Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

selvtillit og å være sjenert teller for karakteren.


aa123

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor akkurat engelsk? Jeg har inntrykket av at kjemi eller matte er verre å få til.

 

Kjemi og matte er enkelt på den måten at det ikke er en subjektiv faktor. Språkfagene skal ha noe mer, enn bare det å ha et fravær av feil, en abstrakt og kunstnerisk faktor hvis du vil.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Forøvrig. Ut ifra egen erfaring, er de vanskelige fagene på videregående:

1. Engelsk

2. Nynorsk (hvis 100 % tilsvarte en 6 i matematikk, tror jeg 115 % i matematikk tilsvarer en 6 i engelsk og nynorsk)

 

Ut ifra egen erfaring er nynorsk lett, men grunnet elendig motivasjon sliter de fleste. Det går som nevnt på vilje, ikke evne etter min mening.

Lenke til kommentar

Ut ifra egen erfaring er nynorsk lett, men grunnet elendig motivasjon sliter de fleste. Det går som nevnt på vilje, ikke evne etter min mening.

Hvis du på en skriftlig eksamen i nynorsk på en offentlig skole greier å få til bedre enn 4 tror jeg du skal være veldig fornøyd. Mer fornøyd enn om du greier en 6 i matematikk.

Lenke til kommentar

Det er nok vanskelig å komme direkte inn på medisin i Norge. Jeg tror ikke det er mulig å få 6 i engelsk, skriftlig eksamen dersom du har en intelligens på 100. Ikke engang med 110. Kanskje med 120. Uansett interessant.

Selvfølgelig er det mulig. Overraskende at det går an å si noe sånt i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Hvis man kan stole på nettestene til Mensa, har jeg en IQ på rundt 135. Jeg var (er) god i matematikk, men aldri spesielt bedre enn gjennomsnittet i engelsk. Det var derimot mange med lavere IQ enn meg som gjorde det veldig godt i engelsk. IQ-en er bare et mål på hvor god man er til å se mønstre og logiske sammenhenger. Det kan være en fordel å ha høy IQ når man skal lære seg noe, men ut over det, sier det ingenting om hvor god man er i språk, for eksempel.

Endret av Zarac
Lenke til kommentar

Det jeg mener er et gjennomsnitt av verbal IQ og prestasjon IQ. Normalt så er det en ganske tett sammenheng, det er bare å se på amerikansk SAT score. http://en.wikipedia....lations_with_IQ

Så hvis en i et gjennomsnitt hadde greid 100, tror jeg ikke det hadde holdt for 6 i engelsk. Jeg tror intelligensen er en viktigere faktor enn hvor hardt en jobber. De med skikkelig høy IQ kan greie toppkarakterer uten å gjøre noe annet enn å møte opp. Tipper en må opp på 120 i verbal intelligens før 6 i engelsk kommer innenfor rekkevidde. Jeg tror forøvrig at det er en tendens, på grunn av all databruken i samfunnet, at prestasjon intelligensen er på vei oppover.

Endret av festen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...