Gå til innhold

Test: OCZ Vector SSD 256 GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo en faktor til, og det er antall GB. Dessuten blir det kanskje ikke mer enn 500 kroner mer, eller +23% for 2 Samsung 840 256Gb som gir 100 % mer plass. Hvordan ytelsen blir vet jeg ikke, men tenker meg høyere sekvensielle skriv/les og litt lavere iOPS enn denne nye rakkeren her i single konfig... tviler på det vil være verdt å kjøpe to av denne til 4200 NOK, da kan man jo f.eks kjøpe 3 samsung 840 256 GB og et brett med øl, eventuelt en 500GB 840 til den bærbare for kun 2680....

...hmmm, fy flate som prisene raser ;-)

 

840 256gb har falt 18 % siste 30 døgn 8-)

Endret av Karamell2
Lenke til kommentar

Må si jeg også er en av skeptikerne til OCZ, jeg har hatt en vertex 2, og to vertex 3. Vertex 2 disken og en vertex 3 disk tok kvelden etter rett over et år. Disse to ble erstattet med Intel disker av butikken. Venter spent på om den siste vertex 3 disken vil holde, eller om den også vil gå til SSD diskenes evige jaktmarker.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vertex 4 kommer saå absolutt ikke med Marvel kontroller, den kommer med Indilinx, det kan jeg bekrefte, jeg har selv en Vertex 4 og den kjører så absolutt på Indilinx, det står pent og pyntelig på eska til den også.

 

Så her tar du nok en smule feil selv gitt.

Vertex 4 bruker en modifisert marvellkontroller ;)

OCZ Technology has confirmed the Vertex 4 is based on a Marvell Controller, which utilizes a custom Indilinx firmware.

 

Exera: OWNED :xmas:

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Etter å først ha bygd seg opp som en solid produsent av minnemoduler kastet de seg i 2008 ut i SSD-markedet, og det tok bare to år før de kvittet seg med alt annet for å satse hundre prosent på SSD-er. "

 

Stemmer det da? I julegaveartikkelen er det en OCZ strømforsyning. OCZ kan altså ikke ha kvittet seg med alt annet for å kun satse på SSD.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vertex 4 bruker en modifisert marvellkontroller ;)

 

 

Exera: OWNED :xmas:

 

Neste gang før du skal prøve å være morsom på min bekostning kan det lønne seg å få med seg at jeg faktisk tok til meg informasjonen om at Vertex 4 kjører Marvel allerede fra en tidligere poster.

 

Isteden for å bli sinna så takker jeg folk for ny informasjon og tar lærdommen til meg :)

 

Så jeg vil nok ikke ta meg så veldig nær av ditt forsøk på å gjøre meg flau, ha en fortsatt god jul :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

OCZ SSD RevoDrive 3 240GB til 2.668,- er et soleklart alternativ om man snakker desktop.Den blåser bort alt!

 

Returnerer min Revodrive X2 for andre gang ila to år, men denne gangen ber jeg om en Vector i retur istedenfor Revo3 som de tilbyr meg. Fire enheter i raid0 gir bra fart men bånn-i-bøtta pålitelighet.

Lenke til kommentar

 

 

Returnerer min Revodrive X2 for andre gang ila to år, men denne gangen ber jeg om en Vector i retur istedenfor Revo3 som de tilbyr meg. Fire enheter i raid0 gir bra fart men bånn-i-bøtta pålitelighet.

 

Ville nå valgt noe annet enn OCZ for å få pålitlighet. Samsung 840 pro er rask og pålitelig virker det som.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...