Gå til innhold

Flytte til Tanna i Sydhavet?


Anbefalte innlegg

Jeg har vel alltid ønsket å leve i pakt med naturen, og nå mer enn noensinne, føler jeg meg klar for å faktisk prøve det - ikke i norsk natur på grunn av kulda osv., men et eller annet tropisk sted. Og så kom jeg for en stund siden over en dokumentar om en stamme i Sydhavet, som faktisk ikke er primitive på den måten at dem er oppegående og fornuftige. Selve reisen tar visstnok rundt 40 timer og koster rundt 12 000 kr, men jeg holder for tiden på med å spare til flybillett og litt lommepenger ... Er det noen her som kunne tenke seg å bli med? Jeg klarer å dra alene selvfølgelig, men det hadde vært ekstra givende å hatt reisefølge. Målet mitt med turen er å teste ut hvordan det faktisk er å leve i pakt med naturen der, blant urbefolkningen, for om det faller i smak, så blir jeg godt mulig der resten av livet.

 

En video jeg fant:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

:rofl:

 

Så du skal til Tanna du? På enveisbillett uten penger til retur. Har du tenkt over at du ikke kan språket? Har du tenkt over at du trenger visa for å besøke Tanna hvor du må fylle ut informasjon som addresse i Tanna og utreisebillett? VISA Skal du forfalske utreisebilletten og skrive skogen som addresse? Har du tenkt over at livet er trolig ikke like idylisk som du tror og de vil trolig ikke akseptere deg.

 

Sjansen for at du drar er lik null, men om du drar uten penger vil jeg tippe at du vil du ende opp med å tigge utenfor flyplassen.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

:rofl:

 

Så du skal til Tanna du? På enveisbillett uten penger til retur. Har du tenkt over at du ikke kan språket? Har du tenkt over at du trenger visa for å besøke Tanna hvor du må fylle ut informasjon som addresse i Tanna og utreisebillett? VISA Skal du forfalske utreisebilletten og skrive skogen som addresse? Har du tenkt over at livet er trolig ikke like idylisk som du tror og de vil trolig ikke akseptere deg.

 

Sjansen for at du drar er lik null, men om du drar uten penger vil jeg tippe at du vil du ende opp med å tigge utenfor flyplassen.

 

Hehe fikk meg en god latter nå. Det er vel en eller to som kan engelsk i en stamme som regel da, sånn jeg har forstått det, men å lære seg å kommunisere blir jo en del av overgangen. Men jo, detaljene må utarbeides. Mye av grunnen til at jeg vil dra, er fordi jeg har lærevansker og klarer ikke å få generell studiekompetanse engang (prøvd i to år nå). Og når jeg iikke har vitnemål, får jeg ikke gjort noe omtrent. Er ensom og isolert.

Endret av Intueri
Lenke til kommentar

Det første du bør gjøre er å undersøke med landet (Republikken Vanatu) om det er mulig å få oppholdstillatelse. Normalt slipper man ikke inn engang uten returbillett. Så er det visst nok 10 års minomum opphold før man kan få statsborgerskap der, om du tenker deg å bli værende "for alltid".

 

Så bør du ta en tur ned som turist og se hva du synes. Det er sikkert mange andre blekansikter som reiser dit for å oppleve stammefolk i naturtilstand. I løpet av tiden du er der kan du jo finne ut om det i det hele tatt er noen innfødte som aksepterer fremmede i stammen, spesielt en munn til å mette som ikke har noen kompetanse de trenger. (Jakt, fiske og jordbruk krever også kunnskap.) Det er klart, er du bonde- eller fiskersønn så stiller du sterkere.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

 

 

Hehe fikk meg en god latter nå. Det er vel en eller to som kan engelsk i en stamme som regel da, sånn jeg har forstått det, men å lære seg å kommunisere blir jo en del av overgangen. Men jo, detaljene må utarbeides. Mye av grunnen til at jeg vil dra, er fordi jeg har lærevansker og klarer ikke å få generell studiekompetanse engang (prøvd i to år nå). Og når jeg iikke har vitnemål, får jeg ikke gjort noe omtrent. Er ensom og isolert.

Hva med a dra til hellasoyene istedenfor. Du trenger ikke visum, det er billigere og du kan dra hjem senere. Du kan leve av fiske, mange grekere gjor det allerede

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...