

Trådløs-kortet på denne maskinen virker bedre enn Linksys PCI-kortet jeg har i min stasjonære. Hadde i begynnelsen litt problemer med at den koblet ned sånn uten videre, men det var bare å forandre på strøm-instillingene på kortet...

Har veldig gode erfaringer med det trådløse opplegget i denne maskinen!

Lenke til kommentar
Trådløs-kortet på denne maskinen virker bedre enn Linksys PCI-kortet jeg har i min stasjonære. Hadde i begynnelsen litt problemer med at den koblet ned sånn uten videre, men det var bare å forandre på strøm-instillingene på kortet...

Har veldig gode erfaringer med det trådløse opplegget i denne maskinen!

Det var godt å høre! Da er det ikke mye igjen på minussiden på den maskinen :)

Eneste er vel disken på 4200rpm, men det er jo bare å bytte. Ser Hitachi har en på hele 7200rpm og 8MB cache, den burde gå unna :)

Vet du hvordan det blir hvis jeg bestiller en maskin med 1024MB RAM? Iom. at det IKKE er noen ledige RAM-slots så må jo de som allerede er der (2x256MB) vike plass. Tar forhandler de i "innbytte" eller blir jeg sittende igjen med disse også??

Lenke til kommentar
Vet du hvordan det blir hvis jeg bestiller en maskin med 1024MB RAM? Iom. at det IKKE er noen ledige RAM-slots så må jo de som allerede er der (2x256MB) vike plass. Tar forhandler de i "innbytte" eller blir jeg sittende igjen med disse også??

 

¨Det er iallefall i min 803 en minnekortslott jeg kan bytte og en fast. Jeg tipper de kommer til å sette en 512 på den faste plassen og en 512 på den ledige plassen.

 

Prøvde maskinen min med minne fra en ibm t30, men det gikk dårlig, så jeg har fortsatt bare 512 mb

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...