Gå til innhold

Far Cry 3, ikke bra


Anbefalte innlegg

Dafuq did i just read :huh:

 

Er enig meg meg selv :)

Han er inne på noe, jeg kan litte bitt om spill, og 3D.

 

Tror alle som er ihuga gamers på freeroam, fatter hvorfor så agressiv.

Men Far Cry 3 er som om du angriper din beste venn?

 

Jeg kan lite bity om 3D.

Så bøyer meg for OP´s langsigtige argumenter..

Endret av Doffyduck
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er i lykkeland, men OP har rett.

Er et troll på mange måter, men har følt på mye av det samme.

 

Så selv om et troll, er OP et elsket troll.

Gå hen å spill litt mer Far Cry 3?, så møtes vi på midtstripen.

 

Hvordan du kommer frem til at jeg er et troll bør du nesten redegjøre for når du anklager meg for å være det.

 

Tror du virkelig det jeg sier er ment for å i hovedsak provosere? Det blir i så fall opp til meg hva den egentlige intensjonen var. Ja, jeg skriver litt provoserende med vilje, men budskapet mitt er faktisk å påpeke noe jeg ser på som en tragisk utvikling innen dataspill.

 

Er det jeg skriver off-topic i forhold ti PC-spill på noen måte eller fremmed?

 

Hvilke kriterier har du brukt for å konkludere med at jeg troller?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg ser bort ifra grafikken, så synes jeg faktisk Just Cause 2 gjorde denne typen spill langt bedre, selv om det er et tredjepersonsspill, og det er vel 2-3 år siden det kom ut nå.

 

Etter mellom 5 og 10 timer i Far Cry 3 kjeder jeg meg. Historien er egentlig ganske ræva. Karakterene er forferdelige.

 

Den åpne verdenen gir meg ingen lyst til å utforske; det er jo bare juggel/'loot' i kasser rundt omkring, relics, og japanske brev der uansett. Og ingenting av dette er spennende etter 3-4 timer i spillet.

 

Kjøretøyene er....kjedelige, men i tråd med det Far Cry har gitt oss tidligere.

Just Cause gjorde da kjøretøyer, fremkommelighet og utforskning langt bedre?

 

Jeg skjønner ikke hvorfor de innfødte har australsk aksent. Jeg gremmes skikkelig hver gang de åpner kjeften når jeg har tatt tilbake en outpost. Replikkene er enda verre enn aksenten.

 

Jeg synes det er kleint at jeg blir sendt ut på jakt etter et unikt, sjeldent, utrydningstrua dyr, for å kunne bære to granater ekstra.

 

Radiotårnene i spillet er mer eller mindre identiske med utkikkstårnene i Assassins Creed, bare dårligere.

 

Det å ta tilbake outposts er blitt høydepunktet for meg etterhvert, men det finnes grenser for hvor lenge om gangen dette er underholdende.

 

Flammekasteren og håndteringen av ild i spillet er utført veldig bra da, som et pluss.

 

Noen andre her som har spilt både Far Cry 3 og Just Cause 2, og kan forklare meg hvordan dette blir hauset opp med 10/10 og foreslått til GOTY?

Jeg skjønner hvertfall ikke greia.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis jeg ser bort ifra grafikken, så synes jeg faktisk Just Cause 2 gjorde denne typen spill langt bedre, selv om det er et tredjepersonsspill, og det er vel 2-3 år siden det kom ut nå.

 

Etter mellom 5 og 10 timer i Far Cry 3 kjeder jeg meg. Historien er egentlig ganske ræva. Karakterene er forferdelige.

 

Den åpne verdenen gir meg ingen lyst til å utforske; det er jo bare juggel/'loot' i kasser rundt omkring, relics, og japanske brev der uansett. Og ingenting av dette er spennende etter 3-4 timer i spillet.

 

Kjøretøyene er....kjedelige, men i tråd med det Far Cry har gitt oss tidligere.

Just Cause gjorde da kjøretøyer, fremkommelighet og utforskning langt bedre?

 

Jeg skjønner ikke hvorfor de innfødte har australsk aksent. Jeg gremmes skikkelig hver gang de åpner kjeften når jeg har tatt tilbake en outpost. Replikkene er enda verre enn aksenten.

 

Jeg synes det er kleint at jeg blir sendt ut på jakt etter et unikt, sjeldent, utrydningstrua dyr, for å kunne bære to granater ekstra.

 

Radiotårnene i spillet er mer eller mindre identiske med utkikkstårnene i Assassins Creed, bare dårligere.

 

Det å ta tilbake outposts er blitt høydepunktet for meg etterhvert, men det finnes grenser for hvor lenge om gangen dette er underholdende.

 

Flammekasteren og håndteringen av ild i spillet er utført veldig bra da, som et pluss.

 

Noen andre her som har spilt både Far Cry 3 og Just Cause 2, og kan forklare meg hvordan dette blir hauset opp med 10/10 og foreslått til GOTY?

Jeg skjønner hvertfall ikke greia.

 

Må nesten spørre, hvilken spill syns du har bra historie? Som er av den sjangern? ( Og det siste du skreiv. Det er 2 heeelt forskjellige spill..Just Cause 2 hadde helt elendig story.

Endret av Citus
Lenke til kommentar

Må nesten spørre, hvilken spill syns du har bra historie? Som er av den sjangern? ( Og det siste du skreiv. Det er 2 heeelt forskjellige spill..Just Cause 2 hadde helt elendig story.

 

Nå mente jeg ikke at Just Cause 2 hadde en bra historie, men Avalanche var jo helt klar over det, og spilte nettopp på den b-film historien de hadde laga. Når en tross alt har med atomubåter i en fjellinnsjø, ninjaer med røykbomber og en gal diktator med et overdådig, hemmelig, latterlig fort bygget inn i fjellet så tar en seg selv ikke så veldig seriøst. Det fungerte rett og slett overraskende bra i den settingen.

 

Far Cry 3 har mye av den litt like 'kleinheten', men det er endt opp med å bare bli kleint, og verken morsomt eller særlig underholdende.

 

Av spill som faktisk HAR en forholdsvis god og gjennomført historie; Bioshock, Uncharted-spillene, Deus Ex: Human Revolution, for eksempel.

Lenke til kommentar

Du har rett når det kommer til Just cause 2. Men eneste jeg kan si er smak og behag. Far Cry 3 gjorde at jeg brydde meg om karakterene også videre, bare litt kjipt at noen fikk man ikke se så mye av som andre. Far Cry 3 kommer til å være min favoritt lenge. Spillet er rett og slett supert.

 

Til slutt så syns jeg at diskusjoner som denne fører jo ingen steder egentlig. Ser ikke helt poenge i det når folk krangler og diverse. Så nå skal jeg stikke fra denne tråden :D Kos dere videre!

Lenke til kommentar

Du har rett når det kommer til Just cause 2. Men eneste jeg kan si er smak og behag. Far Cry 3 gjorde at jeg brydde meg om karakterene også videre, bare litt kjipt at noen fikk man ikke se så mye av som andre. Far Cry 3 kommer til å være min favoritt lenge. Spillet er rett og slett supert.

 

Til slutt så syns jeg at diskusjoner som denne fører jo ingen steder egentlig. Ser ikke helt poenge i det når folk krangler og diverse. Så nå skal jeg stikke fra denne tråden :D Kos dere videre!

 

Jeg skjønner at du tydeligvis synes det er supert, og jeg er ikke ute etter noen krangel.

 

Det jeg derimot ER ute etter, er å vite HVA du synes er så supert med Far Cry 3.

Har ikke noen av de punktene jeg lista opp plaget noen andre enn meg?

 

Selv syntes jeg karakterene hittil er platte og uninteressante. Hovedkarakteren er plutselig blitt rimelig supermann, og jeg har med ham nå drept opp i mot tusen pirater helt på egen hånd, sannsynligvis uten å være i nærheten av slutten i spillet.

 

 

Det må da gå an å føre en konstruktiv og sivilisert diskusjon uten at det skal være krangling.

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Far cry 3 er utvilsomt årets beste spill, har rundet det på ps3 og har platinum trophy. Er godt igang med runde 2 og er også level 40 på multiplayer, spiller KUN samarbeid. Smaken er som baken og jeg gir vel blanke i hva andre synes om spillet, det påvirker jo ikke min oppfatning av spillet....

Unger altså.

Lenke til kommentar

207 poster om at Far Cry 3 er dårlig? Noen som ikke har fått med seg at smaken er som baken? :)

Du har ikke fått med deg at det er snakk om teknologien i Far Cry 3 og ikke spillet?

Far cry 3 er utvilsomt årets beste spill, har rundet det på ps3 og har platinum trophy. Er godt igang med runde 2 og er også level 40 på multiplayer, spiller KUN samarbeid. Smaken er som baken og jeg gir vel blanke i hva andre synes om spillet, det påvirker jo ikke min oppfatning av spillet....

Unger altså.

Du spiller på PS3, den maskinen klarer knapt å kjøre spillet på minimal grafikk. Denne tråden diskuterer hvorfor grafikken i Far Cry 3 ikke er særlig imponerende og på ingen måte hva den er hypet opp til å være.

Lenke til kommentar

Ikke for å være vanskelig, men jeg savner fortsatt noen gode argumenter i FC3's favør, utenom at det er 'årets beste spill'. Det er ikke et argument.

 

Helt riktig. Du er ikke vanskelig, men du gjør nok noen "FC3"/"COD"/"BF" fanboys sint.

 

Jeg vurderer å starte en annen tråd som fokuserer mer på hvor dårlig spillopplevelsen er. I denne tråden går jeg noe inn på det, bl.a. at spillmekanikken er mindre avansert enn Ultima fra tidlig 90-tallet, at hele "feelingen" med å bruke våpen er forsøplet av konsoll-design og generelt dårlig design, at karakterene er lite engasjerende og som oftest bare utrolig irriterende og at historien som liksom skal være troverdig bare er patetisk.

Endret av Storgen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Morsomt at spillet har mottatt så mye hat, at dere til og med måtte lage en egen tråd for å beskrive hvor dårlig spillet er. Hvis det var sånn det skulle vært, hvorfor ikke andre spill? Det er mange spill som er dårligere enn dette. Cod for eksempel. Eller most wanted, eller Epic mickey for den saks skyld. Far cry 3 er et bra spill. Jeg er enig med at det kunne vært bedre, og mange småting i spillet som ødelegger litt. Men mye av dette hater ligger i fordommer. Jeg hadde ingen forventninger når jeg gikk inn i spillet. Jeg spilte det, og jeg synes det er veldig bra, til tross for alt annet.

 

Så tenk dere litt om. Er det i det hele tatt vits i å ha slike tråder som dette? Hva med war z da? Eller gta V når det kommer. Skal dere lage tråder om hvor dårlige disse spillene er og? Ser egentlig ikke grunnen til dette. Helt meningsløst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

War z er et eget og et veldig dårlig tema, men jeg tipper at trådstarter er like oppgitt som mange andre over konsollen - og dens tildels "rykk tilbake til start" utvikling. Det er tross alt gammel teknologi og svært begrensende for spill, da ment som fremgang og utvikling. Konsollen har riktignok gjort en del nyskapende og bra ting, som feks gjort spill tilgjengelig for alle, men det ville kanskje vært enda bedre om det var gjort for PC med tanke på ressursene som finnes der.

Lenke til kommentar

Morsomt at spillet har mottatt så mye hat, at dere til og med måtte lage en egen tråd for å beskrive hvor dårlig spillet er. Hvis det var sånn det skulle vært, hvorfor ikke andre spill? Det er mange spill som er dårligere enn dette. Cod for eksempel. Eller most wanted, eller Epic mickey for den saks skyld. Far cry 3 er et bra spill. Jeg er enig med at det kunne vært bedre, og mange småting i spillet som ødelegger litt. Men mye av dette hater ligger i fordommer. Jeg hadde ingen forventninger når jeg gikk inn i spillet. Jeg spilte det, og jeg synes det er veldig bra, til tross for alt annet.

 

Så tenk dere litt om. Er det i det hele tatt vits i å ha slike tråder som dette? Hva med war z da? Eller gta V når det kommer. Skal dere lage tråder om hvor dårlige disse spillene er og? Ser egentlig ikke grunnen til dette. Helt meningsløst.

 

Dette har vært tatt opp minst én gang før i tråden.

 

Far Cry 3 er et bra eksempel å bruke, fordi at hvis folk innser hvor dårlig Far Cry 3 er, hvor dårlig er ikke da andre spill? Kanskje folk da innser hvor skakkjørt hele spillindustrien har blitt de siste årene.

 

Jeg har påpekt det før også, at Far Cry 3 er relativt sett bedre enn de fleste andre spill, jeg vil til og med være så mild at jeg gir Far Cry 3 hele 2/10 i vurdering.

 

Jeg vil ikke engang vite hvor dårlig disse spillene du snakker om er, jeg har mer enn nok med å klage på de såkalte "gode" spillene. Hvis jeg skal tippe, er alle spillene du snakker om gode for en flott 0/10 i vurdering. Jeg tipper de dog får nærmere 5/10 av kjente nettsteder (og kanskje bedre), som om liksom halvparten av spillet skal være helt i orden, og resten av halvparten ikke? Skal det være en spøk? Hvordan i alle dager ser folk for seg at dette vurderingssystemet fungerer, egentlig?

 

Hele vurderingssystemet som brukes og hele spillindustrien er som sagt skakkjørt, hvorfor er det ikke et fint eksempel å ta tak i det som liksom skal være en perle og se på hva det egentlig er?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...