Gå til innhold

Darkfall Unholy Wars


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så langt i betan har vel hele guildet nesten bestemt seg for å drite i å spille DFUW pga av AV og hvordan de ikke klarer å holde ett løfte. Fikk spilt i 6 minutter før jeg ble kasta ut, og har man først laget en person kan man ikke koble til serveren igjen. AV har påstått at spillet var klart for lansering, kan trygt si at ser man på beta biten og hvordan den fungerer så er spillet langtifra klart...

Lenke til kommentar

Så langt i betan har vel hele guildet nesten bestemt seg for å drite i å spille DFUW pga av AV og hvordan de ikke klarer å holde ett løfte. Fikk spilt i 6 minutter før jeg ble kasta ut, og har man først laget en person kan man ikke koble til serveren igjen. AV har påstått at spillet var klart for lansering, kan trygt si at ser man på beta biten og hvordan den fungerer så er spillet langtifra klart...

 

Du er vell klar over at det er en beta? Er det seriøst ingen i guildet ditt som leser patch notes, og notatene på forumet deres?

Lenke til kommentar

Du er vell klar over at det er en beta? Er det seriøst ingen i guildet ditt som leser patch notes, og notatene på forumet deres?

 

Som jeg nevnte i posten min så er jeg veldig klar over at det er beta, det samme er dem. Og det er ikke betaen i seg selv som er problemet. Problemet er vel mer det at AV har jugd gang på gang om status på spillet, for deretter å slippe en beta som bærer preg over at spillet langtifra er ferdig. Selv om ironisk nok dette er noe AV hevdet når de fortalte oss om lanseringsdatoen. Spilte litt igår og spillet er greit nok, men med mindre AV skjerper seg og kommer med god kommunikasjon så ser jeg ikke at jeg kommer til å spille dette noe særlig mer enn betaen og den måneden jeg har betalt for. AV er vel det verste selskapet når det kommer til kommunikasjon og respekt for spillerne sine.

Lenke til kommentar

Litt usikker her, men hvem er AV du henviser til og hva andre onlinespill har de da? Selv tror jeg at jeg skiper dette, litt for mye pvp preget for min smak. Er nok en som liker pve når det gjelder onlinespilling :p

 

Verste folka jeg har vært borti når det gjelder kommunikasjon i et mmorpg så langer et Frogster i tera online. Så vist det er på det nivået så ja. Da styrer jeg i hvertfall fint utenom :)

Lenke til kommentar

Litt usikker her, men hvem er AV du henviser til og hva andre onlinespill har de da? Selv tror jeg at jeg skiper dette, litt for mye pvp preget for min smak. Er nok en som liker pve når det gjelder onlinespilling :p

 

Verste folka jeg har vært borti når det gjelder kommunikasjon i et mmorpg så langer et Frogster i tera online. Så vist det er på det nivået så ja. Da styrer jeg i hvertfall fint utenom :)

 

AV=Aventurine. Kommunikasjonen demses har blitt bedre, men om de klarer å opprettholde dette nivået og ikke fore spillerne med bullshit fremover gjenstår å se. Ikke vært borte i Frogster så kan ikke si noe om åssen de er i forhold til AV. :)

 

Hvis du i hovedsak liker PvE kan jeg trygt si at DFUW er ikke noe for deg, dette er og blir ett PvP spill med full loot. Dør dui risikerer du å miste alt av utstyr du hadde på deg, med mindre folk er snille og lar deg hente det.

 

Spillet trengte absolutt en beta, akkurat den biten er det liten tvil på. Litt komisk å se hvilke bugs som er i spillet når AV før lansering gikk ut å sa at dette spillet var ferdig og hadde blitt testet mye både internt og hos eksterne testere. Lurer på om disse testerne har sovet, da de kan umulig ha testet spillet når man ser de bugsene som finnes. :p

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Godt spørsmål, jeg likte en del av forandringene de hadde gjort. Det å innføre klasser var en god ide, du kan bytte mellom klasser, siden det begrenser de latterlige kombinasjonene vi så i Darkfall. Crafting og harvesting virker litt bedre, men er i essens det samme. Skill systemet virker også bedre, men her ble det gjort noe endringer i slutten av betaen som jeg ikke fikk testet ut.

 

Er fremdeles ting som kunne vært bedre, men hvis du liker PvP og kunne tenke deg å ta del i PvP på stor og liten skala da er nok spillet tingen for deg. Hvis de klarer å holde en god befolkning på serveren og forsetter utviklinga i samme retning ser det bra ut.

 

Endringen i skill system.

 

These are the mechanics of the new Prowess based character progression system that we're patching in today in the beta build of Darkfall Unholy Wars, and wiping at the same time since the way characters progress has drastically changed. Here's some information on this new mechanic which was also one of the tester suggestions during beta:

 

Gaining Prowess

Prowess can be gained from all meaningful interactions with the game. From harvesting and crafting, to killing monsters and PvP activities, everything you do will reward you with Prowess Points. The amount of points that you gain will depend on the difficulty or rarity of your achievements. High ranking monsters will offer more points than low ranking ones and crafting high-end items vs. low-end ones, for example, will work the same way.

 

All characters have a current and total Prowess point number which is displayed at the top right of the GUI, both in Action and GUI mode. The higher the total is, the harder it becomes for players to accumulate Prowess and the more effort they have to put into it to gain the points they need.

 

Feats are also a great source of Prowess as they reward the players with extra points for completing various tasks. Feat rewards stay the same regardless of how many Prowess Points the player has acquired.

 

Party Prowess Points

All players in a party will share Prowess point gains. Half of the points will be awarded to the player who performed the action, the rest will be equally divided between party members who are in range.

 

Raising Attributes

Attributes are very important in Darkfall Unholy Wars. They affect, among other things, the level of a character's effectiveness in all skills as well as the pool's size. Attribute boosters can make a big difference early on in a character’s life. Attributes can be raised in the paperdoll window by clicking on the "up" arrow next to the attribute of your choice. Doing so will display an interface window allowing you to allocate points to your skill, check the total cost, and finalize your allocation. You can raise attributes one point at a time with diminishing returns. Attribute point cost increases for each additional point but also for each additional attribute you want to increase. For example, raising your first attribute to 50 will cost considerably less than raising your fourth one to the same number.

Boosters can be purchased through the Role window. They can be purchased in bundles of 10 for a total of +40 on each attribute.

 

Raising Skills

Skills can also be raised per point and each skill level will cost more than the previous one. Raising more skills will cost more depending number of Skills you have already raised, the same way it works for attributes. You can raise your skills by clicking the "up" arrow below each skill icon in the skills window. The interface is similar to the one used for attributes and operates the same way. What each skill level affects will be explained in the interface as it varies from skill to skill. However, and especially for role skills, skill level mainly affects radius, the pool costs, and cool-downs. For these skills, pool costs and cool-downs bonuses apply only for the Primary School. In contrast, radius bonuses always apply.

 

Crafting Skills

Due to the effect crafting skills have on the economy we felt we should exclude them from the Prowess based system. All crafting skills can be raised by creating items. It works the same way for the new Salvaging skill. Harvesting skills however are based on the new Prowess system.

 

Endret av Flin
Lenke til kommentar

Var så mange tråder at jeg posta i feil :wee: .

Uansett, har spilt det litt siden launch og må si jeg stiller meg positiv til opplevelsen.

Bortsett fra et ubrukelig inventory-UI og noe mangel på brukervennlighet til resten av UI-et, vil jeg si selve spillet er bra nok.

Og for en DF1 veteran vil jeg anbefale å gi det en reel sjanse siden de har fjerna mye av det som ødea DF1 - ihverfall for min del.

Lenke til kommentar

Jeg hoppa over DF1 og betaen her. Har spilt nå ca et par timer eller mer om dagen siden release.. syns spillet er spennende, liker måten gameplay er bygd opp.

 

Det er noe med hele UI og litt andre småting som får meg til å ønske at det var et helt likt spill bare bedre utført jeg kunne spille, men med dagens mmo utvalg er ikke det mulig. Kanskje dette vil bedre seg med tiden?

 

Alt i alt syns jeg det er vel verdt å prøve viss man liker pvp og spenningen rundt full loot. Og er man glad i crafting må spillet vere midt i blinken. Jeg har aldri vert en crafter med storkoser meg med det i DF:UW.

 

Skulle ønske jeg kunne spilt det mye, mye mer.. er virkelig et mmo man kan "bo" i dette her :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...